جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی، یکی از انواع سبک های جراحی بینی است که افراد زیادی طرفدار آن هستند. این دسته از افراد قوص زیاد استخوان بینی و کوچکی بیش از حد آن را نمی پسندند. و از این رو فرم بینی عروسکی و فانتزی، فرم بینی مورد نظر آن ها نخواهد بود. این افراد مایلند تنها نواقص و انحرافات بینی خود را برطرف کنند از این رو از جراح و پزشک متخصص درخواست جراحی بینی طبیعی را دارند. در ادامه بیشتر با این سبک و افراد کاندیدای آن آشنا خواهید شد. با ما در ادامه همراه باشید.

ساختار بینی طبیعی

حتما در ذهن شما هم سوال شده که ساختار بینی طبیعی به چه صورت است. در جراحی بینی طبیعی همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم، تغییرات ظاهری فاحشی نخواهید داشت و جراح بینی تنها به برطرف کردن ایرادات و نواقص و انحرافات بینی شما می پردازد. در جراحی طبیعی بینی تنها فاکتور مهمی که وجود دارد. زاویه بین لب تا بینی است. که اگر در بین 90 تا 95 درجه باشد. بینی شما کاملا طبیعی خواهد بود. و هرچه این زاویه به سمت 100 و بالاتر از آن برود فرم بینی از حالت طبیعی خارج شده و به سمت فرم فانتزی و نیمه فانتزی و عروسکی خواهد رفت.

نکته قابل توجه دیگری که در جراحی بینی طبیعی وجود دارد، حجم و سایز بینی است که جراح باید تناسب بینی با دیگر اجزای صورت را در نظر بگیرد. به طور کلی می توان گفت در جراحی بینی طبیعی باید برجسته شدن و نوک تیز شدن نوک بینی، گود شدن پشت بینی، کوچک شدن حجم و سایز بینی را فراموش کنید. و بینی کاملا طبیعی بدون انحرافات و افتادگی با استخوانی صاف و متناسب با دیگر اجزای صورت در نظر بگیرید.

مزایای جراحی بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی علاوه بر حفظ ظاهر طبیعی بینی که در افراد ایجاد می شود، می توان به مزایایی از جمله کمتر بودن دوره نقاهت و مدت زمان جراحی، عدم عوارض های شدید بعد از جراحی، حذف قوس بینی، حذف مشکلات تنفسی، حفظ تقارن پره های بینی و اندازه مناسب آن اشاره کرد. برای انجام این جراحی به جراح بینی طبیعی مراجعه کنید.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

از آنجایی که در جراحی بینی طبیعی شکل ظاهری بینی تغییر چندانی نخواهد داشت این جراحی برای افرادی که به دنبال تغییر در ظاهر فرم بینی نیستند مناسب است. افرادی که از سلامت کامل برخوردارند و مشکلاتی از قبیل پولیپ دارند و نیز رشد بینی آن ها متوقف شده است بهترین کاندیدای جراحی بینی طبیعی هستند.

جراحی بینی طبیعی مناسب برای افرادی با بینی های گوشتی و استخوانی

بینی های استخوانی دارای پوست نازکی هستند. و معمولا استخوان بینی آنها منحنی است. برای افراد با بینی های استخوانی هیچ محدودیتی وجود دارد. و هر سه سبک جراحی بینی یعنی طبیعی، عروسکی، فانتزی مناسب آن هاست. و جراح میتواند مهارت خود را در هر سه سبک جراحی بینی نشان دهد. در جراحی بینی استخوانی با مدل طبیعی، معمولا تنها قوز بینی برطرف می شود و نوک بینی به حالت طبیعی حالت داده خواهد شد. اما بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند. و معمولا به این دسته از افراد جراحی بینی فانتزی و عروسکی توصیه نمی شود. از این رو بهترین سبک جراحی برای افرادی با بینی های گوشتی، جراحی بینی طبیعی است.

اقدامات و نکات قبل از جراحی بینی طبیعی

لازم است اقدامات قبل از جراحی بینی را طبق دستور پزشک انجام دهید. قبل از جراحی درخصوص داروهای خاصی که مصرف می کنید حتما با پزشک جراح خود صحبت کنید. از مصرف داروهایی که موجب عدم انعقاد خون می شوند مانند آسپرین خودداری کنید. دو هفته قبل از جراحی از استعمال دخانیات و مشروبات الکی بپرهیزید. روز قبل از جراحی حمام کنید. از آرایش کردن و داشتن لاک و زیورآلات در روز عمل خودداری کنید. آقایان باید قبل از جراحی ریش و سبیل خود را اصلاح کنند. از یک هفته قبل از جراحی بیشتر مایعات و مواد مغذی بنوشید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی طبیعی

اولین و مهم ترین مراقبت بعد از جراحی بینی طبیعی، استفاده از کمپرس یخ برای رفع کبودی و تورم است. دومین مورد استفاده از داروهای تسکین دهنده درد تجویز شده توسط پزشک به صورت منظم است. و سومین مورد که اکثر جراحان توصیه میکنند قرار دادن سر در ارتفاعی کمی بالاتر از سطح زمین است.

خصوصیات جراحی بینی طبیعی

بینی طبیعی در واقع بدون ایجاد قوس و فرم فانتزی و یا عروسکی خواهد بود. این نوع جراحی بینی به اصلاح انحراف و یکسان کردن تیغه بینی می پردازد و تغییرات بسیار مشهود ظاهری در آن رخ نخواهد داد.

همان طور که می دانید، برخی از مراجعین و متقاضیان جراحی بینی خواستار جراحی بینی طبیعی هستند از این رو مشاوره های لازم در خصوص نتیجه ی جراحی و میزان تغییرات بینی بعد از جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به فرد داده خواهد شد. افرادی که تمایل به داشتن بینی های طبیعی داشته باشند می توانند با مراجعه به جراح بینی انتظارات خود را از نتیجه جراحی به پزشک اعلام دارند و در مقابل اطلاعات لازم و کافی را دریافت نماید.

بینی های طبیعی با توجه به ساختار کلی چهره در نظر گرفته می شود و اندازه و ابعاد آن متناسب با سایر اجزای صورت می باشد. این نوع بینی به هیچ عنوان سر بالا نخواهد بود و البته فرم آن دارای یک تیغه ی شکیل و مناسب است. این دسته از بینی ها بیشتر برای افرادی با بینی های گوشتی و یا نیمه گوشتی مناسب است، البته متقاضیان این نوع جراحی بینی را بیشتر آقایان شامل می شوند و اغلب این قشر تمایل بیشتری به داشتن بینی های طبیعی دارند تا بینی های فانتزی و یا عروسکی. البته تعداد زیادی از خانم ها این نوع بینی را می پسندند، همچنین ممکن است که جراح خود به شما پیشنهاد بینی طبیعی را بدهد.

از ویژگی های یک بینی طبیعی می توان دست نخوردن شکل و محل قرار گیری سوراخ های بینی، گود نشدن پشت بینی، طبیعی بودن و برجسته و تیز نشدن نوک بینی اشاره کرد. یک بینی طبیعی بدون جای بخیه و قوس بوده و اطرافیان متوجه جراحی بینی شما نخواهند شد. یک بینی بدون انحراف و گرفتگی که زیبایی ظاهری مناسبی دارد می باشد.

کلام پایانی

اگر به دنبال چهره ای نچرال و زیبا هستید و از ایرادات و نواقص بینی خود رنج می برید. به شما جراحی بینی طبیعی را توصیه میکنیم. این سبک از جراحی بینی شما را به آنچه از ظاهر خود در نظر دارید با کمترین عوارض خواهد رساند.

دکتر شهریار حدادی به شما برای داشتن یک بینی طبیعی و بی نقص و زیبا کمک می کند . برای دریافت مشاوره های لازم در این خصوص به ایشان مراجعه نمایید.

 

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email