لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

پرسشی که ذهن بسیاری از افرادی که دارای اضافه وزن هستند را این روزها درگیر کرده بهترین روش خارج کردن چربی های اضافه از بدن است که با نام لیپوساکشن شکم و پهلو در جامعه شناخته شده است. تقریبا همه افراد چاق یا دارای اضافه وزن که به لاغر شدن فکر می کنند و انواع مسیرهای لاغرشدن اعم از رژیم های غذایی و ورزشهای مختلف و اعمال جراحی را بررسی کرده اند می دانند که در شیوه های جراحی، چربی‌های اضافی بدن به روش های مختلف شکسته می شود و توسط لوله های خاص و از طریق منافذ کوچک از بدن خارج می شوند. اما در چگونگی و مکانیزم شکسته شدن چربی ها تفاوت وجود دارد که همین تفاوت موجب اختلاف در نوع روش لیپوساکشن و لیپوماتیک است.

در ابتدا باید بدانید که اگر این جراحی ها توسط جراح متخصص و در مراکز مجهز به امکانات جدید انجام شود، تفاوت زیادی در این جراحی ها وجود ندارد و انتخاب پزشک جراح مناسب و متخصص، مهمترین نکته ای است که باید مورد توجه قرار دهید. اما تفاوت مهم بین لیپوساکشن و لیپوماتیک را جهت آشنایی نسبی شما در ادامه توضیح می دهیم. لیپوماتیک و به خصوص لیپوماتیک شکم علاوه بر ایجاد زیبایی و فرم مناسب به خاطر کاهش ذخایر چربی و کاهش ملموس وزن، موجب پیشگیری از بسیاری از بیماریهای مرتبط با اضافه وزن و درمان بیماری‌هایی همچون آرتروزهای مفصلی زانو و لگن، دردهای ستون فقرات، کبد چرب، اختلالات هورمونی در خانم‌ها، افزایش اعتماد به نفس و درنتیجه کاهش شدید عوارض روحی و روانی چاقی، کنترل قند خون و بهبود وضعیت دیابت فرد می‌شود.

لیپوساکشن

لیپوساکشن انواع مختلفی دارد مانند لیزر، کلاسیک، وزر. روش کلاسیک لیپوساکشن یک تکنیک عمل زیبایی برش و چاقو است. تحت بیهوشی انجام می شود و فرآیند حذف چربی است که با چاقو اعمال می شود. عوارض جانبی مختلفی مانند ادم، درد و کبودی ممکن است پس از عمل رخ دهد. در روش لیزر لیپوساکشن، برداشت چربی با ابزار لیزر از ناحیه انجام می شود. روش لیزر در زمان بسیار کوتاه تری نتیجه می دهد و روند بهبودی کوتاه تر از روش دیگر است. پس از اتمام استخراج چربی ها، پوست با لیزر گرم می شود و فرآیند سفت شدن کامل می شود و فرم بدن برجسته تر می شود. در روش وازر چربی های بدن به لطف امواج صوتی حذف می شوند. با استفاده از کانول ها، اطمینان حاصل می شود که چربی از بدن خارج می شود. به این ترتیب ضمن سفت شدن پوست بدن، چربی های اضافی بدن از بین می رود.

لیپوماتیک

روش لیپوماتیک آخرین تکنیک توسعه یافته برای حذف چربی است. ساختار سودمندتری نسبت به سایر کاربردها دارد. در این روش بیمار نیازی به بیهوشی کامل ندارد، این روش با بی حسی موضعی قابل انجام است. با روش لیپوماتیک معاینه کلی در طی فرآیند حذف چربی انجام می شود و محاسبه می شود که در این معاینه از چه نواحی چربی خارج شود. در عین حال یکی از گزینه های بیهوشی موضعی یا عمومی در این فرآیند انتخاب می شود. دستگاه های لیپوماتیک ساختاری فوق العاده حساس دارند و آسیبی به بدن وارد نمی کنند. به لطف این نرم افزار پیشرفته می توان در یک جلسه تا سه کیلو چربی به دست آورد.

لیپوساکشن بهتر است یا لیپوماتیک؟

تفاوت بین لیپوساکشن و لیپوماتیک چیست؟

لیپوساکشن روشی قدیمی تر از لیپوماتیک است، عوارض جانبی آن زیاد است و روند بهبودی طولانی تر از لیپوماتیک است. علاوه بر این در روش لیپوساکشن چربی کمتری گرفته می شود. از این نظر لیپوماتیک که یکی از آخرین کاربردهای زیبایی است، روش بسیار سودمندتری به حساب می آید.

دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک با بهره گیری از بروز ترین و استاندارد ترین تجهیزات، تبحر خاصی در انجام جراحی زیبایی شکم، جراحی سینه، جراحی بینی و بلفاروپلاستی دارند. بهترین جراح شکم در تهران با استفاده از بروزترین تکنیک ها به انجام جراحی می پردازد. شما می توانید جهت دریافت مشاوره و برقراری ارتباط با شماره تلفن ۰۹۲۱۳۵۸۵۴۵۶تماس حاصل نمایید و یا به اینستاگرام ایشان مراجعه کنید.

لیپوماتیک: در مقایسه با لیپوساکشن و لیپولیز سنتی جایگزین بهتری است. لیپوماتیک جدیدترین روش حذف چربی از بدن است که نتیجه ای کاملا متفاوت و باورنکردنی در مقایسه با سایر روش های حذف چربی مانند لیپوساکشن یا لیپولیز دارد. سلول های چربی در ابتدا به جای استفاده از تشعشع یا گرما به روشی کاملاً فیزیکی امولسیون می شوند. امولسیون به آرامی از بدن خارج می شود تا به پیکربندی بدن کمک کند. ایمنی این روش در مقایسه با روش سنتی لیپوساکشن بسیار بالاتر است.

با توجه به حرکات سه بعدی کانولا، تخلیه طبیعی چربی زیر جلدی باعث ظاهر طبیعی تر پوست پس از لیپوماتیک می شود.
حرکت سه بعدی لیپوساکشن کانولا-لیپوماتیک باعث تشکیل کلاژن در ناحیه مورد نظر می شود و در نتیجه تجمع و سفت شدن پوست را تسریع می کند.
امواج مادون صوت دستگاه لیپوساکشن لیپوماتیک باعث بی حسی موضعی و لیز سلول ها می شود و در نتیجه شرایط بهتر و راحت تری برای بیمار در حین و بعد از جراحی ایجاد می کند.
دستگاه لیپوماتیک از سه بافت مهم شامل عروق، اعصاب و ماهیچه ها محافظت می کند. کانول لیپوماتیک لیپوساکشن با حرکات چرخشی 600 بار در دقیقه چربی را می شکند و امولسیون تولید می کند و سپس دستگاه امولسیون را تخلیه می کند.

مزایای لیپوماتیک نسبت به دیگر روش‌ها چیست؟

  • در لیپوماتیک شاهد یکنواختی لایه چربی زیر پوست خواهیم بود و هیچ گونه بقایای چربی که در روش‌های دیگر ساکشن به صورت گلوله مانند در زیر پوست احساس می شود در این روش دیده نخواهد شد.
  • در این روش نیاز به بستن گن دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی که ۶ ماه باید گن ببندد و لیزر لیپولیز که در حدود 2 تا 4 ماه باید گن ببندد بسیار کوتاه‌تر است.
  • جمع شدن پوست در این روش نسبت به روش‌های دیگر ساکشن به مراتب بهتر می‌باشد.
  • خطر عفونت و آمبولی چربی در روش لیپوماتیک بسیار کمتر است.
  • نیاز به بستری شدن در روش لیپوماتیک نیست و فرد بلافاصله بعد از جراحی می‌تواند مرخص شود.

برای آگاهی بیشتر نسبت به این موضوع و به ویژه تفاوت های روش های جراحی بیرون کشیدن چربی های اضافی بدن، می توانید با مراجعه به متخصص و جراح لیپوماتیک اطلاعات دقیق تری بدست بیاورید. فوق تخصص جراحی پلاستیک بهترین مشاور برای انتخاب روش جراحی است و می داند چه روش و متدی برای بدن شما و با توجه به شرایط ویژه هر فرد بهترین روش است.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email