بهترین سن برای لیفت صورت

هیچ قانون خاصی برای انجام لیفت صورت در یک سن به خصوص وجود ندارد. روند پیری پوست و ایجاد چین و چروک های پوستی، در هر فرد با فرد دیگر متفاوت می باشد. انجام مراقبت های پیشگیری کننده از بروز پیری زودرس پوست، باید در سنین بین 20 تا 30 سالگی انجام شود. بعد از سن 20 سالگی و با شروع تغییرات پوست می توانید از انواع محصولات لیفتینگ پوست مانند ژل ها، کرم ها و یا سرم ها استفاده کنید. برای حفظ سلامتی پوست و جلوگیری از ایجاد پیری زودرس می توانید، از روش های تزریق فیلر، کلاژن و بوتاکس استفاده کنید. اما چه زمانی باید از روش های جوانسازی و جراحی استفاده کرد؟ بهترین سن برای لیفت صورت چه زمانی است؟ در این مطلب که توسط دکتر حدادی تهیه شده با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع و مفیدی را کسب کنید.

 

بهترین سن برای لیفت صورت - دکتر حدادی

 

افرادی که دارای چهره ای استخوانی و پوستی شل و افتاده هستند، می توانند بهترین نتیجه را از انجام این پروسه زیبایی کسب کنند. انجام این جراحی در هر سنی با کشیدن عضلات و فاشیاهای پوست انجام می شود. جراحی لیفت باعث از بین رفتن چین و چروک های سطح پوست می شود. در برخی مواقع برای کسب نتیجه بهتر از این تکنیک جوانسازی و لیفت به صورت همزمان با دیگر عمل های زیبایی انجام می دهند مانند لیفت پیشانی و ابرو، لیفت گردن و بلفاروپلاستی .

عوامل ژنتیکی و سبک زندگی افراد، دو عامل مهم در ایجاد پیری پوست می باشد. با افزایش سن سطح کلاژن پوست کاهش می یابد. در نتیجه پوست استحکام خود را از دست می دهد و دچار افتادگی می شود. این تکنیک برای افرادی که دچار افتادگی و شلی پوست شده اند، مناسب است. برخی از افراد هنگامی که با کاهش حجم صورت و ایجاد تغییرات خفیف پیری در سنین 30 الی 40 سالگی روبرو می شوند،  اقدام به انجام روش های غیر جراحی برای جوانسازی می کنند.

برخی از افراد بهترین سن برای لیفت صورت را سن 50 سالگی به بالا می دانند. اما باید خدمت این عزیزان یادآور شویم که هر چه سریعتر اقدامات جوانسازی پوست صورت را انجام دهید، بهتر می باشد. در درجه اول اهمیت مراقبت از پوست است که باید از همان سنین جوانی آغاز شود. به مرور زمان برای جوانسازی می توانید از روش های دیگری مانند تزریق فیلر یا نوروتوکسین استفاده کنید.

نظر پزشکی برای لیفت ، سن به خصوص مشخص نشده است. برخی از افراد بعلت کاهش وزن های شدید به دنبال جراحی یا ورزش های سنگین ممکن است در دهه سوم زندگی خود دچار ریختگی بسیار زیاد در صورت خود شده باشند و جراحی لیفت صورت بهترین گزینه برای این افراد است. اما اکثر افراد ترجیح می دهند در سنین٤٠-٥٠سالگی این جراحی زیبایی را انجام دهند. اگر مراقبت های پوست به خوبی از همان اوایل دوره جوانی انجام شده باشد و فرد سالم و فعال باشد، شاید در سن ٦٥-٧٠سالگی نیاز به لیفتینگ پوست صورت داشته باشدپس به طور کلی محدودیت سنی خاصی برای این جراحی وجود ندار هر زمان که فرد نیاز به این جراحی را پیدا کند میتواند انجام دهد.

برخی خانم ها به دلیل گرفتن رژیم های سخت لاغری و یا بیماری ها، دچار کاهش وزن زیادی می شوند این افراد دچار افتادگی پوست می شوند. با مراجعه به بهترین جراح لیفت صورت در تهران به جوانسازی پوست خود کمک کنید. متخصص با توجه به شرایط جسمانی، سلامتی عمومی و اهداف شما از انجام لیفتینگ ، بهترین زمان را انتخاب می کند. با انجام لیفت ، چهره شما 10 الی 12 سال جوانتر دیده می شود.

بهترین سن لیفت صورت چند سال است؟

به طور کلی بهترین زمان برای لیفت جدا از موضوع سن، زمانی است که با افتادگی خفیف پوست و یا ایجاد پوست اضافی در قسمت پوست صورت و گردن مواجه شوید. این اتفاقات معمولا در سنین 40 الی 65 سالگی رخ می دهد. اما با توجه به عوامل گوناگون ممکن است زودتر یا دیرتر رخ دهد. با مشاهده این تغییرات باید حتما لیفت صورت را انجام دهید. به تاخیر انداختن لیفت پوست موجب نابودی بافت پوست می شود.

انتخاب بهترین تکنیک لیفت صورت متناسب با سن

هر چند عمده تکنیک های زیبایی در راستای بهبود و ارتقا جذابیت چهره و جوانسازی صورت عمل می کنند ولی مهارت یک جراح زیبایی خوب در انتخاب مناسب ترین تکنیک در دفع دغدغه های بیمار در ارتباط با ایرادات شکل گرفته در چهره در پی تاثیر عوامل مختلف از جمله بالا رفتن سن، حرف اول را می زند. به این معنی که انتخاب تکنیک برای رفع ایرادات در چهره با جراحی بالا کشیدن پوست صورت در فردی که در حال سپری کردن دهه های بالای عمر خود است و تکنیک مناسب برای فردی که هنوز در دهه های پایین زندگی خود قرار دارد، ملاحظاتی را می طلبد. در ادامه بیشتر توضیح می دهیم:

  • مینی لیفت صورت

این تکنیک اغلب برای آندسته از زیباجویانی گزینش می شود که در یک سوم پایینی صورت خود دچار افتادگی مختصر پوست شده اند و چین و چروک ها و خطوط شکل گرفته در این ناحیه، عمق چندانی نداشته و در لایه های عمیق پوست پیشرفت نکرده است. دامنه سنی که اغلب از این تکنیک جراحی لیفتینگ صورت برای درمان ایرادات چهره خود بهره می برند، اواخر سی سالگی و اوایل چهل سالگی است. این تکنیک با توجه به حداقل تهاجمی بودن ماهیت آن، در مقایسه با تکنیک تردیشنال یا سنتی، به واسطه سطحی تر بودن برش های ایجاد شده در پوست، آسیب کمتری را در ناحیه تحت درمان ایجاد کرده و اغلب دوره ریکاوری کوتاه تری را به همراه خواهد داشت.

  • لیفت سنتی صورت

طیف عملکردهای انجام شده تحت این تکنیک جراحی، با هدف درمان و رفع افتادگی و چین و چروک های عمیقی انجام می شود که ناحیه میانی صورت و نیز بخش گردن را مورد حمله خود قرار داده اند. در واقع این تکنیک برای آندسته از بیمارانی مناسب است که شدت بروز علائم پیری و افتادگی پوست و شکل گیری چین و چروک در چهره آنها بالابوده و در طول این فرایند زیبایی، حتی بخشی از پوست اضافی به همراه بافت چربی آن بمنظور جوانسازی چهره برداشته می شود.

نتیجه به دست آمده از اجرای این پروسیجر جراحی زیبایی، ماندگار تر است و برای جوانسازی چهره افرادی که در حال سپری کردن دهه های پنجم یا ششم زندگی خود هستند توصیه می شود. با توجه به تهاجمی تر بودن ماهیت این پروسه جراحی، دوره ریکاوری نیز در آن طولانی تر خواهد بود.

سن مناسب برای جراحی ترکیبی لیفت صورت و لیفت پلک و ابرو

زمانی که در جلسه مشاوره با پزشک بالقوه تان جهت بحث در خصوص راه کار درمان افتادگی پوست در چهره شرکت می کنید، پزشک که از دریچه نگاه هنری خود چهره شما را بررسی می کند و گاهی نیاز به انجام برخی جراحی های زیبایی دیگر از قبیل لیفت ابرو و پلک را برای ارتقا نتیجه کل فرایند پیشنهاد می دهد. علت این پیشنهاد این است که پروسیجر فیس لیفت اغلب مشکلات ناحیه یک سوم میانی و تحتانی صورت را حل می کند و قدرت مانوری روی یک سوم فوقانی صورت ندارد، پس با ترکیب جراحی بالا کشیدن صورت به همراه لیفت ابرو و پلک، می توان با بازیابی جوانی و شادابی در چشم ها در کنار رفع ایرادات بخش میانی و تحتانی صورت، جذابیت را به کل چهره هدیه داد. افراد در سنین مختلف به دلایل مختلف محیطی، وراثتی یا در پی فرایند طبیعی بالا رفتن سن، دچار افتادگی در نواحی مختلف صورت می شوند. بنابراین مراجعه به بهترین جراح پلاستیک و زیبایی، یک راهکار منطقی برای بازیابی جوانی است.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email