مراقبت های بعد از لیفت ابرو

مراقبت های بعد از لیفت ابرو در روند بهبودی و کسب رضایتمندی از نتایج این عمل زیبایی بسیار موثر است، همان طور که می دانید با افزایش سن تغییراتی در چهره به وجود می آید که از جمله می توان به افتادگی ابرو و چین و چروک های پیشانی اشاره کرد، امروزه با انوع روش های زیبایی می توان به بهبود و کاهش این علایم کمک کرد که نقش مهمی در افزایش اعتماد به نفس و کیفیت زندگی افراد دارد، یکی از جراحی های زیبایی پر طرفدار لیفت ابرو  است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مراقبت های بعد از لیفت ابرو بپردازیم، برای آشنا شدن با مهم ترین نکات مراقبتی این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

مراقبت های بعد از لیفت ابرو - دکتر حدادی

 

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو

بعد از جراحی می بایست تا بهبودی کامل و بازگشت به روند عادی زندگی صبور باشید، اگر چه لیفت آندوسکوپی ابرو کم تهاجمی می باشد و با ایجاد جراحت کمتر، بهبودی آن سریع تر است، اما طی دوره نقاهت می بایست به مراقبت های بعد از لیفت ابرو توجه داشته باشید، بعد از جراحی درد، تورم و کبودی طبیعی است، برای کنترل این علایم می بایست از داروهای تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید و با استفاده از کمپرس سرد طی روزهای اولیه و همچنین کمپرس گرم در روزهای بعد از آن عوارض را کاهش داد.

مسکن ها در کنترل درد و التهاب و آنتی بیوتیک ها در پیشگیری از عفونت تجویز می گردد، از اعمال فشار و ضربه به صورت دوری کنید و تا بهبودی کامل از فعالیت ها و ورزش های سنگین اجتناب کنید، اگر داروی خاصی مصرف می کنید حتما با جراح خود در میان بگذارید، بعد از جراحی استفاده از مواد غذایی و داروهای رقیق کننده خون توصیه نمی گردد.

مراقبت از زخم بعد از لیفتینگ ابرو

بهبودی کامل زخم ها در هر فرد متفاوت است و معمولا 7 تا 10 روز طول می کشد، جهت پیشگیری از بروز عفونت می بایست از زخم ها مراقبت کنید، بدین منظور می بایست زخم ها را با سرم نرمال سالین شستشو دهید، از پمادهای تجویز شده نیز حتما استفاده کنید، علاوه بر آن تا سه روز نباید استحمام کنید.

از دیگر مراقبت های بعد از لیفت ابرو عدم استفاده از محصولات آرایشی است، استفاده از این محصولات در محدوده جراحی می تواند باعث تحریک و التهاب گردد، از این رو تا بهبودی کامل زخم ها صبر کنید، علاوه بر آن از رنگ کردن موها حداقل تا 4 هفته اجتناب کنید.

نکات مهم بعد از جراحی لیفت ابرو

  • مصرف مواد غذایی مغذی و ویتامین های کافی به همراه مایعات بعد از این جراحی می تواند به بهبودی شما کمک کند، هنگام خوابیدن نیز می بایست به پشت بخوابید و سر بالاتر از بدن قرار گیرد، طی مدت بهبودی نباید سر را پایین نگه دارید.
  • از جمله مراقبت های بعد از لیفت ابرو که می بایست رعایت شود عدم دست زدن به پیشانی و ابروها بعد از این عمل زیبایی است، همچنین از ماساژ دادن پیشانی نیز می بایست اجتناب گردد.
  • از دیگر مراقبت های بعد از جراحی عدم استعمال دخانیات و الکل است، استفاده از دخانیات و الکل اثرات منفی در بهبودی زخم ها خواهد داشت، از این رو توصیه می شود در دوره نقاهت از این موارد دوری کنید.
  • توصیه می گردد بعد از جراحی ، تا مدتی رانندگی نکنید، احساس کشیدگی و درد در پیشانی، ورم پلک ها، خشکی چشم ممکن است در برخی از افراد مشاهد گردد که می تواند سبب بروز مشکلاتی در حین رانندگی گردد.

اهمیت رعایت نکات مراقبتی بعد از لیفت ابرو

مراقبت های بعد از جراحی لیفت ابرو اهمیت بالایی در تسریع بهبودی و کاهش دوره نقاهت بعد از این جراحی دارد، از این رو جهت کسب نتایج مطلوب از این روش زیبایی می بایست نکاتی که پزشک جراح توصیه کرده است را به دقت اجرا کنید.

از طرفی در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از لیفت ابرو ممکن است با عوارض ناخواسته بعد از این جراحی مواجه شوید، در این جا نقش پزشک جراح بسیار اهمیت دارد، جراح زیبایی علاوه بر بهره مندی از دانش و تجربه کافی در زمینه جراحی های زیبایی، می بایست با صبر و حوصله مشاوره های لازم را در رابطه با نکات قبل و مراقبت های بعد از لیفت آندوسکوپی ابرو به مخاطبین ارائه دهد و سوالات مطرح شده در این زمینه را پاسخگو باشد.

مراقبت های لازم برای کنترل ورم بعد از جراحی لیفت ابرو

بعد از جراحی لیفت ابرو، وجود ورم ممکن است یکی از علائم طبیعی باشد که معمولاً به دلیل تجمع مایعات در محل جراحی ایجاد می‌شود. در ایام اولیه پس از عمل، اکثر بیماران تا حدودی ورم در ناحیه ابروهای خود را تجربه می کنند. این وضعیت معمولاً موقتی است و با گذر زمان بهبود می‌یابد.

برای کاهش ورم بعد از جراحی لیفت ابرو، مهم است که از دستورات پزشک پیروی کنید. استفاده از یخ بر روی ناحیه جراحی می‌تواند به کاهش ورم کمک کند. همچنین، استراحت کافی و اجتناب از فعالیت‌های سنگین در ایام اولیه پس از جراحی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. در صورتی که ورم به طور مداوم افزایش یابد یا با علائم دیگر همراه شود، مهم است که به پزشک خود اطلاع دهید تا اقدامات لازم جهت جلوگیری از تشدید ورم انجام شود .

مراقبت های دارویی بعد از جراحی لیفت ابرو

مراقبت‌های دارویی پس از جراحی لیفت ابرو معمولاً به توصیه و دستورات پزشک شما بستگی دارد. اما در اکثر موارد، پزشک ممکن است داروهای مسکن، ضد التهاب، و یا آنتی‌بیوتیک را تجویز کند تا بهبودی را تسریع بخشد و از عوارض جانبی جلوگیری کند.

1. دارو مسکن: هر چند درد بعد از عمل ناچیز است اما دکتر برای راحتی بیشتر بیمار ، دارو مسکن تجویز می کند.

2. دارو ضد التهاب: برخی از داروهای ضد التهاب می‌توانند به کاهش ورم و التهاب در ناحیه جراحی کمک کنند.

3. دارو آنتی‌بیوتیک: در صورت لزوم، پزشک ممکن است آنتی‌بیوتیک را تجویز کند تا عفونت‌های احتمالی را کنترل نماید.

مهم است که همواره به دقت دستورات دارویی را بر اساس گفته های پزشک خود دنبال کنید و هرگونه علامت غیر عادی یا عوارض جانبی را به او گزارش دهید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email