جراحی بینی فانتزی + فیلم اتاق عمل و نمونه کار قبل و بعد

جراحی بینی فانتزی، یکی از مدل های جراحی بینی است که به ویژه در بین خانم ها بسیار محبوب می باشد. این روز ها جراحی زیبایی بینی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در بین خانم ها در سراسر جهان و ایران است. همانطور که می دانید، بینی قسمت بیرونی صورت است و در مرکز توجه قرار دارد که بر تناسبات و زیبایی چهره تاثیر بسزایی دارد. جراحی بینی فانتزی ویژگی های خاص خود را دارد. بنابراین، توصیه می شود به جراح پلاستیکی مراجعه کنید که بسیار ماهر و با تجربه می باشد. در ادامه به جراحی بینی فانتزی خواهیم پرداخت. اگر قصد انجام این جراحی را دارید یا می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، در ادامه با ما همراه باشید.

جراحی بینی فانتزی چیست؟

به طور کلی مدل های مختلفی وجود دارند که این فرآیند را انجام می دهند که از آن جمله می توان به جراحی بینی طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی اشاره کرد. در جراحی بینی فانتزی، بینی از حد طبیعی کوچک تر شده و نوک آن سربالا می شود به طوری که در نمای نیم رخ قوس قابل ملاحظه ای دارد. همچنین سوراخ های بینی کوچک شده و تیغه بینی نازک می گردد.

باید توجه داشته باشید که در جراحی بینی فانتزی باید مکانیسم اصلی بینی (عملکرد تنفسی) حفظ شود و نواقص آن نیز برطرف شود. در این صورت با نتایج قابل قبولی موفقیت آمیز می باشد. در واقع، جراح باید هماهنگی و تناسب بینی و سایر عناصر صورت را در نظر بگیرید. اما توجه داشته باشید که در جراحی بینی فانتزی باید به اصلاح عیوب بینی و به تناسب سایر قسمت های صورت توجه شود و اگر نسبت بین آنها و بینی هماهنگی در نظر گرفته نشود ممکن است برای فرد مشکلاتی به همراه داشته باشد. به همین دلیل برای انجام عمل بینی فانتزی باید به جراح پلاستیک با تجربه مراجعه کنید.

یک بینی فانتزی خوش فرم، بینی ای است که عاری از عیوب بصری بوده و با بقیه قسمت های صورت هارمونی داشته باشد.

ویژگی های جراحی بینی فانتزی چیست؟

رینوپلاستی فانتزی، اندازه بینی شما را به میزان قابل توجهی کوچک می کند. بنابراین برای افرادی که بینی گوشتی دارند مناسب نیست و اغلب برای افرادی که بینی استخوانی و صورت کوچک دارند انجام می شود. بافت بینی و غضروف قوی و پوست نازک برای انجام جراحی های فانتزی بینی ضروری است.

اساساً در عمل بینی مدل فانتزی، متخصص تلاش می کند از شکل طبیعی بینی فاصله بگیرد و قوس داخلی در تیغه بینی به وجود آورد که نوک بینی به سمت بالا باشد. این مدل یک زاویه 110-130 درجه بین بینی و لب بالا ایجاد می کند. تجربه نشان می دهد که شکل های فانتزی بینی در بین خانم ها بیشتر طرفدار و متقاضی دارد.

در این مدل، جراح سعی می کند سایز و شکل بینی را با بقیه صورت هماهنگ کند و نوک بینی را کمی بالاتر از حد معمولی قرار دهد و قوس آن را کمی برجسته کند. بینی مدل نیمه فانتزی کوچکتر از مدل بینی طبیعی است. از جمله ویژگی های بینی طبیعی عبارتند از:

  • ظاهر بینی به طور قابل توجهی از حالت طبیعی خود منحرف نمی شود.
  • نوک بینی کمی به سمت بالا می رود.
  • زاویه نوک بینی 90-100 درجه می باشد.
  • این مدل بینی به اصطلاح شبیه بینی خوکی نیست.

جراحی بینی فانتزی برای همه چهره ها مناسب است؟

برای انجام جراحی بینی فانتزی، قبل از عمل، ساختار و نوع بینی و اجزای صورت افراد توسط جراح بینی به دقت مورد بررسی، معاینه و ارزیابی قرار می گیرد تا از نتیجه موفقیت آمیز عمل اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، برای افزایش شانس موفقیت خود در جراحی بینی فانتزی، باید به بهترین و با تجربه ترین پزشک بینی مراجعه کنید.

شایان ذکر است، جراحی بینی فانتزی، برای اشخاصی که چهره ریز نقشی دارند مناسب می باشد. زیرا در حین جراحی بینی، مهم است که اطمینان حاصل شود که بینی و تنفس بیمار به خطر نیفتد و بینی با اندازه اجزای صورت هماهنگ باشد. کسانی که برای این روش اقدام می کنند نباید برای کوچک کردن یا بالا بردن نوک بینی زیاد پافشاری کنند زیرا ممکن است ظاهر و ساختار بینی آسیب جدی ببیند. از ویژگی های بارز مدل بینی می توان به فانتزی بودن، قوس روی بینی، نوک بالا و سایز کوچک اشاره کرد و اشخاصی برای جراحی بینی فانتزی مناسب هستند که بینی استخوانی و غضروف قوی دارند.

حائز اهمیت است که برخی از انواع جراحی بینی مانند: جراحی بینی نیمه فانتزی برای کسانی که بینی های گوشتی و پوست بینی چرب و ضخیم دارند پیشنهاد نمی شود. زیرا تجربه تیم پزشکی ثابت کرده اشخاصی که جراحی بینی گوشتی مدل فانتزی انجام می دهند اغلب از نتیجه عمل ناراضی هستند. همچنین اگر این افراد جراحی بینی فانتزی انجام دهند، به مرور زمان نیاز به جراحی ترمیمی بینی خواهند داشت. بنابراین، بهتر است بدانید که برای شکل دادن به بینی به شکل عروسکی باید قسمت زیادی از استخوان و غضروف بینی را تراشید و از بین برد. همین امر موجب می شود که غضروف در برابر حجم زیادی از پوست مقاومت نداشته باشد. در نهایت با افتادگی و مشکلات دیگر مواجه می شود.

قبل از جراحی بینی فانتزی چه اقداماتی لازم است؟

ازجمله اقدامات قبل از جراحی بینی عبارتند از:

  • داوطلبان جراحی بینی باید تمام آزمایشات لازم را قبل از جراحی بینی فانتزی انجام دهند.
  • در صورت داشتن هر گونه بیماری خاص یا قبلی حتماً جراح بینی خود را مطلع کنید.
  • اگر بیماری خاصی دارید، باید به جراح خود اطلاع دهید.
  • داروهای مورد استفاده باید به جراح بینی اطلاع داده شود تا بتواند با کمک تیم پزشکی برنامه دارویی را در روز جراحی تغییر دهد.
  • استفاده از قرص های رقیق کننده خون مانند آسیلین باید چند روز قبل و بعد از عمل قطع شود. بیماران تا 12 ساعت قبل از جراحی نباید چیزی بخورند یا بنوشند.
  • عکس ها و تصاویر پزشکی نیز باید قبل از جراحی بینی فانتزی تهیه و به جراح تحویل داده شود.

درد و کبودی بعد از جراحی بینی فانتزی به چه عواملی بستگی دارد؟

  • نوع بینی: بیشترین تورم در بینی گوشتی رخ می دهد. بنابراین افرادی که بینی گوشتی دارند باید بعد از جراحی بینی فانتزی صبورتر باشند.
  • نقص بینی: اگر عیوب بینی بیمار زیاد باشد، متخصص به روش های متفاوتی آن ها را اصلاح می کند. هرچه جراحی بینی طولانی ترباشد، پس از جراحی تورم بیشتری خواهید داشت.
  • ویژگی های بدن: برخی افراد با کم ترین ضربه دچار زخم می شوند و کبودی هایی بر روی بدن آن ها در اثر کوچکترین ضربه ای، سال ها طول می کشد تا بهبود یابد. بنابراین تورم برای این افراد بیشتر از سایر اشخاص است.

بعد از جراحی بینی فانتزی چه مراقبت های لازم است؟

  • پس از جراحی بینی فانتزی از خوردن غذاهایی که جویدن آنها سخت است خودداری کنید.
  • استفاده از مایعات، سوپ ها و غذاهایی با محتوای آب بالا توصیه می شود.
  • توصیه می شود سر خود را بالا نگه دارید و هنگام خواب چند بالش زیر سر قرار دهید.
  • چسب بینی را تا دستور پزشک باز نکنید.
  • در هر صورت از دستکاری بینی خودداری کنید. همچنین در روزهای اول با صدای بلند نخندید و گریه نکنید.
  • درد، تورم و میزان کبودی بعد از عمل در اطراف چشم و استخوان گونه از فردی به فرد دیگر متفاوت است. خود را با دیگران مقایسه نکنید و پس از جراحی مراقب باشید.
  • از انجام فعالیت های سنگین که فشار زیادی به بینی وارد می کند خودداری کنید.
  • برای چند هفته کارهای سبک را انتخاب کنید.
  • عینک زدن را برای تقریبا دو ماه ممنوع کنید، بنابراین باید قبل از جراحی بینی فانتزی از لنزهای طبی استفاده کنید.
  • رابطه جنسی به مدت10 الی 15 روز ممنوع می باشد، زیرا رابطه جنسی با ترشح هورمون های برانگیختگی همراه است که باعث پرخونی در ناحیه صورت و در نتیجه افزایش شدت تورم بینی می شود.
  • رفتن به سونا و جکوزی را برای چند ماه محدود کنید.
  • لباس های گشاد و دکمه دار بپوشید که هنگام تعویض به بینی فشار نیاورد.
  • تا وقتی که گچ روی بینی قرار گرفته است به حمام نروید.
  • توصیه می شود یک روز قبل از عمل بینی استحمام شود.

هدف از جراحی بینی فانتزی

هدف از جراحی بینی فانتزی نه تنها کوچک کردن بینی، بلکه هماهنگ کردن بینی با بقیه قسمت های صورت است. بنابراین، اگر این جراحی توسط متخصص مجرب انجام نشود، ممکن است عوارضی مانند: مشکلات تنفسی، عفونت، کاهش حس بویایی، بی حسی ایجاد شود.

خلاصه

کسانی که قصد انجام جراحی بینی فانتزی را دارند باید مطمئن شوند که انتظارات معقولی از عمل بینی خود داشته باشند. جراح بینی باید تجربه و مهارت خوبی در این زمینه داشته باشد. پس یک متخصص بینی خوب را با دقت بیشتری انتخاب کنید تا بدون عارضه خاصی به نتیجه خوبی برسید. شما به عنوان یک کاندید زیبایی، حق دریافت بهترین تجهیزات و مقرون به صرفه ترین نتایج در زمینه عمل بینی دارید. علاوه بر این، از دیگر مزایای ارجاع به کلینیک دکتر شهریار حدادی عبارتند از: عمل بینی که با آخرین و بهترین تکنولوژی انجام می شود. دستیابی به بینی با فرم ایده آل و عملکرد مطلوب، تسلط کامل دکتر شهریار حدادی بر جراحی بینی فانتزی را با مشاهده کارهای شگفت انگیز وی مشاهده کنید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email