تاثیر سیگار بر جراحی بینی

تاثیر سیگار بر جراحی بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی در کشور ما محبوبیت خاص خود را دارد ، هرروز به تعداد این اشخاص اضافه می شود .

جراحی زیبایی بینی علاوه برافزایش اعتماد به نفس ، شکل ظاهری بینی را تغییر می دهد و مشکلات آن را برطرف می کند.

جراحی زیبایی بینی فقط یک عمل زیبایی نیست بلکه مشکلات تنفسی را می توان با جراحی  بینی برطرف می کند .استعمال سیگار و دخانیات بر نتیجه جراحی بینی تاثیر می گذارد ، علت این امر نیکوتین می باشد ، نیکوتین موجود در سیگار  سبب می شود که درمان و بهبودی به تاخیر بیافتد .

میزان عفونت و عارضه بیهوشی در اشخاص سیگاری بیشتر می باشد ، دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک به اشخاص توصیه می کند اگر قصد انجام جراحی زیبایی را دارند حتما از استعمال سیگار و دخانیات اجتناب بورزند .

برای اینکه نتیجه جراحی بینی در اثر استعمال سیگار تحت تاثیر قرار نگیرد توصیه می شود که 2 الی 4 هفته قبل از جراحی زیبایی بینی از استعمال آن پرهیز کنید .

تاثیر سیگار بر جراحی بینی

طبق تجربیاتی که دکتر حدادی فوق تخصص جراحی بینی داشته اند ، بهبودی و درمان در اشخاص غیرسیگاری نسبت به اشخاص سیگاری بسیار سریع تر بوده است ، علاوه بر استعمال سیگار و دخانیات اشخاص باید از مصرف چسب های نیکوتینی نیز اجتناب بورزند.

برای دانستن اطلاعات کامل در خصوص جراحی زیبایی بینی می توانید مراقبت های قبل از عمل را مطالعه نمایید ، مراقبت های قبل از عمل به اشخاص کمک می کند که پس از جراحی زیبایی بینی نتاج بهتری را از جراحی بگیرند .

علت تاثیر گذاری استعمال سیگار و چسب های بینی در نتیجه جراحی بینی وجود نیکوتین موجود در آنها است .

علت تاثیرگذاری نیکوتین بر جراحی بینی :

بسیاری از اشخاص از دکتر حدادی فوق تخصص جراحی بینی سوال می کنند که چرا سیگار بر جراحی بینی تاثیر گذار است ؟

دکتر حدادی فوق تخصص جراحی بینی در پاسخ به این سوال بیان کرده اند که غدد کلیوی به دلیل نیکوتین سیگار تحت تاثیر قرار گرفته ، که این امر سبب تحریک شدن فعالیت هورمون ها می شود ، هورمون های نوراپینفرین و اندروفین از جمله هورمون های هستند که با استعمال سیگار تحت تاثیر قرار می گیرند .

لازم به ذکر است دو هورمون بیان شده در بدن نقشه کاهش درد را دارند ، در زمان نقاهت این هورمون ها تحت تاثیر قرار می گیرند ودر عملکرد آنها کمی تاخیر پیش می آید ، حال اگر بیمار به استعمال سیگار و دخانیات بپردازد این اختلال این هورمون ها در کاهش درد بیشتر شده در نتیجه بیمار نسبت به سایر اشخاص دیرتر بهبودی لازم را کسب می کند .

عملکرد نوراپینفرین :

منقبض شدن رگ های خونی توسط هورمون نوراپینفرین می باشد ، استعمال سیگار و دخانیات سبب می شود که خون به سختی به بافت ها برسد در نتیجه اختلال در بهبودی بدن شخص  به وجود می آید .

مصرف سیگار باعث شده پروتئین ها در بدن به شکل زخم های زننده ای که بسیار آزاردهنده است شکل گیرد ، که این امر علاوه برتاخیر روند بهبودی سبب ایجاد زخم می شود .

استعمال سیگار بر فشار خون و سرخرگ ها نیز تاثیر گذار است ، با عدم مصرف سیگار قبل از جراحی بینی علاوه بر کاهش فشار خون ، سرخرگها باز می شود و شخص پس از جراحی بینی با موفقیت می تواند این جراحی را از سر بگذراند .

برخی از خدمات دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک  و  زیبایی :

جراحی بینی

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی گوشتی

جراحی سینه

پروتز سینه

لیپوماتیک

جراحی پلک

شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص جراحی زیبایی بینی با دکتر حدادی فوق تخصص جراحی بینی در میان بگذارید .

شماره ی تماس :

09213585456

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.
باتشکر، مدیریت سایت دکتر حدادی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email