تزریق چربی به صورت به همراه نتایج ماندگار + دکتر شهریار حدادی

اگر خواهان چروک کمتر ، لب های پرتر و پوستی سفت تر و کشیده تر هستید با روش های بسیار کم خطر مانند تزریق چربی به صورت ، می توانید زمان را به عقب برگردانید! با بالا رفتن سن ، بافت نرم صورت دچار تغییر می شود؛ مانند فرورفتگی گونه، گودی چشم ها ، چین و چروک های اطراف لب و فرورفتگی اطراف ابروها. با تزریق کردن چربی به صورت می توانیم تحلیل بافت نرم را با این روش برطرف بکنیم و  تا حد زیادی تا جوانی و شادابی پوست را برگردانیم. در این مطلب قصد داریم صفر تا صد در مورد تزریق چربی صورت و مزایا و معایب آن صحبت کنیم پس تا انتها همراه ما باشید و نکات کلیدی ارائه شده از سوی دکتر شهریار حدادی را از دست ندهید.
 
تزریق چربی به صورت - دکتر شهریار حدادی

خلاصه ای از تزریق چربی به صورت

پروسه مذکور برای کسانی که به دنبال جوانسازی پوست خود هستند و میخواهند نقاط مختلفی از صورت را با حجم دهی و فرم دهی بهبود ببخشند ، بسیار انتخاب مناسبی است.  نتیجه حاصل از تزریق چربی به صورت کاملا طبیعی و ماندگاری آن بالا است. خوشبختانه اکثر نواحی صورت را می توان به کمک این پروسه ، به زیبایی و جوانی رساند. یک مزیت بارز این پروسه ، استفاده از چربی ها خود فرد می باشد که به صورت موضعی در نواحی مختلفی از بدن مثل شکم ، پهلو و ران ها تجمع یافته اند.

مزیت تزریق چربی صورت

  • فاقد ایجاد حساسیت و آلرژی
  • استفاده از چربی بدن شخص
  • محدودیت سنی ندارد
  • قوام و لیفت پوست
  • شفاف شدن پوست
  • ماندگاری بالا
  • امکان تکرار و تصحیح محل درمان شده

چربی به چه نقاطی از صورت تزریق می شود؟

تزریق چربی به صورت یکی از ایمن ترین و پرطرفدارترین روش های جوانسازی پوست می باشد. اغلب به منظور رفع چین و چروک های عمیق موجود در پوست صورت ، برجسته سازی ، افزایش کلاژن و الاستین این روش مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت این روش برای نواحی مختلف صورت از جمله لب ها ، گونه ها ، چانه، فک ، شقیقه ، اطراف چشم ها و نواحی میانی صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

مراحل جوانسازی با تزریق چربی

مراحل تزریق کردن چربی به صورت شامل موارد زیر می باشند:

  • در مرحله برداشت چربی با استفاده از یک برش ایجاد شده به طول 3 تا 5 میلی متر چربی مورد نیاز به دست خواهد آمد. به طور معمول چربی مورد نیاز از شکم و بخش های داخلی ران گرفته می شود.
  • در مرحله آماده سازی چربی ، چربی موجود در سانتریفوژ تصفیه می گردد. در نهایت بافت چربی به حالت مایع و خالص سازی شده آماده تزریق می شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که عدم خلوص چربی ممکن است نتایج تزریق را تحت تاثیر قرار دهد.
  • در مرحله نهایی ، چربی به نواحی مشخص تزریق می شود. چربی مورد نیاز باید به طور یکنواخت و به میزان دقیق تزریق گردد تا در ناحیه هدف ، ناهمواری و عدم تقارن دیده نشود.

گفته می شود تزریق چربی به صورت بر اساس اندازه و وسعت نواحی مورد درمان حدود یک ساعت به طول می انجامد. شایان ذکر است که نواحی مورد نظر برای دریافت و تزریق چربی هر دو باید بی حس شوند که بخشی از زمان انجام پروسه مختص به این عمل است.

دکتر شهریار حدادی ، جراح پلاستیک صورت و بینی می باشد . جهت مشاهده نمونه کار های دکتر به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید . جهت مشاوره از دکتر حدادی با شماره 09213585456 تماس حاصل نمایید .

آیا تزریق چربی به صورت سرپایی در مطب قابل انجام هست؟

جوانسازی صورت با چربی ، یک فرایند کم تهاجم است. بدین نحو افرادی که از سلامت مطلوبی برخوردار بوده و به بیماری خاصی مبتلا نیستند ، می توانند این پروسه را با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی به انجام برسانند. اگر فرد مراجعه کننده به بیماری هایی نظیر فشار خون ، مشکلات قلبی و استرس زیاد دچار هستند ، ممکن است برای کنترل بهتر شرایط فرایند مذکور برایشان در اتاق عمل و تحت بیهوشی عمومی به انجام برسد. در هر حال ، انتخاب نحوه انجام پروسه تزریق چربی به صورت ، به نظر مستقیم جراح بستگی دارد.

ماندگاری چربی تزریق شده به صورت

ماندگاری چربی بستگی زیادی به مراحل آماده سازی و چگونگی تزریق آن دارد. چنانچه این پروسه به درستی و با رعایت اصول علمی انجام شود ، ماندگاری ولانی مدتی خواهد داشت. می توان اظهار داشت که حدود نیمی از چربی تزریق شده  ، به طور دائم در محل خود باقی می ماند. نکته قابل توجه در خصوص حفظ نتیجه و کمک به ماندگاری بیشتر چربی تزریقی به صورت ، اجتناب از نوسانات وزنی است. چاق و لاغر شدن به طور متناوب می تواند بافت های چربی انتقال یافته به صورت را تحت تاثیر قرار دهند.

اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت

قبل از پروسه جوانسازی صورت با تزریق چربی به چندین جلسه مشاوره نیاز خواهید داشت. پزشک به طور معمول در طول این جلسات بخش های مختلف صورت را مورد بررسی و معاینه قرار می دهد. احتمالا ایشان در طول جلسات مشاوره از شما درخواست خواهد کرد تا مجموعه ای از آزمایشات را انجام دهید و با توجه به نتایج بدست آمده از آن ها توصیه هایی به شما ارائه می گردد.

اقدامات قبل از تزریق چربی به صورت شامل موارد زیر می باشند:

  • از چهار هفته قبل از انجام فرایند از استعمال سیگار و دخانیات باید به شدت خودداری کرد.
  • تا حد امکان مصرف مشروبات الکلی را باید محدود کرد.
  • از مصرف داروهای رقیق کننده خون ، داروهای ضد التهابی و غیر استروئیدی ، ویتامین ها و مکمل های گیاهی نیز باید خودداری نمایید. زیرا مصرف این داروها حین و پس از انتقال چربی به صورت احتمال خونریزی را افزایش می دهند. از این رو لیست داروهای مصرفی خود را باید قبل از انجام عمل در اختیار پزشک بگذارید.
  • همچنین توصیه می شود در روز جراحی استحمام کنید زیرا نواحی تزریق تا چندین روز نباید خیس شوند.
  • رعایت رژیم غذایی سالم و متعادل نیز قبل از جراحی و تزریق از اهمیت زیادی برخوردار است. تا حد امکان مصرف آب و مایعات خود را افزایش دهید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به صورت

دوره نقاهت و مراقبت های پس از پروسه از دیگر نگرانی های اصلی متقاضیان هستند. این نکته را به خاطر داشته باشید که طول دوره نقاهت پس از پروسه ترانسفر چربی به صورت در افراد مختلف متفاوت است و جراح پلاستیک نکات مراقبتی را به بیمار توصیه خواهد کرد. مشاهده تورم ، کبودی و بی حسی در نواحی تزریق چربی به صورت کاملا طبیعی بوده و تعداد دفعات اجابت مزاج به دلیل تزریق داخل وریدی مایعات احتمالا افزایش خواهد یافت. از این رو به منظور حفظ حالت هیدراته بدن توصیه می شود تا حد امکان مصرف آب و مایعات را افزایش دهید. پس از انتقال چربی به صورت کمپرس یخ از اهمیت ویژه برخوردار می باشد اما از قرار دادن کمپرس به صورت مستقیم روی پوست باید خودداری کرد. می توانید کمپرس یخ را به داخل یک پارچه تمیز و لطیف بپیچانید و سپس بر ناحیه مورد نظر قرار دهید.

چه کسانی کاندید مناسب برای تزریق چربی به صورت هستند؟

فرایند مذکور برای افرادی مناسب خواهد بود که دچار افتادگی صورت و چین و چروک شده باشند. این افراد باید از لحاظ جسمانی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشند. در حقیقت بهترین کاندید برای این عمل ، فردی است که از نتیجه انتظارات معقولانه ای داشته باشد.

تزریق چربی به صورت بهتر است یا ژل؟

با توجه به تعدد بالای پروسه های جوانسازی و زیبایی ، افراد برای انتخاب بهترین روند کمی دچار سردرگمی میشوند ؛ مثلا میخواهند بدانند لیفت صورت برای آنان روند مناسب تری است یا تزریق ژل یا تزریق چربی؟! بهترین کار این است که از یک جراح پلاستیک مجرب مشورت بگیرند. حال در خصوص جوانسازی با تزریقات زیبایی هیچگاه نمی توان به طور قطع مشخص کرد که تزریق چربی بهتر است یا ژل ؛ زیرا پزشک متخصص با توجه به شرایط افراد باید روش بهتر را مشخص سازد. این نکته را به خاطر داشته باشید که دومین عمل زیبایی پرطرفدار پس از تزریق بوتاکس ، تزریق ژل هیالورونیک می باشد. البته لازم به ذکر است که تزریق چربی به صورت دارای شرایط دشواری است ؛ زیرا به استریلیزاسیون نیاز دارد. این امر هزینه تزریق چربی را تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد. البته در برخی از افراد بنا به دلایل پزشکی تزریق ژل امکان پذیر نیست و در این شرایط بهترین گزینه تزریق چربی خواهد بود.

آیا ترانسفر چربی به صورت درد دارد؟

تزریق چربی به صورت در مقایسه با تزریق به دیگر نواحی بدن همچون باسن و سینه درد کمتری دارد. مهمترین دلیل این امر میزان چربی کمی است که به صورت تزریق می شود. به طور کلی می توان گفت درد ناشی از عمل با استفاده از مسکن های خوراکی و تزریقی قابل کنترل است.

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به صورت

  • این نکته را باید به خاطر داشت که هزینه مورد نیاز برای انجام این عمل زیبایی از فردی به فرد دیگر و از پزشکی تا پزشک دیگر متفاوت است.
  • شرایط جغرافیایی ناحیه مورد نظر برای انجام این عمل نیز در هزینه موثر است.

عوامل مختلف بسیار زیادی هزینه تزریق چربی به صورت را تحت تاثیر قرار می دهند که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجهیزات جراحی
  • بیهوشی
  • آزمایشات و تست های پزشکی
  • میزان چربی مورد نیاز برای تزریق

این عمل زیبایی در بین انواع فیلرها دارای اثرات ماندگارتر و طولانی مدت برای بیمار می باشد. پس از انتقال چربی به صورت یک سوم از آن جذب بدن شده و باقی در محل باقی خواهند ماند.

 

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email