بازسازی سینه بعد از سرطان

جراحی بازسازی سینه بعد از سرطان ایجاد یک شکل جدید سینه با عمل جراحی است . این کار ممکن است بعد از خارج ساختن کل بافت سینه یا ماستکتومی و یا خارج ساختن قسمتی از بافت سینه است .

شما می توانید این جراحی را همراه با خارج کردن بافت سینه انجام دهید و یا ماه ها یا حتی سال ها بعد از آن این کار صورت گیرد . بازسازی سینه ممکن است شامل چندین جراحی جهت رسیدن به بهترین نتیجه باشد.

راه های مختلفی برای بازسازی بافت سینه وجود دارد که جراح برای شما توضیح خواهد داد که کدام مورد برای شما بهترین راه است .

انواع بازسازی پستان

سینه جدید بازسازی شده می تواند توسط ایمپلنت ایجاد شده و یا از قسمتی از بافت قسمت دیگری از بدنتان ایجاد گردد .

  1. پروتز مصنوعی که برای اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید به پروتز سینه  مراجعه کنید .
  2. استفاده از نسوج یا بافت های خود بدن که در این روش از چربی ها و نسوج قسمتهای دیگر بدن مانند زیر ناف و یا به صلاحدید پزشک قسمت های دیگر بدن استفاده می شود .

سینه بازسازی شده شامل قسمت نوک سینه یا نیپل نمی باشد اما امکان ایجاد این قسمت نیز توسط جراحی یا تتو نیپل می باشد.

هدف از بازسازی بافت سینه ساختن شکلی از سینه است که تا جای ممکن شکل طبیعی داشته و از نظر سایز و مکان قرار گیری تا حد امکان شبیه سینه دیگر باشد . اما به هر حال همیشه تفاوت هایی وجود دارد و در برخی موارد عمل جراحی جهت شبیه سازی در سینه دیگر نیز صورت می گیرد . این دو عمل می توانند همزمان صورت گیرند اما بهتر است زمانی فاصله برای درمان و ریکاوری محل بین دو عمل وجود داشته باشد .

هنگامی که هر دو سینه بازسازی می شوند هدف تنظیم بودن آن دو با یکدیگر و همچنین تناسب آن با شکل کلی بدن است .

جهت دریافت مشاوره وتعیین وقت قبلی از دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک می توانید با شماره 09213585456 تماس حاصل نمایید و یا برای ارتباط با دکتر به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

روش های معمول مختلفی برای بازسازی سینه وجود دارد که تیم جراحی شما و دستیاران آن ها کاملا برای شما توضیح داده و به شما در تصمیم گیری کمک می کنند و این موضوع مهم است که شما به دور از فشار و استرس و با اعتماد به نفس انتخاب خود را انجام دهید .

یک سینه بازسازی شده امکان بازگشت سرطان را درشما ایجاد نمی کند .

چه کسانی می توانند عمل بازسازی سینه را انجام دهند ؟

راهکار معمول برای کسانی که عمل ماستکتومی را انجام می دهند آن است که بلافاصله عمل بازسازی را انجام دهند اما انجام بازسازی با تاخیر در برخی موارد و در بعضی افراد بهتر است .

به برخی از اشخاص توصیه می شود که عمل بازسازی را انجام ندهند زیرا با وجود شرایط درمانی موجود در آن ها ممکن است خطر عوارض جانبی برای آن ها بالا باشد .

انتخاب انجام عمل بازسازی پستان

انتخاب این که آیا این عمل انجام شود یا خیر یک انتخاب کاملا شخصی است .

برخی از خانمها احساس می کنند که انجام عمل بازسازی برای داشتن حس اعتماد به نفس آ نها لازم است . برخی ترجیح می دهند که یک پروتز خارجی را بپوشند .

محدودیت های سینه بازسازی شده

اکثر خانمهایی که عمل بازسازی سینه بعد از سرطان را انجام داده اند از نتیجه عمل راضی هستند اما برخی نیز اعتماد کامل به شکل ایجاد شده در بدنشان را ندارند:

  • سینه ایجاد شده همان حس سینه طبیعی را از لحاظ احساس و حرکت و شکل ندارد .
  • اگر تغییر وزن داشته باشید این تغییرات در سینه دیگر ایجاد می شود اما در سینه بازسازی شده این تغییرات تاثیری ندارد.
  • مراجعات زیادی به بیمارستان احتیاج است تا اعمال تکمیلی برای حصول بهترین نتیجه صورت گیرد.
  • ریکاوری بعد از عمل ماستکتومی که همراه با بازسازی باشد بیشتر طول می کشد .
  • ماستکتومی همراه با بازسازی عوارض جانبی بیشتری داشته و روند درمان را پیچیده تر می کند .
  • ممکن است جای زخم در جای دیگری از بدنتان که بافت از آن برداشته شده باشد ایجاد گردد .
  • اگر احتیاج به رادیوگرافی پس از عمل بازسازی داشته باشید ، ممکن است رادیوگرافی در شکل سینه بازسازی شده تغییراتی ایجاد کند .
  • سینه بازسازی شده قسمت نیپل را ندارد که امکان ایجاد آن با جراحی یا تتو نیپل وجود دارد و بعدها صورت می گیرد.

نتیجه

سینه بازسازی شده هیچگاه مانند سینه قبلی نمی شود و ممکن است شکل و اندازه مختلفی داشته باشد . در این سینه که بازسازی شده است هرگز احساس قبل را نخواهید داشت . با این حال بسیاری از زنانی که این عمل را انجام داده اند از آن راضی هستند و احساس اعتماد به نفس را ئدر ارتباط با شکل بدن خود بازیافته اند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email