ورزش بعد از عمل ابدومینوپلاستی| ورزش بعد از جراحی زیبایی شکم

امروزه افراد زیادی از اضافه وزن و چاقی خود رنج می برند و این عارضه برای آنان ناراحت کننده می باشد. به منظور رفع چاقی یا پوست های اضافی ابدومینوپلاستی گزینه بسیار مناسبی می باشد، ابدومینوپلاستی روشی مناسب برای رهایی از پوست اضافی و افتاده در اطراف شکم می باشد، که این روش بی خطر و امن است و هیچ گونه عوارض جانبی حادی را برای فرد به همراه نمی آورد.

در عمل جراحی شکم چه اتفاقی می افتد؟

برای بسیاری از بیماران، ماهیچه های ناحیه شکم در دوران بارداری یا در نتیجه چاقی، جدا یا کشیده می شوند. این همچنین باعث شل شدن بیش از حد پوست در اطراف میانی می شود. تامی تاک این مشکلات را حل می کند. در حین انجام عمل جراحی زیبایی شکم، جراح برشی در امتداد شکم شما ایجاد می کند. از طریق این برش، جراح قادر است ماهیچه‌ها و پوست ناحیه شکم را با تقویت یا سفت کردن ماهیچه‌هایی که از هم جدا شده‌اند با نزدیک‌تر کردن آنها و ثابت کردن آنها در جای خود، دستکاری کند. پوست اضافی را نیز می توان برداشت و پوست باقیمانده را می توان روی شکم کشید تا ناحیه را صاف کرده و از ستون فقرات و اندام های شکمی حمایت ساختاری کند. سپس جراح پلاستیک برش را با بخیه می بندد و بدن شما روند بهبودی را آغاز می کند. به دلیل تهاجمی بودن این جراحی، بدن دچار کبودی داخلی و خارجی، کشیدگی عضلات و البته برشی که از طریق آن عمل انجام می شود، می شود. قبل از اینکه بتوانید به عملکرد و فعالیت های عادی بازگردید، بدن شما باید ابتدا اقدامات درمانی انجام دهد.

در دوران نقاهت از عمل جراحی شکم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از جراحی، شکم شما کبود، متورم و حساس خواهد بود. کبودی به دلیل خروج خون از رگ های خونی آسیب دیده ایجاد می شود که بین پوست و ماهیچه ها گیر می کند. کبودی به تورم کمک می کند، اما تورم نیز به دلیل محافظت از ناحیه آسیب دیده توسط سیستم های دفاعی بدن ایجاد می شود. مایعات و گلبول‌های سفید خون می‌توانند پس از عمل جراحی شکم در ناحیه شکم جمع شوند و منجر به تورم شوند. ورزش بعد از ابدومینوپلاستی به کاهش این کبودی و تورم کمک می کند، اما نه قبل از آماده شدن بدن.

مقالات دیگر: بهترین جراح ابدومینوپلاستی در تهران 

ورزش های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چگونه می باشد؟

  • بیست و چهار ساعت اول

قبل از هر چیز، کاملاً حیاتی است که به بدن خود اجازه دهید تا بیست و چهار ساعت بلافاصله پس از عمل استراحت کامل داشته باشد. دادن فرصتی به بدن برای سازگاری با این روش و شروع فرآیند بهبودی به حفظ عضله تغییر یافته کمک می کند و فرصتی را برای برش فراهم می کند تا شروع به بسته شدن مناسب کند. بسیاری از بیماران ممکن است روز اول را در بیمارستان بگذرانند، فقط برای اطمینان از اینکه هیچ عارضه ای در این روش وجود ندارد. نشستن به تنهایی، و شاید ایستادن و نشستن آهسته، تنها تمریناتی است که باید در بیست و چهار ساعت اول انجام دهید. پس از روز اول، می توانید کمی پیاده روی بسیار آهسته را شروع کنید. این به گردش خون کمک می کند.

  • دو هفته اول پس از جراحی

گردش خون مناسب در طول فرآیند بهبودی مهم است زیرا خون مواد زائد را از محل دور می‌کند و بلوک‌های ساختمانی را برای بهبودی بدن شما فراهم می‌کند. باید به خاطر داشته باشید که عضلات شکم شما به زمان نیاز دارند تا به درستی به خود بچسبند و کشش در این روزهای اولیه خطر جدا شدن عضلات یا باز شدن برش را به همراه دارد. به این دلایل، بسیار مهم است که دست‌هایتان را زیر شانه‌هایتان نگه دارید و شکمتان را کشیده نکنید. پیاده روی سبک با کمی خمیدگی در ناحیه کمر تنها کاری است که باید در دو هفته اول انجام دهید و به تدریج با هر روز فاصله را افزایش دهید.

  • هفته سوم و چهارم

پس از دو هفته، می توانید به آرامی کمر خود را حرکت دهید و در پیاده روی یا دوچرخه سواری ملایم شرکت کنید. همچنان باید از بلند کردن وزنه و هر گونه تمرینی که ناحیه شکم را هدف قرار می دهد خودداری کنید. این به حرکت دادن ناحیه کمک می کند، جریان خون را بیشتر می کند و شروع به آزمایش دامنه حرکتی عضلات می کند، در حالی که به عضلات و برش زمان مناسب برای تنظیم و بهبودی می دهد.

  • هفته های چهار تا ششم

به شرطی که هیچ نشانه ای از درد یا ناراحتی وجود نداشته باشد، می توانید در این مدت ورزش کمی شدیدتر را شروع کنید. به آرامی دامنه حرکت را بدون وارد کردن فشار زیاد به ناحیه شکم افزایش دهید.

  • دو ماه پس از جراحی

بسته به میزان بهبودی شما، در این زمان، اکثر بیماران می توانند ورزش منظم را از سر بگیرند. شما می توانید شروع به افزایش کاردیو کنید و همچنین ناحیه شکم را با فعالیت های خاصی مانند کشیدن زانو، بالا بردن ساق پا، تمرین اریب و پلانک هدف قرار دهید. ورزش کاردیو و رژیم غذایی مناسب بهترین راه برای حفظ نتایج شما از عمل جراحی شکم است. با افزایش تدریجی فعالیت هوازی و توجه به کالری دریافتی خود در دو ماه اول ریکاوری، به کاهش وزن خود کمک خواهید کرد. به یاد داشته باشید، در حین بهبودی پس از عمل جراحی شکم، آن را آهسته انجام دهید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email