مراحل جراحی شکم

اگر شما هم برای از بین بردن چربی های دور شکم و افتادگی شکم رژیم های لاغری و ورزش های سنگین زیادی را انجام داده اید ولی نتیجه دلخواه تان را نگرفته اید جراحی شکم یکی از روش هایی است که می توانید به نتیجه دلخواهتان برسید. در جراحی شکم عضله های دیواره شکم سفت شده و چربی و پوست اضافی شکم برداشته می شود.

جراحی شکم با نام ابدومینوپلاستی یا تامی تاک شناخته می شود که آشنایی با مراحل آن می تواند برای بیمار مفید واقع گردد. هر جراحی مراحل خاص خود را دارد که لازم است تا حدودی با این موارد آشنا شد. از جمله مراحل جراحی شکم می توان به بیهوشی، ایجاد برش، بخیه های داخلی و … اشاره نمود. با ما همراه باشید.

مرحله اول بیهوشی

داروهایی برای راحتی بیمار در طول پروسه جراحی تزریق می شود. بی حسی موضعی و تزریق آرام بخش به بیمار یک گزینه است. ولی به طور کلی در اکثر موارد از بیهوشی کلی استفاده می شود. با بررسی شرایط بیمار بهترین و مناس ترین گزینه انجام می گیرد.

مرحله دوم ایجاد برش های لازم

جراحی ابدومینوپلاستی کامل نیاز به ایجاد برشی افقی در ناحیه بین ناف و بالای استخوان شرمگاه دارد. شکل و طول برش مذکور بستگی به میزان پوست اضافه دارد. زمانی که پوست شکم بلند می شود عضلات ضعیف شکمی ترمیم می گردند. برش دوم در نواحی اطراف ناف ایجاد می گردد. زیرا نیاز به برداشتن پوست های اضافی بالای شکم می باشد.

پوست بالای شکم همانند یک پرده پایین کشیده می شود. پوست اضافی بریده می شود و پوست های باقی مانده به هم بخیه زده می شوند. مجرای جدیدی برای ناف در نظر گرفته می شود.

در حالت عادی عضلات شکم به صورت موازی هستند ولی در افراد چاق و دارای چربی زیاد در ناحیه شکم این عضلات به حالت پرانتزی شکل در می آیند که باید اصلاح شوند و به حالت نرمال در بیایند.

مرحله سوم بستن بخیه ها

بعد از جراحی نیاز است که بخیه هایی برای بستن پوست زده شود. از گیره، چسب یا بخیه های جذب شونده و … برای بستن ناحیه استفاده می شود.

مرحله چهارم مشاهده نتیجه

جراحی شکم تناسب بهتری برای شکم به وجود می آورد و شکم صاف تر و سفت تر می شود. به این ترتیب ظاهر شکم و باقی اندام های بدن هماهنگی بهتری دارد و با توجه به وزن و تیپ بدنی بیمار می توان به اندامی ایده آل نزدیک تر شد.

دوران نقاهت بعد از جراحی تامی تاک

در طول دوران نقاهت بعد از جراحی شکم لازم است که پانسمان ها و بانداژ های مناسبی بر روی بخیه قرار گیرد تا بخیه ها محافظت شوند و احتمال ایجاد عفونت کاهش یابد. همچنین از گن های فشاری و یا بانداژهای الاستیک برای کاهش تورم و حفاظت از شکم استفاده می شود. لوله های باریک و کوچکی به طور موقت در زیر پوست جایگذاری می شود تا تمامی خون یا مایعات تجمع یافته در نتیجه جراحی بیرون کشیده شوند.

دستورالعمل های خاصی برای دوران نقاهت به بیمار داده می شود که شامل موارد زیر هستند:

        مراقبت از ناحیه جراحی و تخلیه مایعات اضافی

        استفاده از برخی داروهای خوراکی و موضعی برای تسریع روند بهبودی و کاهش خطر عفونت

        بررسی ناحیه جراحی برای تشخیص زودرس عفونت و بررسی سلامت کلی بیمار

        مراجعه به موقع به مطب پزشک برای چکاپ

مدت زمان انجام عمل جراحی شکم چقدر است؟

اگر قصد انجام جراحی شکم را دارید ممکن است این سوال برایتان پیش آید که مدت زمان عمل چقدر است. در جواب این سوال باید بگیم که مدت زمان انجام این عمل بین یک تا پنج ساعت است.

چه کسانی کاندیدای انجام عمل جراحی شکم هستند؟

چند دسته از بیماران هستند که به دلیل مشکلاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم برای جراحی شکم مراجعه می کنند.

1- افرادی که دارای چربی های اضافی و زیادی در ناحیه شکم خود هستند.

2- خانم هایی به دلیل بارداری و زایمان دچارز شل شدن و افتادگی پوست شکم خود شده اند.

3- افرادی که به واسطه ی رژیم های غذایی سخت و یا عمل های لاغری دچار افتادگی شکم و پوست اضافی در ناحیه شکم خود شده اند.

منبع : https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/tummy-tuck/results

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email