اقدامات لازم قبل از پروتز سینه

اقدامات لازم قبل از پروتز سینه

برای برخورداری بهتر از نتیجه جراحی پروتز سینه باید اقدامات لازم در این زمینه به طور کامل رعایت شود در این مقاله به اقدامات لازم قبل از پروتز سینه اشاره شده است:

قبل از جراحی پروتز سینه بیمار باید سوتین مخصوص را تهیه نماید.( پس از جراحی پروتز سینه استفاده از سوتین به طور شبانه روز الزامی می باشد زیرا با استفاده از سوتین امکان جابه جایی در پروتز ها بوجود نمی آید در واقع سوتین مخصوص همانند پانسمان عمل می کند.)

قبل از جراحی پروتز سینه فوتگرافی های لازم  ( عکاسی پزشکی) باید گرفته شده باشند.

در صورتی که شک به حاملگی دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید زیرا در صورت حاملگی جراحی به زمان دیگر موکول می شود

قبل از جراحی پروتز سینه در مورد محل جایگذاری پروتز و محل برش در هنگام مشاوره از پزشک خود اطلاعات لازم را بگیرید. در جراحی پروتز سینه از 4 برش، برش زیر سینه، برش دور هاله سینه، برش زیر بغل و برش در دوره ناف استفاده می شود و پروتز ها یا بروی عضله سینه یا زیر آن جایگذاری می شوند.

در زمان مشاوره در مورد تاثیرات جراحی بروی شیر دهی به نوزاد، ماندگاری نتایج و محل اسکار اطلاعات لازم را از پزشک خود دریافت نمایید.

قبل از جراحی پروتز سینه در انتخاب نوع پروتز دقت لازم را داشته باشید. پروتز سینه به دو نوع سیلیکونی و آب نمکی تقسیم می شوند که امروزه پروتز های سیلیکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب پروتز باتوجه به نظر پزشک و خواسته بیمار تعیین می شود.

قبل از جراحی پروتز سینه آزمایشات مورد نیاز باید انجام شود.

هنگام مراجعه به بیمارستان باید آزمایشات، فتوگرافی ها و سوتین مخصوص را همراه داشته باشید.

 از ساعت 12 شب قبل از جراحی پروتز سینه باید ناشتا باشید.

شب قبل از جراحی پروتز سینه استحمام نمایید و موهای اضافی را برطرف نمایید

در صورت داشتن بیماری خاص مانند بیماری های قلب، کلیوی، ریوی، کبدی و.. . حتما به پزشک اطلاع دهید.

در صورت داشتن جراحی های قبلی حتما در زمان مشاوره به پزشک بگویید و اگر مشکلی مانند اختلال در به هوش آمدن و بند آمدن خون در جراحی قبلی داشتید حتما به پزشک اطلاع دهید.

اقدامات قبل از پروتز سینه

در صورتی که بیماری خاصی دارید پزشک خود را حتما مطلع سازید، در جلسه مشاوره اطلاعاتی در رابطه با اقدامات قبل از پروتز سینه در اختیار شما قرار داده می شود که باید به طور کامل آن را انجام دهید، این اقدامات عبارتند از :

  • تهیه سوتین مخصوص
  • مصرف نکردن قرص های ضد انعقاد خون
  • انجام دادن آزمایشات در نظر گرفته شده
  • پرهیز از مصرف سیگار و الکل

اقدامات قبل و بعد از پروتز سینه

اقدامت قبل ازجراحی

قبل از جراحی تحقیقات لازم را برای انتخاب یک پزشک متبحر انجام دهید تا بتوانید پزشکی را انتخاب نمایید که تخصص کافی را در این زمینه داشته باشد، درواقع اولین اقدام انتخاب یک جراح متخصص در این زمینه می باشد . قبل از جراحی تمامی مشاوره های لازم را از جراح خود دریافت نمایید . اطلاعات لازم را در رابطه با نحوه انجام این جراحی ، نوع پروتز، نوع برش و سایز پروتز از جراح خود دریافت نمایید تا با دید باز تصمیم به انجام این جراحی بگیرید .

در زمان مشاوره لازم است قبل از جراحی عکس های مورد نیاز گرفته شود.

قبل از جراحی آزمایشاتی برای بیمار در نظر گرفته می شود که باید بطور کامل انجام گیرد حتما هنگام مراجعه به بیمارستان جواب آزمایشات را به همراه خود داشته باشید .

در زمان مشاوره جراح مصرف برخی از داروها را برای شما منع می کند داروهایی مانند ژلوفن، آسپرین و بروفن که خاصیت ضد انعقاد خون دارند ، به هیچ عنوان این داروها نباید قبل از جراحی پروتز سینه مصرف شود .

در صورتی که یک فرد سیگاری هستید قبل از جراحی به مدت ۲ هفته باید از کشیدن سیگار خودداری نمایید، همچنین مصرف الکل قبل از جراحی ممنوع می باشد .

مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه

انتخاب درست یک جراح برای جراحی پروتز سینه و برقراری ارتباط درست در دریافت نتایج مطلوب بسیار تاثر گذار می باشد، در مرحله اول برای جراحی پروتز سینه در ابتدا یک جراح پلاستیک دارای بورد فوق تخصصی و مورد تایید انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی را انتخاب نمایید، دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک در زمینه جراحی پروتز سینه سابقه درخشانی دارند و می توانند قبل از جراحی پروتز سینه مشاوره های لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و با انجام این جراحی فرم زیبایی را در بافت سینه های شما ایجاد نماید .

مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه

مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه

در طول مشاوره قبل از جراحی پروتز سینه با جراح خود کاملا صادق باشید و تمامی اطلاعات لازم را در اختیار جراحتان قرار دهید در طی این جلسه می توانید اهداف و انتظاراتان را از نتیجه عمل جراحی پروتز سینه شرح دهید و در مقابل جراح توضیحاتی را در راطبه با این جراحی و برنامه درمانی شرح و ارئه خواهد داد . در جراحی پروتز سینه از دو نوع پروتز سیلیکونی و سالینی برای برجسته سازی سینه ها استفاده می شود از پزشک خود درخواست نمایید که در رابطه با این دو نوع پروتز اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و مناسب ترین نوع پروتز را برای شما انتخاب نماید . در انتخاب سایز پروتز می توانید نظر خود را اعلام نمایید اما توصیه می شود انتخاب نهایی را بر عهده جراح بگذارید تا با توجه به بافت سینه شما و میزان کشیدگی پوست، پروتزی با سایز مناسب انتخاب نماید .

در طی جلسه مشاوره در صورت داشتن سابقه هرگونه عمل یا بیماری در گذشت و یا مصرف فعلی دارو خاص، مکمل های گیاهی و ویتامن ها پزشک خود را مطلع سازید .

در صورت استفاده از الکل، سیگار و سایر مواد مخدر به پزشک خود اطلاع دهید.

قبل از جراحی پروتز سینه چه مطالبی را باید بدانیم:

انتخاب جراح

در جراحی پروتز سینه، انتخاب جراح با تجربه بسیار حائز اهمیت می باشد، در انتخاب یک جراح با تجربه شما باید جواب سوالاتی مانند این که جراح چند سال تجربه کاری در جراحی پروتز سینه و یا اعمل جراحی مشابه داشته است را بدانید  و نمونه کارهای قبل و بعد از پزشک را مشاهده نمایید . در زمان مشاوره قبل از جراحی تمامی سوالات خود را مطرح سازید تا در رابطه با این جراحی آگاهی لازم را کسب نمایید .

پروتز سینه

سایز و شکل پروتز

بر اساس نظر جراح و علاقه بیمار نوع، شکل و سایز پروتز انتخاب می شود، سایز پروتز سینه بر اساس فرم قفسه سینه بیمار تعیین می شود . جراح پوست و بافت سینه را بررسی می کند تا مطمئن شود که پوست سینه پروتز انتخابی را بطور کامل پوشش می دهد یا خیر.

محل برش جراحی

سه نوع برش برای جایگذاری پروتز در بافت سینه متداول می باشد که برای جایگذاری پروتز های آب نمکی طول این برش ها بیشتر می باشد .

برش دور هاله سینه : با ایجاد این برش ممکن است در حس نوک سینه و شیردهی بعد از جراحی اختلالی ایجاد شود بنابرین جراح از این نوع برش بسیار کمتر استفاده می کند .

برش زیر چین سینه : با ایجاد این برش به بافت سینه کمتر آسیب وارد می شود، به همین علت می باشد که برای جایگذاری پروتز در بافت سینه بیشتر پزشکان از این نوع برش استفاده می کنند . با ایجاد این برش بهترین دسترسی برای پزشک ایجاد می شود .

برش زیر بغل : برش زیر بغل نسبت به برش های دیگر غیر متداول تر می باشد زیرا در این برش پزشک دسترسی مستقیم به محل جایگذاری ندارد .

مراقبت بعد از جراحی پروتز سینه

احساس درد و خستگی به مدت چند روز بعد از جراحی پروتز سینه طبیعی می باشد، در روز های اولیه بعد از جراحی پروتز سینه احساس پری و سنگینی در سینه های خود می کنید که به مرور زمان این احساس از بین می رود . کبودی و تورم ناشی از جراحی تا چند وقت بعد از جراحی ممکن است ادامه داشته باشد .  مراقبت بعد از پروتز سینه شامل نحوه خوابیدن، استفاده از سوتین طبی مخصوص، رژیم غذایی و مراقبت از زخم ها می باشد که با مراجعه به مقاله مراقبت های بعد از پروتز سینه در این زمینه می توانید اطلاعات لازم را بدست آورید و با رعایت تمامی این مراقبت ها بهترین نتیجه را از جراحی پروتز سینه خود دریافت نمایید.

بعد از عمل جراحی پروتز سینه چه نوع معاینات دوره ای باید صورت گیرد ؟

توصیه می شود ۳ سال بعد از جراحی پروتز سینه MRI را انجام دهید و سپس هر دو سال یک بار تکرار نمایید تا در صورت بروز مشکلی، درمان های لازم صورت گیرد. در صورتیکه در MRI  نشانه هایی از پارگی مشاهده شد برنامه ریزی برای تعویض و یا بیرون آمدن پروتز انجام می گیرد . احتمال بروز عارضه پارگی پروتز بسیار نادر می باشد، اما برای اطمینان از سالم بودن پروتز نسبت به انجام MRI بی توجه نباشید . توصیه می شود بعد از جراحی پروتز سینه با پزشک خود در تماس باشید و توصیه های لازم را دریافت نمایید

نتیجه گیری

در جلسه مشاوره قبل از جراحی، پزشک یک معاینه کلی و ارزیابی دقیق بروی بافت سینه شما انجام می دهد در این معاینه میزان کیفیت پوست بافت سینه شما مورد بررسی قرار گرفته می شود تا تصمیم گرفته شود از چه سایز پروتز سینه می توان استفاده نمود. تمامی اطلاعات در این جلسه در اختیار شما عزیزان قرار داده می شود.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email