سن مناسب جراحی لیفت سینه

سن مناسب جراحی لیفت سینه

در صورتی که سینه های شما سفتی خود را از دست داده اند و حالت افتادگی پیدا کرده اند، احتمالاً به فکر انجام جراحی لیفت سینه افتاده اید. ولی سوالی که ذهن همه متقاضیان را درگیر کرده است، این است که آیا سن من مناسب جراحی لیفت سینه است و یا نیاز است که چند سال صبر نمود. همچنین بانوان مسن در فکر این هستند که آیا جراحی لیفت سینه برای آن ها مناسب است و یا برای انجام ان دیر شده است.

چه سنی برای انجام لیفت سینه مناسب است؟

18 تا 25 سال

معمولاً بافت سینه تا سن 16 الی 17 سالگی کامل می شود. ولی برخی زنان تا سن 20 سالگی هم شاهد رشد بافت سینه های خود هستند. در صورتی که در سنین بین 18 تا 25 سال هستید، لیفت سینه در صورتی گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود که سینه ها رشد کامل خود را کرده باشند و شاهد افتادگی سینه ها باشید.

26 تا 35 سال

معمولاً بعد از زایمان و شیردهی سینه های شل و افتاده، خود را نشان می دهند. در سنین بین 26 تا 35 سال، در صورتی که به دلیل بارداری و شیردهی شاهد افتادگی سینه ها باشید، می توانید برای جراحی لیفت سینه اقدام کنید. زنانی که بعد از زایمان لیفت سینه انجام می دهند معمولاً به انجام جراحی ماموپلاستی کاهشی و یا افزایشی ( عمل پروتز سینه ) هم به طور همزمان اقدام می کنند. برای اینکه مشخص شود که این جراحی ها برای شما مناسب است، بهتر است که به یک جراح پلاستیک سینه مراجعه داشته باشید.

36 تا 45 سال

در سن 25 سال، بدن کلاژن کمتری تولید می کند. کلاژن نوعی پروتئین است که باعث می شود پوست خاصیت سفتی و پر بودن و زیبایی خود را حفظ کند. ولی زمانی که فرد به سن 36 سال می رسد، احتمال بسیار بالایی وجود دارد که متوجه نشانه های بالا رفتن سن و سال شود. برخی افراد متوجه شلی و افتادگی پوست خود می شوند. برخی دیگر هم متوجه افتادگی سینه های خود می شوند.

36 تا 50 سال

اینکه زنان تا سنین میان سالی و اواسط 40 سالگی تا اواخر آن برای جراحی لیفت سینه اقدام کنند. در بین سنین 46 تا 50 سال، به احتمال بسیار زیاد، سن مناسبی برای انجام جراحی لیفت سینه است. در صورتی که سن فرد بالای 50 سال باشد، احتمال اینکه فرد کاندیدای مناسبی برای جراحی باشد، کاهش می یابد.

سنین بالای 50 سال

در صورتی که در سنین بالای 50 سال هستید، احتمال اینکه باز هم بتوانید جراحی لیفت سینه را انجام دهید و این جراحی برای شما مناسب باشد، وجود دارد. در طول جلسه مشاوره، لازم است که موارد دیگری مورد بررسی قرار گیرند. اولین مورد این است که به سلامت فرد توجه شود. سپس انتظارات فرد از جراحی بررسی می شود. مورد دیگر بررسی سلامت پوست سینه ها است.

بررسی های لازم قبل از جراحی لیفت سینه

مهم ترین فاکتور در بررسی مناسب بودن جراحی لیفت سینه برای بیمار، سلامت عمومی فرد است. در صورتی که فرد دچار چاقی و اضافه وزن نباشد، نیکوتین و تنباکو مصرف نکند، سابقه سرطان سینه در خانواده نداشته باشد، بیماری های مرتبط با لختگی خون و خونریزی ( مانند ترومبوزیس ) نداشته باشد، احتمالاً جراحی لیفت سینه مناسب است.

تقارن سینه ها

دلایل بسیاری وجود دارد که باعث عدم قرینگی سینه ها می شود. برای مثال احتمال دارد که به دلیل عدم نظم در شیردهی از هر دو پستان، شاهد عدم تقارن باشیم. همچنین در مواردی دیده شده است که از ابتدا سینه ها نامتقارن بوده اند. در برخی موارد این عدم تقارن به حدی است که ظاهر سینه ها را کاملاً تحت تاثیر قرار می دهد. صرف نظر از اینکه علت عدم تقارن سینه ها چیست، یک جراح پلاستیک طی جراحی لیفت سینه می تواند به بهبود ظاهر سینه ها و شکل آن ها بپردازد.

کیفیت پوست سینه ها

بسیاری از افراد صرف نظر از سنی که دارند، به دلیل کشیدگی پوست سینه ها تصمیم به انجام جراحی لیفت سینه می گیرند. در طول جراحی لیفت سینه پوست اضافی برداشته می شود و پوست باقی مانده کاملاً سفت می گردد. در صورتی که به دلیل از دست دادن حجم زیادی از سینه ها، شاهد پوست اضافه باشید، متوجه می شوید که جراحی لیفت سینه به بازگرداندن جوانی و پر بودن سینه ها کمک می کند. در کنار بهبود زیبایی سینه ها، پوست اضافی برداشته می شود و سینه ها به شکل بهتری در سوتین جای می گیرند.

شکل سینه ها

در طول جلسه مشاوره شکل و موقعیت سینه ها ارزیابی می شوند. با انجام یک تست ساده در منزل می توانید تشخیص دهید که جراحی لیفت سینه برای شما مناسب است یا خیر. برای انجام این تست در حالی که ایستاده اید و سوتین خود را در آورده اید، یک مداد را در زیر سینه های خود قرار دهید، در صورتی که مداد در زیر سینه ها باقی بماند، سینه ها دچار افتادگی هستند. برای اینکه مطمئن شوید که دچار افتادگی سینه ها هستید یا خیر می توانید در یک جلسه مشاوره از پزشک خود بپرسید. جراح پلاستیک سینه می تواند با ارزیابی هایی متوجه این افتادگی شود.

دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک با بهره گیری از بروز ترین و استاندارد ترین تجهیزات، تبحر خاصی در انجام جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، جراحی بینی و بلفاروپلاستی دارند. بهترین جراح شکم در تهران با استفاده از بروزترین تکنیک ها به انجام جراحی می پردازد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با شماره تلفن ۰۹۲۱۳۵۸۵۴۵۶تماس حاصل نمایید و یا به اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

آیا ماستوپکسی یا لیفت سینه برای من گزینه مناسبی است؟

در صورتی که از ظاهر سینه ها و افتادگی آن ها شکایت دارید و فکر می کنید که اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار داده است، می توانید این جراحی را انجام دهید. بسیاری بر این عقیده اند که این جراحی زندگی آن ها را تغییر داده است و اعتماد به نفس از دست رفته خود را باز یافته اند. در جلسه مشاوره تمامی سوالات بیمار پاسخ داده می شوند و نگرانی های مربوط با این جراحی از بین می روند.

نتیجه گیری

این جراحی با رعایت کلیه نکات ایمنی انجام می گیرد بنابراین در صورتی که درباره انجام این جراحی شک دارید بهتر است که به پزشک خود اعتماد داشته باشید. از سوی دیگر در صورتی که ماستوپکسی برای شما با توجه به وضعیت سلامتی شما مناسب نباشد، بهتر است که برای انجام آن اصرار نورزید.

منبع : https://northstateplasticsurgery.com/what-age-should-you-get-a-breast-lift/

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email