چقدر درباره مراقبت های بعد از جراحی سینه می دانید؟

چقدر درباره مراقبت های بعد از جراحی سینه می دانید؟

جراحی پستان بعد از جراح بینی یکی از بیشترین عمل های جراحی در ستون اماری جراحی ها را به خود اختصاص داده است. این عمل می تواند به دلایل مختلفی اعم از زیبایی یا سرطان صورت گیرد باید توجه داشت این عمل به هر دلیلی که انجام شود دارای مراقب های ویژه بعد از انجام آن است.

تغییراتی که متوجه پستان های خانم ها به خصوص بعد از زمان شیر دهی است، موجب می شود خواه برای کوچک کردن و خواه برای بزرگ کردن آن در پی انجام این عمل برآیند. اما در مواردی هم افراد به دلیل تغییرات ناگهانی وزن دچار افتادگی و چروک پوست سینه هایشان می شوند. اما آیا این عمل مخصوص بانوان است ؟ پاسخ به این سوال منفی است در مردان نیز این عمل صورت گرفته ولی شیوع آن به میزان شیوع در میان بانوان نیست. در میان مردان این عمل جهت کوچک کردن سینه ها به روش لیپوساکشن صورت می گرد.

افرادی که به دنبال انجام این جراحی هستند باید بدانند که این عمل به دو صورت  تزریق چربی و استفاده از پروتز صورت می پذیرد. برای پرداختن به مراقبت های ویژه بعد از این عمل لازم است توضیح مختصری برای هر دو نوع آن ذکر شود. در عمل جراحی سینه به روش تزریق چربی، چربی از نقاط مختلف بدن به روش لیپوساکشن به سینه تزریق می شود . اما در روش استفاده از پروتز که متداول ترین روش در این عمل است به وسیله جایگذاری پروتز در سینه انجام می شود این نکته حائز اهمیت است که پروتز های استفاده شده کاملا سالم و بی ضرر بوده و از انواع آن می توان پروتز های گرد، قطره اشکی و آناتومیکال (راست و چپ) را نام برد.

بعد از جراحی چه باید کنیم؟

این بیماران باید به این موضوع واقف باشند که نتایج این عمل بعد از 3 تا 6 روز بروز پیدا خواهد کرد این نکته از این جهت حائز اهمیت است که افردادی که این عمل را انجام می دهند بعد از عمل جراحی با التهاب هایی در ناحیه برش سینه و یا کبودی هایی در روی سینه مواجه می شوند که بعد ازمدتی این علائم از بین خواهد رفت پس برای داشتن جراحی موفق آمیز احتیاج به سپری شدن زمان مشخصی دارید.

 اگر التهاب ها شما را می ترساند

برای کاهش این التهاب ها می توانید نکات کوچکی را رعایت کنید تا نگرانی بعد از عمل را برای خود کاهش دهید: از جمله این نکات در صورت پایین نبودن فشار خون بیمار، استفاده از آناناس و آب کرفس در کاهش کبودی موثر می باشد. در طی دو هفته اول بعد از عمل جراحی، حتی الامکان از مصرف ترکیبات آسپرین، ایبوبروفن، ژلوفن و انیدومتاسین خودداری شود استفاده از مشروبات الکلی از 2 هفته قبل تا 3 هفته بعد از عمل به منظور کاهش شانس خونریزی ممنوع است.

اگر ورزش می کنید

نکته بعدی درباره افرادی است که ورزش می کنند در این افراد  بعد از جراحی سینه  باید از انجام ورزش های بالاتنه حداقل به مدت 6 تا  8 هفته بعد از عمل پروتز سینه خودداری کنند.

چطور بخوابید

در مورد نحوه خواب و استراحت لازم به ذکر است برای  جلوگیری از جابجایی احتمالی پروتزها، توصیه می شود از خوابیدن بر روی شکم به مدت 2 تا 3 ماه خودداری شود. خوابیدن به پهلوها در روزهای اول بعد از عمل ، به مدت کم مانعی ندارد.

دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک با بهره گیری از بروز ترین و استاندارد ترین تجهیزات، تبحر خاصی در انجام جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، جراحی بینی و بلفاروپلاستی دارند. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با شماره تلفن ۰۹۲۱۳۵۸۵۴۵۶تماس حاصل نمایید و یا به اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

می خواهید از سوتین استفاده کنید؟

توصیه می شود به مدت 2 تا 3 ماه بعد از عمل از سوتین استفاده طبی استفاده شود و همچنین باید بدانید

استفاده از سوتین فنردار به مدت 3 ماه بعد از عمل ممنوع می باشد. استفاده از سوتین های معمولی بدون فنر، در صورتی که کل پستان را بپوشاند، بلامانع است.

اگر به دنبال انجام این عمل هستید دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک می تواند برای تصمیم گیری بهتر و مناسب تر شما را یاری کند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email