رابطه جنسی بعد از جراحی بینی تا چند وقت ممنوع است؟

ممکن است که متقاضیان جراحی بینی قبل از عمل سوالاتی در ذهن داشته باشند و به دلیل خجالت آن را از پزشک خود نپرسند. سوالاتی مانند: زمان مناسب برای برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی چه موقع است؟ آیا رابطه زناشویی بعد از عمل بینی باعث آسیب به بینی می شود؟ آیا رابطه جنسی بر نتیجه جراحی تاثیر می گذارد؟ ما در این مقاله به طور کامل به مبحث رابطه جنسی بعد از جراحی بینی می پردازیم و اطلاعات جامعی در این زمینه در اختیار شما قرار می دهیم. با ما در ادامه همراه باشید…

رابطه-جنسی-بعد-از-جراحی-بینی

رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

اگر جراحی زیبایی بینی انجام داده اید، نگرانی هایی ممکن است برای شما به وجود بیاید. بینی شما به شش تا هشت هفته برای بهبودی زمان نیاز دارد و داشتن رابطه جنسی قبل از بهبودی کامل می‌تواند منجر به ضربه به بینی شود که ممکن است نتایج جراحی شما را تغییر دهد. هنگام داشتن رابطه جنسی بعد از جراحی بینی، حتما ملایم باشید و از قرار گرفتن در موقعیت هایی که باعث تماس بینی شما با سطوح دیگر شود، خودداری کنید. همچنین زمان رابطه و دفعات آن را کم کنید. پوزیشن مناسبی برای رابطه جنسی انتخاب کنید تا احتمال برخورد با بینی کم باشد و از انتخاب موقعیت های نزدیک به صورت مانند بوسیدن خودداری کنید.

جراحی بینی نیاز به ظرافت و حساسیت بالایی دارد و علاوه بر اینکه باید توسط جراح با تجربه و تکنیک های روز دنیا انجام شود، رعایت مراقبت ها و دستورالعمل های بعد از جراحی بینی ضروری و حیاتی است و در حصول نتیجه مطلوب تاثیر بسزایی دارد.

بهرین زمان برای برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی

بیماران اغلب از جراح خود سوال می کنند که بهترین زمان برای از سرگیری رابطه جنسی پس از جراحی بینی چیست. آیا قرار است قبل از داشتن رابطه جنسی مدت زمان مشخصی منتظر بمانیم؟ به بیماران توصیه می شود که بعد از ۱۰ روز فعالیت طبیعی داشته باشند، اما آنها باید ۱۸-۲۱ روز برای فعالیت جنسی شدید صبر کنند. لطفاً به یاد داشته باشید که از هر موقعیتی که ممکن است باعث ایجاد آسیب به بینی شود خودداری کنید. بهتر است از موقعیت‌هایی استفاده کنید که روبه‌روی یکدیگر هستید، تا ضربه ناگهانی از سمت شریک جنسی شما به بینی وارد نشود. رابطه جنسی را به آرامی شروع کنید و در صورت تپش قلب، افزایش تورم در بینی و احساس درد باید فعالیت را متوقف یا کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: لیفت صورت

بهترین-زمان-رابطه-جنسی-بعد-عمل-بینی

به طور کلی بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی بسته به وضعیت بینی بیمار دارد و برای اطلاع دقیق تر باید با پزشک خود مشورت کنید. به عنوان مثال افرادی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند و دارای پوست ضخیمی هستند باید مدت زمان بیشتری از جراحی آن ها بگذرد و رابطه جنسی خود را شروع کنند.

بیماران می توانند از ۴ تا ۷ روز بعد از عمل بینی پیاده روی سبک را شروع کنند و حدود ۱۸ تا ۲۱ روز برای ورزش شدید صبر کنید.

نکات کلیدی درباره رابطه جنسی بعد از عمل جراحی بینی

اهمیت رعایت این نکته که باید مدتی از عمل بینی و رابطه جنسی شروع شود، این است که به در عمل جراحی بینی به دلیل تغییراتی که روی استخوان ها و غضروف های بینی انجام می شود تا نتیجه مورد نظر بدست آید، ساختار بینی سست و ضعیف است و به زمان نیاز دارد تا دوباره تثبیت پیدا کند. از طرفی بدن به دلیل گرفتن داروی بیهوشی ضعیف می شود، به همین دلیل لازم است تا بیمار تا مدتی بعد از عمل از برقراری رابطه جنسی خودداری کند تا از بالارفتن ضربان قلب و بروز هر گونه آسیب به بینی جلوگیری به عمل آید. افزایش ضربان قلب باعث تسریع گردش خون می شود و روند بهبودی را طولانی تر می کند و باعث می شود تورم و کبودی شما دیرتر از بین برود.

اگر حین رابطه جنسی احساس درد داشتید، این بدان معنا است که بدن شما آمادگی لازم برای انجام این کار را ندارد و باید مدتی استراحت کنید و بعد رابطه را شروع کنید.

نکات مهم برای بهبودی سریع بعد از جراحی بینی

لازم است مراقبت های بعد از جراحی بینی را جدی بگیرید و آن ها را به طور دقیق رعایت کنید تا دوران نقاهت خود را بدون هیچ گونه مشکل طی کنید. در اینجا ۵ نکته مهم برای کمک به بهبود هر چه سریعتر وجود دارد:

  • از مصرف هر گونه داروی غیر ضروری مانند آسپرین یا هر دارویی که خون را رقیق می کند خودداری کنید.
  • از مصرف هر گونه مولتی ویتامین، داروهای گیاهی و غیره که حاوی سطوح بالایی از ویتامین E، جینسینگ و روغن ماهی هستند، خودداری کنید.
  • کمپرس یخ باید در ۲ روز اول بعد از جراحی روی گونه ها گذاشته شود.
  • بالا نگه داشتن سر در هنگام استراحت به کاهش تورم و تسریع روند بهبودی کمک می کند.
  • قرص آرنیکا ۳۰ سی ۵ بار در روز همراه با استفاده از کرم آرنیکا باعث کاهش کبودی در اکثر موارد می شود که می توان پس از ۳ تا ۴ روز به راحتی با آرایش ملایم آن را پوشاند.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل درباره برقراری رابطه جنسی بعد از جراحی بینی توضیحاتی ارائه کردیم. توجه به این نکات مهم باعث می شود تا دوران نقاهت خود را به خوبی سپری کنید و دچار عوارض و مشکلی نشوید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email