ماموپلاستی

جراحی ماموپلاستی یکی از جراحی های رایج بین بانوان می باشد . اما مراقبت های بعد از ماموپلاستی از اهمیت بالایی برخورد دار می باشد .

در ادامه برخی از این مراقبت ها را معرفی خواهیم نمود .

مراقبت های بعد از ماموپلاستی

بهتر است تا یک هفته بعد از انجام جراحی ماموپلاستی ، از خم کردن شکم و کمر پرهیز کنید . این کار منجر به کاهش تورم در این نواحی می شود .

تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک مخصوص آنتی بیوتیک باید سر وقت مصرف شود .  در صورتی که به دلایلی نتوانستید دارو را مصرف نمایید به پزشک خود اطلاع دهید .

در صورت مصرف داروهای خاص مانند آسپرین ، آ اس آ و ..و به دکتر خود اطلاع دهید .

ورزش کردن در چند روز اول بعد از جراحی ممنوع می باشد . هرگونه حرکت که منجر به بالا رفتن ضربان قلب می شود را کنار بگذارید .

استفاده از لباس زیر در شبانه روز الزامی می باشد . در صورتی که استفاده از سوتین موجب بروز درد می شود باید در انتخاب لباس زیر ئقت بیشتری داشته باشید . لباس زیر مناسب از بروز زخم و آسیب های جدی به سینه جلو گیری می کند .

بهتر است ۲ روز بعد از جراجی حمام کنید و قبل از آن از استحمام پرهیز کنید .

استفاده از کیسه آب گرم و بتادین ممنوع می باشد  .

ویزیت های بعد از جرای باید به موقع انجام شود .

در صورتی که خارضضش ، تورم ، قرمزی و درد احساس کردید هر چه سریعتر با دکتر خود درمیان بگذارید .

برای انجام مشاوره از دکتر حدادی می توانید با شماره ۰۹۲۱۳۵۸۵۴۵۶ تماس حاصل نمایید .

نکات مهم روز بعد از جراحی

نفس عمق بعد از جراحی باعث می شود که وضعیت ریه ها به حالت اولیه باز گردد .

۶۰ بار در هر ساعت پاهای خود را در ناحیه مچ پا خم و راست کنید .

بعد از انجام جراحی و بیهوش آمدن بیمار ، به بخش منتقل می شود . در صورتی که پزشک معاینه کند و مشکلی نداشته باشد می تواند از بیمارستان ترخیص شود .

سه روز اول بعد از جراحی درد وجود دارد . اگر بیشتر از این باشد به پزشک اطلاع دهید .

یکی از روش های کاهش درد این است که سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید .

بلند کردن اشیا سنگین ممنوع می باشد .

غذاهای کم نمک میل کنید . نمک باعث افزایش تورم می شود .

تا ۲ هفته بعد از جراحی از مصرف دخانیات پرهیز کنید . استعمال دخانیات باعث می ضشود تا زخم ها دیرتر بهبود یابند .

شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، متولد ۱۳۵۱ تهران است. وی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می باشند. دکتر حدادی با استفاده از دانش و تجربه فراوان، تعداد بی شماری جراحی زیبایی و پلاستیک انجام داده اند و از جمله پزشکان مسلط و شناخته شده در این مقوله هستند که در زیر به گوشه ای از فعالیت های ایشان می پردازیم.