عوارض لیفت آندوسکوپی ابرو

 
 
 

عوارض لیفت آندوسکوپی ابرو یکی از نگرانی های افرادی است که می توانند اقدام به جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو نمایند. مانند تمام روش‌های زیبایی صورت، ممکن است عوارضی برای بیمار ایجاد شود. جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو چالش برانگیز است و برای به دست آوردن نتایج مطلوب و به حداقل رساندن عوارض نیازمند درک پیچیده‌ای از فرم و عملکرد صورت می‌باشد. کاهش عوارض این عمل پیچیده نیازمند رعایت برخی نکات و نیز تجربه بالای پزشک یا جراح متخصص است. هنگام در نظر گرفتن جراحی ابرو، پلک بالا و پلک پایین و عملکرد محافظت از چشم باید در نظر گرفته شود. این مقاله به ‌عنوان یک مرور کلی و مقدمه‌ای بر عوارض لیفت ابرو اندوسکوپیک است که جراحان ممکن است با آن‌ها مواجه شوند یا برخی بیماران آن را تجربه نمایند.

 

درباره عمل لیفت آندوسکوپی ابرو

لیفت آندوسکوپی ابرو به روش اندوسکوپی یک روش کم تهاجمی است که برای بهبود ظاهر با لیفت ابروها طراحی شده است. این جراحی به کاهش خطوط ریز و چین و چروک در امتداد پیشانی کمک می‌کند تا ظاهری جوان تر ایجاد کند. در این روش چندین برش کوچک در پشت خط مو ایجاد می‌شود. یک لوله نازک بلند با نور و دوربین کوچکی که در انتهای آن نصب شده‌است از طریق یکی از برش‌ها وارد می‌شود تا ماهیچه‌ها و بافت‌های زیرین را مشاهده کند. جراح با استفاده از ابزاری که از طریق برش دیگری وارد می‌شود، بافت‌های پیشانی را بلند کرده و با بخیه‌ها، پیچ‌های کوچک یا تکنیک‌های دیگر در جای خود محکم می‌کند. سپس برش‌ها با بخیه یا گیره‌های کوچک بسته می‌شوند.

لیفت ابرو برای ایجاد ظاهری با طراوت تر نیز مفید است. لیفت آندوسکوپی ابرو در بیمارستان یا مرکز جراحی سرپایی انجام می‌شود. انجام لیفت ابرو، معمولاً با کمک بی‌حسی آرام‌بخش یا بیهوشی عمومی فرآیند آغاز شود. لیفت آندوسکوپی ابرو کمترین عوارض را دارد. ارزیابی ابروها باید با توجه ویژه به پلک بالایی انجام شود.

عوارض-جراحی-لیفت-آندوسکوپی-ابرو

عوارض کلی لیفت آندوسکوپی ابرو

کسب نتیجه رضایت بخش از جراحی، یکی از مهم ترین اهداف اصلی جراحی زیبایی می‌باشد. جراحی زیبایی در سطح جهان به طور فزاینده‌ای محبوب است. به ویژه روش‌های زیبایی صورت بخش بزرگی از عمل‌های انجام شده را به خود اختصاص می‌دهند. این افزایش محبوبیت ناگزیر منجر به تعداد عوارض احتمالی مرتبط با این روش‌ها می‌شود.

اگرچه جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو کم تهاجمی است، اما برخی از خطرات و عوارض احتمالی مرتبط با این روش وجود دارد. به منظور کاهش احتمال خطرات و عوارض جانبی، ضروری است که تاریخچه پزشکی خود را با جراح خود در میان بگذارید و تمام دستورالعمل‌های منتهی به جراحی و بعد از عمل را دنبال کنید. خطرات و عوارض کلی آندوسکوپی ابرو آندوسکوپی عبارتند از:

  • عفونت: عفونت یک خطر بالقوه برای هر جراحی است. دستورالعمل‌های جراح خود را در مورد تمیز کردن و مراقبت از برش‌ها پس از جراحی دنبال کنید و در صورت بروز اولین علائم عفونت به پزشک مراجعه کنید.
  • ریزش مو در محل برش: برخی از بیماران در محل برش ریزش مو را تجربه می‌کنند. موها ممکن است دوباره رشد کنند اما در هر یک از افراد این وضعیت مختلف است. خوشبختانه، برش‌های مورد استفاده در لیفت ابرو آندوسکوپی نسبتاً کوچک هستند، بنابراین ریزش مو، در صورت وجود، به سختی قابل توجه است.
  • مشکل در حرکت عضلات پیشانی یا ابرو: در موارد نادر، بیماران در حرکت دادن عضلات پیشانی مشکل دارند. بسیاری از افراد در طول زمان بهبود می‌یابند، با این حال، برخی هرگز به حالت اولیه خود بر نمی‌گردند.
  • جای زخم: مانند هر عمل جراحی، جای زخم یکی از خطرات جراحی است. اسکارهای به جا مانده از لیفت آندوسکوپی ابرو معمولاً کوچک هستند و اغلب می‌توانند توسط مو پنهان شوند.

راهکارهای کاهش عوارض لیفت آندوسکوپی ابرو

در ابتدا لازم است تا با بهترین جراح پلاستیک در مورد لیفت آندوسکوپی مشورت کنید. در طول اولین ویزیت، جراح شما احتمالاً موارد زیر را برای کاهش عوارض لیفت آندوسکوپی ابرو انجام خواهد داد:

  • سابقه پزشکی خود را مرور کنید. برای پاسخ به سؤالات در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته آماده باشید.
  • در مورد داروهایی که مصرف می‌کنید یا اخیراً مصرف کرده‌اید، و همچنین هر گونه جراحی که انجام داده‌اید، صحبت کنید.
  • اگر به هر دارویی حساسیت دارید حتما به جراح اطلاع دهید.
  • معاینه فیزیکی انجام دهید. برای تعیین گزینه‌های درمانی شما، جراح قسمت‌های مختلف صورت را با چشمان باز و بسته معاینه و اندازه گیری می‌کند.
  • ممکن است برای پرونده پزشکی برخی تصاویر از شما گرفته شود.
  • انتظارات خود را مورد بحث قرار دهید. توضیح دهید که چرا فصل انجام لیفت ابرو را دارید و چگونه می‌خواهید بعد از این عمل، مراقبت‌های لازم را انجام دهید.
  • مطمئن شوید که مزایا و خطرات آن را درک کرده اید.

خطرات لیفت آندوسکوپی ابرو

جراحی لیفت ابرو برای بیماران جوان‌تری که فقط به مقدار متوسطی از بالا بردن ابروهای جانبی نیاز دارند، مناسب است. پس از جراحی، پیشانی شما ممکن است به صورت‌های مختلفی تبدیل شود و در طول پس از جراحی شاید ایجاد  تورم در این ناحیه یاشید. ممکن است یک لوله کوچک در امتداد محل برش قرار داده شود تا خون یا مایع اضافی تخلیه شود. همانطور که برش‌های شما بهبود می‌یابد، ممکن است خارش و بی حسی را تجربه کنید، که معمولا با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

اگر برش‌های شما با باند پوشانده شده باشد، احتمالاً ظرف 1 تا 3 روز برداشته می‌شوند. بخیه‌ها معمولاً طی 7 تا 10 روز پس از جراحی برداشته می شوند. مهم است که از انجام بلفاروپلاستی پلک بالایی در بیماری که واقعاً به عمل لیفت ابرو نیاز دارد، خودداری کنید. بلند کردن ابرو به یک موقعیت ایده‌آل ممکن است متعاقباً به دلیل برداشتن بیش از حد پوست پلک فوقانی باعث لاگوفتالموس شود. تصمیم برای انجام جراحی پلاستیک بسیار شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که آیا جراحی شما را به اهداف مدنظر می‌رساند و آیا خطرات و عوارض بالقوه لیفت ابرو قابل قبول است یا خیر. از شما خواسته می‌شود تا فرم‌های رضایت نامه را امضا کنید تا اطمینان حاصل شود که این روش و خطرات و عوارض احتمالی را کاملاً درک کرده اید. دیگر خطرات لیفت آندوسکوپی ابرو عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • خونریزی
  • افزایش خط مو
  • تحریک یا خشکی چشم
  • عدم تقارن صورت
  • آسیب عصب صورت همراه با ضعف یا فلج تجمع مایعات عفونت
  • ریزش مو در اطراف برش‌ها
  • بی حسی یا تغییرات دیگر در پوست یا خارش شدید
  • درد، که ممکن است ادامه داشته باشد و منجر به آمبولی ریه همراه با درد قفسه سینه و تنگی نفس شود.
  • از دست دادن پوست اسکار نامطلوب

 این خطرات و سایر خطرات قبل از رضایت شما به طور کامل مورد بحث قرار خواهند گرفت. مهم است که تمام سوالات خود را مستقیماً با جراح پلاستیک خود مطرح کنید.

خلاصه مقاله

تکنیک‌های مختلف لیفت ابرو از جمله تمپورال، کرونال و آندوسکوپی وجود دارد. عوارض شایعی که در لیفت ابرو با آن مواجه می‌شوند عبارتند از: خونریزی، بیهوشی به دلیل آسیب عصب حسی، فلج ناشی از آسیب شاخه زمانی عصب صورت، آلوپسی، عدم تقارن ابرو و بالا رفتن بیش از حد ابرو.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
11 ماه قبل

مطلب خیلی خوبی بود

فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email