مراقبت های بعد از پروتز سینه + توصیه های طلایی دکتر حدادی

مراقبت های بعد ازپروتز سینه به منظور برخورداری از بهترین نتیجه جراحی و عدم بروز مشکلات احتمالی ، باید توسط هر فردی که این جراحی را انجام می دهد رعایت شود. در ادامه سعی ما بر ان بوده است که شما را از مهم ترین موارد ، به طور کامل مطلع سازیم. امروزه برجسته سازی سینه و خوش فرمی سینه در میان زنان بسیار پر اهمیت می باشد. پروتزها به سینه های شما فرمی گرد و برجسته می دهند و موجب افزایش اعتماد به نفس و جذابیت شما می گردد. جراحی پروتز سینه با استفاده از پروتز سیلیکونی و آب نمکی (سالین) با هدف بزرگ کردن و حجیم نمودن سینه ها انجام می گیرد. متقاضیان عزیز این جراحی که میخواهند به نتایج عالی دست یابند را دعوات به مطالعه نکات ارائه شده از سوی دکتر حدادی می نماییم.

مراقبت های بعد از پروتز سینه

چرا باید مراقبت های بعد از پروتز سینه جدی گرفته شوند ؟

پس از انجام جراحی ، بافت بدن دستخوش تغییراتی شده است که باید بهبود پیدا کند و به حالت طبیعی خود باز گردد. چنانچه این روند طی نشود یا در فرایند بهبویی مختل شود و به کندی پیش برود ، احتمال می رود اثرات ناخوشایندی به همراه داشته باشد.  نکات مراقبتی پس از جراحی کمک می کنند روند بهبودی سریع تر پیش برود و عارضه این در این حین گریبان فرد نشود. همچنین نتیجه نهایی در بهترین حالت خود نمایان گردد.

هدف نکات مراقبتی پس از عمل پروتز سینه

• جلوگیری از وقوع عفونت در محل زخم ها
  • کنترل و کاهش درد ، کبودی و ورم
  • ممانعت از باز شدن بخیه ها و خونریزی
  • جلوگیری از برجای ماندن اسکار و اثر زخم
  • حفظ پروتزها در محل

هر آنچه باید از مراقبت های بعد از پروتز سینه بدانید

بیماران بعد از انجام پروتز سینه به طور معمول در همان روز مرخص می شوند. قبل از ترخیص دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک در مورد مراقبت های بعد از پروتز سینه و رسیدگی به زخم های جراحی توصیه های لازم را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین داروهایی را برای کاهش عفونت و تسکین درد برای شما تجویز می نماید. توصیه می شود بیماران در 24 ساعت اولیه ، شخصی را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند و بهتر است راهنمایی ها و توصیه های لازم را که زمان ترخیص دریافت کرده اید با همراه خود درمیان بگذارید.

• در ناحیه برش جراحی معمولا در چند روز اول احساس درد و سنگینی می نمایید که می توانید با داروهای مسکن که توسط پزشک تجویز می شود این درد را تسکین دهید.
  • پس از جراحی داروهایی که توسط پزشکتان تجویز شده را به صورت منظم و تا آخر برای جلوگیری از عدم بروز مشکلات احتمالی مصرف نمایید.
  • بعد از ترخیص ، ممکن است در منزل بدلیل اثرات داروهای بیهوشی احساس گیجی و سنگینی نمایید و در برخی موارد احساس تهوع داشته باشید که این امر طبیعی می باشد و جای نگرانی ندارد.
  • در دوره نقاهت پروتز سینه می توانید برای کاهش تورم ، با تایید پزشکتان ، پیاده روی را شروع نمایید.( در ابتدا به آرامی راه بروید)
  • برای کاهش تورم و کبودی های ناشی از جراحی می توانید از آناناس تازه استفاده نمایید. این ماده غذایی بدلیل داشت ویتامین ث و ماده بروملین موجب برطرف شدن کبودی ها و تورم می شود. همچنین مصرف نمک را به مدت دو هفته به منظور کاهش تورم و احتمال تجمع مایع کاهش دهید.
  • 48 ساعت بعد از جراحی ، استحمام بلامانع است.
  • 1 تا 2 هفته پس از جراحی پروتز سینه از رانندگی کردن پرهیز نمایید.
  • اجتناب کردن از مصرف آسپرین و داروهای مشابه دیگر مگر با تایید جراحتان
  • در ۲۴ ساعت اولیه پس از جراحی حتما یک همراه در کنار خود داشته باشید تا در صورت نیاز از او کمک بگیرید.
  • در ۳ هفته اول بعد از جراحی در هنگام استراحت به پشت بخوابید و از خوابیدن به پهلو و بروی شکم خودداری نمایید؛ زیرا در هنگام خوابیدن به پشت پروتزها در بهترین محل خود قرار می گیرند و امکان جابه جایی وجود ندارد.
  • استفاده از سوتین طبی بعد از عمل پروتز ضروری می باشد؛ زیرا همانند پانسمان عمل می کند و پروتز را در بهترین وضعیت نگه می دارد ( به مدت یک ماه بصورت شبانه روزی از سوتین طبی استفاده نمایید).
  • استفاده از کمپرس یخ بعد از جراحی پروتز پستان ، کبودی و تورم را کاهش می دهد برای انجام این کار می توانید چند تکه یخ را در کیسه قرار دهید و در ناحیه ای که کبودی و تورم مشاهده می شود بگذارید.
  • برای مدت ۲ هفته ، از بلند کردن بیش از حد دست و بلند کردن اشیاء خودداری نمایید؛ زیرا با انجام این اعمال ، فشاری بروی عضلات قفسه سینه وارد می شود.
  • توصیه می شود دو هفته اولیه پس از جراحی بزرگ کردن سینه از کشیدن سیگار اجتناب نمایید؛ زیرا کشیدن سیگار موجب کاهش جریان خون می شود و در روند بهبودی تاثیر گذار می باشد.
  • بخیه های جراحی پروتز سینه همگی جذبی هستند و به کشیدن و خارج سازی نیاز ندارند.
  • حالت تهوع بعد از جراحی طبیعی می باشد که به علت بی هوشی است نگرانی در این رابطه نداشته باشید.

بهترین راه های کنترل درد بعد از عمل پروتز پستان

باید بدانید که درد بخشی از دوره نقاهت است و نمیتوانید آن را نادیده بگیرید. اما به این منظور نیست که مجبور به تحمل آن هستید. در دستورالعمل مراقبت های بعد از پروتز سینه به شما گفته می شود چگونه درد را کنترل کنید.

• یکی از راه ها ، استفاده از دارو مسکن است که طبق تجویز باید مصرف شود. حتما به موقع دارو را مصرف کنید تا تاثیر گذار باشد.
  • کمپرس یخ دیگر راهی است که علاوه بر ورم ، درد را تا حدودی نیز کم می کند.
  • پوشیدن گن های طبی که به جریان بهتر خون کمک میکند نیز از راهکارهای کنترل درد به حساب می آید.

مدت زمان مورد نیاز انجام مراقبت های بعد از پروتز سینه

یکی از دغدغه های بیماران ، مدت زمان ریکاوری آن ها و بازه زمانی است که باید مراقبت های پس از عمل پروتز سینه را انجام دهند. زیباجویان در جلسه مشاوره پیش از عمل یا ویزیت پس از عمل همه از جراح خود می پرسند که کِی می توانند با خیال راحت به روتین خود بپردازند؟

در این خصوص پاسخ جراح برای هر فرد ممکن است یکسان نباشد. چرا که طبق بررسی و آنالیزهای انجام شده در این زمینه ، بدن هر فرد میتواند واکنش متفاوتی به جراحی داشته باشد. به طور مثال عضلات و پوست برخی از افراد حساس بوده و با کوچکترین ضربه هم دچار کبودی و ورم میشود یا بلعکس. همچنین ممکن است برخی از بانوان به طور همزمان ، تحت جراحی دیگری همچون لیفت سینه یا جراحی شکم (ابدومینوپلاستی) نیز قرار گرفته باشند که این خود میتواند دوره نقاهت را کمی طولانی تر نماید. بنابراین هر فرد با توجه به وضعیت خود باید شرایط دوران ریکاوری را بسنجد و خود را با فرد دیگری مقایسه نکند.

نقش مراقبت های بعد از پروتز سینه این است که به هر فرد کمک می کند تا سریع تر به بهبودی مطلوب خود برسد. حتما طبق اصول و راهنمایی های ارائه شده از سوی دکتر نکات مراقبتی را پیش ببرید تا دقیقا به همان هدفی که در سر دارید ، برسید.

روش دریافت مراقبت های بعد از پروتز سینه

برای دستیابی به نکات مهم مراقبتی ، می توانید از دو طریق اقدام کنید. اول آن که در جلسه مشاوره ، تمامی سوال های خود در این زمینه را از جراح بپرسید و نگذارید ابهامی برای شما باقی بماند. مطمئنا جراح به طور کامل به شما پاسخ های لازم را ارائه می دهد. حتی می توانید مواردی که از سوی ایشان بیان می شود را یادداشت کنید.

راه دیگر مراجعه به وبسایت پزشک و مطالعه دستورالعمل های درج شده در سایت است. در این بخش جراح تلاش دارد تا هر نکته مهم و لازم برای بیمار را ارائه دهد تا بتواند در هر لحظه به آن ها دسترسی داشته باشد.

همچنین برای تعیین ویزیت رایگان بعد از جراحی ، با مشاورین تماس حاصل فرمایید.

مقالات دیگر: ورم سینه بعد از پروتز سینه

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

امتیازدهی به مقاله
دنبال کنید