پرسش و پاسخ پروتز سینه

امروزه با توجه به اهمیت زیبایی اندام ها بسیاری از خانم ها خواستار بزرگ کردن و حجیم نمودن سینه های خود می باشند که برای انجام این کار جراحی پروتز سینه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که خواستار این جراحی می باشند سوالاتی را در این زمینه مطرح می کنند که در این قسمت به برخی از آن ها اشاره شده است تا قبل از انجام جراحی پروتز سینه اطلاعات و آگاهی کافی را بدست آورید.

آیا جراحی پروتز سینه مانع از شیر دهی می شود؟

بسیاری از خانم ها که خواستار جراحی پروتز سینه می باشند معمولا این سوال را مطرح می کنند که آیا پس از پروتز سینه امکان شیر دهی وجود دارد و پروتز مانع ازشیر دهی نمی شود که در پاسخ به این سوال دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و یکی از بهترین جراحان پروتز سینه می فرمایند به هیچ وجه این جراحی مانع از شیر دهی نمی شود زیرا پروتز سینه باعث مسدود شدن عروق شیردهی نخواهد شد.

چند نوع پروتز سینه وجود دارد و کدام یک بهترین گزینه می باشد؟

به طور کل پروتز سینه به دو دسته پروتز سیلیکونی و پروتز آب نمکی تقسیم می شود که پروتز های سیلیکونی نسبت به پروتز های آب نمکی بیشتر به بافت طبیعی سینه ها شباهت دارند. در صورتی که تمایل دارید سینه های شما بیش از حد طبیعی بزرگ و حجیم شود می توانید از پروتز های آب نمکی استفاده نمایید البته نظر و تایید پزشک در انتخاب نوع پروتز بسیار تاثیر گذار می باشد

آیا پروتز سینه عوارضی دارد؟

در صورتی که پس از جراحی مراقبت های لازم به خوبی انجام نشود می تواند این جراحی عوارضی را به همراه داشته باشد ممکن است در اثر وارد شدن ضربه بسیار سنگین پروتز پاره شود که در نتیجه نیاز به عمل جراحی مجدد دارد همچنین در برخی موارد ممکن است انقباض کپسولی رخ دهد که در این صورت نیاز به جراحی مجدد می باشد که البته احتمال اتفاق این عارضه بسیار نادر می باشد.

آیا در کنار جراحی پروتز سینه می توان همزمان جراحی لیفت سینه انجام داد؟

بله در صورتی که سینه های شما حالت افتاده و آویزان پیدا کرده است می توان همزمان با جراحی پروتز سینه عمل لیفت سینه را هم نیز انجام دهید و به فرم زیبایی در سینه های خود دستیابی نمایید.

در چه صورت می توان پروتز سینه را تعویض نمود؟

در صورتی که ضربه بسیار شدیدی به پروتز وارد شود و پروتز پاره شود باید پروتز تعویض گردد.

جراحی پروتز سینه در چه سنی توصیه می شود ؟

در صورتی که شرایط لازم را برای جراحی پروتز سینه داشته باشید و سلامت جسمانی و روحی شما مورد تایید پزشک قرار گیرد می توانید در سنین بالای ۲۰ سال اقدام به انجام این جراحی نمایید .

دردی که بعد از جراحی پروتز سینه ایجاد می شود آیا دردناک است و تا چه زمانی ادامه دارد ؟

درد ناشی از جراحی بدلیل برش هایی می باشد که در حین جراحی پزشک برای قرار دادن پروتز در بافت سینه ایجاد می نماید این درد ممکن است تا دو هفته بعد از جراحی ادامه داشته باشد . اما به مرور زمان بهبود می یابد.

آیا ممکن است جراحی پروتز سینه باعث بروز بیماری خطرناک سرطان سینه شود؟

تمامی پروتز هایی که مورد استفاده قرار می گیرد مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA می باشد و هیچ گزارشی در رابطه با سرطان بعد از جراحی پروتز سینه گزارش نشده است . بنابرین نگرانی در این رابطه نداشته باشید

چه زمانی نیاز به جراحی ترمیمی و تعویض پروتز سینه می باشد؟

در صورتی که از پروتز های دائمی استفاده شود و مراقبت های لازم به خوبی صورت گیرد الزامی برای ترمیم پروتز سینه ، نمی باشد . اما ممکن است بعد از گذشت ۱۵ تا ۲۰ سال فرم و قوام پروتز های کمی تغییر پیدا کند که در صورت تمایل می توان پروتز را تعویض کرد . پارگی پروتز سینه و  بوجود آمدن انقباض کپسولی  از شرایط می باشد که باید پروتز را تعویض کرد

بعد از جراحی پروتز سینه چه موقع می توان فعالیت های شدید و ورزش های سنگین را انجام داد؟

توصیه می شود حرکات ورزشی سنگین و حرکاتی که مربوط به دست می باشد بعد از جراحی پروتز سینه، انجام نشود زیرا این حرکات ممکن است فشاری را بروی سینه وارد نماید .

ایا بزرگ کردن پروتز سینه بوسیله تزریق چربی و ژل توصیه می شود؟

تزریق ژل برای بزرگ کردن سینه بسیار توصیه نمی شود زیرا این تزریق می تواند عوارض احتمالی را برای نسج سینه به همراه آورد . اما برای بزرگ کردن سینه می توان از تزریق چربی استفاده کرد با این شرایط که بیمار خواهان افزایش سایز اندکی باشد ، امکان غیر قرینگی با تزریق چربی و ژل وجود دارد ، در نتیجه بهترین گزینه برای افزایش سایز و فرم دهی به سینه جراحی پروتز سینه می باشد .

چگونه جراح پروتز سینه خود را می توان انتخاب نماییم؟

فوق تخصص جراحی پلاستیک و جراحان عمومی می توانند این جراحی را انجام دهند اما توصیه می شود برای انجام این جراحی به یک فوق تخصص جراح پلاستیک که در این زمینه تجربه بسیار بالایی دارد مراجعه نمایید، زیرا احتمال بروز عارضه ناشی از جراحی با انتخاب یک جراح با تجربه بسیار کاهش می یابد.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email