لیفت سینه

لیفت سینه یا بالا کشیدن سینه که در اصطلاح پزشکی به آن ماستوپکسی گفته می شود، برای درمان افتادگی پستان ها ، بالا بردن و فرم دادن به آن ها انجام می شود. لیفت پستان از طریق محکم کردن بافت و برداشتن پوست اضافی اطراف سینه مشکل افتادگی سینه را در زنان برطرف می کند. عواملی مانند شیر دادن و بالا رفتن سن می تواند موجب شل شدن و افتادگی سینه ها شوند و سینه ها فرم و شکل طبیعی خود را از دست بدهند. لیفت سینه می تواند یک روش موثر برای سفت کردن و فرم دادن به سینه ها باشد و با رفع مشکل افتادگی سینه و ایجاد سینه های محکم تر و جوان تر بر جذابیت و اعتماد به نفس بیشتر در بیمار می افزاید. در این مقاله دکتر حدادی به صفر تا صد این عمل پرداخته است پس با ما همراه باشید.

جراحی لیفت سینه چیست؟

جراح پلاستیک با رفع کشش بیش از حد پوست، تغییر شکل بافت پستان ، بالا بردن نوک پستان و هاله قهوه ای رنگ دور نوک سینه به موقعیت رو به جلو ، می تواند یک شکل جدید را برای سینه ایجاد کند. در طول عمل لیفت سینه ، افتادگی سینه رفع می شود، همچنین می توان جراحی بزرگ کردن سینه یا همان پروتز سینه را نیز به طور همزمان انجام داد.

دلایل افتادگی سینه - دکتر حدادی

دلایل انجام لیفت سینه

سینه های زنان اغلب با گذشت زمان تغییر می کنند و شکل جوان و سفتی خود را از دست می دهند. این تغییرات، از جمله از دست دادن الاستیسیته پوست، می تواند به دلیل حاملگی، شیردهی، تغییر وزن، پیری و عوامل ژنتیکی و وراثتی ایجاد شود.

سینه ها پس از دوران شیردهی ممکن است حالت و شکل شان تغییر پیدا کند. مادران پس از گذشت این دوران می توانند با عمل لیفت سینه ، دوباره سینه های خوش حالتی داشته باشند. همچنین با تغییر وزن ناگهانی ممکن است سینه ها نیز کوچک شوند و به احتمال زیاد با مشکل افتادگی سینه روبرو شوید، عمل لیفت سینه می تواند این مشکل را در شما برطرف کند. افزایش سن و گذر زمان هم تاثیر بسیار زیادی در شل شدن و افتادگی سینه ها دارد که نشانه پیری در زنان را بیشتر می کند.

چگونه برای جراحی لیفت سینه آماده شویم؟

قبل از قرار گرفتن تحت جراحی لازم است با یک جراح ماهر و با تجربه مشورت کرده و دستورالعمل های سفارشی را بر اساس موقعیت ویژه خود دریافت کنید. برخی از اقدامات مربوط به آماده شدن برای این پروسیجر زیبایی شامل موارد زیر می باشد:

  • اجرای توصیه های پزشک در خصوص قطع مصرف یا تغییر دوز برخی داروها و مکمل ها در هفته های منتهی به روز جراحی
  •  قطع مصرف الکل و سیگار
  • انجام هماهنگی های لازم با یکی از دوستان یا نزدیکان جهت بر عهده گرفتن مسئولیت رانندگی در روز جراحی در زمان مرخص شدن از مرکز درمان
  •  برنامه ریزی برای تهیه ملزومات مورد نیاز در طول ریکاوری و تهیه غذاهای قابل نگهداری در یخچال برای سپری کردن یک دوره ریکاوری بدون دغدغه
  •  اجتناب از خوردن و نوشیدن از چند ساعت قبل از زمان جراحی

مزایای عمل لیفت سینه 

لیفت پستان که همچنین به عنوان ماستوپکسی شناخته می شود، موقعیت سینه را بر روی دیواره قفسه سینه با حذف پوست بیش از حد و محکم کردن بافت اطراف، برای تغییر شکل و حمایت از کانتور جدید سینه، افزایش می دهد. مهم ترین مزایای عمل لیفت سینه عبارتند از:

  • سینه شکل گردتری پیدا می کند و خوش فرم تر بنظر می رسد.
  • موجب بالا قرار گرفتن سینه و سفت شدن سینه می شود.
  • اندازه هاله اطراف نوک پستان را کاهش می دهد.
  • باعث بالا رفتن نوک پستان می شود.

مراحل انجام لیفت سینه

دلیل ایجاد برش بر روی سینه، حذف پوست اضافی است. الگوی برش دهی جهت عمل ماستوپکسی ، بر اساس مشکلات موجود همچون میزان افتادگی سینه ها انتخاب می شود. مهم است که به یاد داشته باشیم که سینه دارای بافتی پویا است و می تواند با نوسانات وزن، بارداری، یائسگی و پیری تغییر کند. این جراحی می تواند در هر سنی انجام شود اما بهتر است پس از زایمان و شیردهی صورت گیرد. تغییراتی که در بارداری رخ می دهد در طول بارداری می تواند موجب بزرگ شدن پستان شود. سینه های زیبا فقط به سایز آن ها نیستند. یک جراح پلاستیک ماهر می تواند یک شکل پستان زیبا و متناسب را با استفاده از تکنیک های مناسب برای پاسخگویی به نیازهای منحصر به فرد زن ایجاد کند.

برش های لیفت سینه به سه روش ایجاد می شوند، دکتر شهریار حدادی یکی از جراحان حاذق این حوزه در شهر تهران در نهایت دقت موثرترین و مناسب ترین روش را برای رفع مشکل افتادگی سینه انتخاب می کند. راه های ایجاد برش برای انجام عمل ماستوپکسی توسط جراح لیفت سینه تهران عبارتند از:

  • برش آبنباتی شکل

در این روش برشی آبنباتی شکل به صورت عمودی از چین سینه به سمت بالا تا محیط اطراف نوک پستان ایجاد می شود که این روش برای درمان افتادگی سینه و کوچک کردن سینه بسیار موثر است.

  • برش دوناتی شکل

این الگوی برش دهی جراحی لیفت سینه مناسب ترین روش برای رفع مشکل عدم تقارن جزئی نوک پستان می باشد که به لیفت اطراف هاله سینه نیز موسوم است.

  • برش لنگری شکل

در جراحی سینه برای انجام لیفت ، برشی در راستای چین سینه به شکل لنگر ایجاد می شود که نسبت به دو روش دیگر تهاجم این روش بیشتر است اما مطلوب ترین نتیجه را در درمان افتادگی سینه نیز دارد.

استفاده از درن بعد از جراحی لیفت سینه

گاهی در طول پروسیجر لیفتینگ سینه بمنظور کمک به تخلیه مایعات و جلوگیری از تجمع خون و سایر مایعات در ناحیه جراحی ، از درن استفاده می شود. درن ها لوله های نازک و انعطاف پذیری هستند که از طریق برش های کوچک در نزدیکی محل جراحی تعبیه می شوند. هدف از استفاده از درن ها ، موارد زیر می باشد و جراح ، بنا به تشخیص خود ، در صورت نیاز ، آنها را مورد استفاده قرار خواهد داد:

  1. تخلیه مایعات و ترشحات از ناحیه جراحی
  2. پیشگیری از بروز هماتوم یا تجمع خون در محل جراحی
  3.  کاهش خطر بروز عوارض جانبی از قبیل عفونت یا نکروز
  4. کمک به سرعت گرفتن فرایند بهبود
  5.  نظارت بر مواد خارج شده از محل برش

برای لیفت سینه و ابدومینوپلاستی به صورت همزمان اقدام کنید!

شاید به غیر از افتادگی و شل شدگی سینه هایتان ، چربی های جمع شده در شکم و پهلو دیگر عواملی هستند که تناسب اندامتان را بهم ریخته اند. اما چاره کار چیست؟ عمل ابدومینوپلاستی راه حل ایده آل است ؛ زیرا طی این پروسه هر گونه ایرادی در نواحی شکم و پهلو برطرف می شود. می توانید اطلاعات کامل تر را در مقاله مربوطه مطالعه کنید.

⬅️ بیشتر بخوانید : ابدومینوپلاستی

موضوع مورد بحث ما در این بخش ، به انجام همزمان عمل ابدو و لیفت سینه در تهران مربوط می شود. اگر سلامت شما از سوی جراح تایید شود ، محدودیتی برای عمل لیفت سینه و جراحی شکم در یک زمان نخواهید داشت. حتی در این شرایط می توانید انتظار نتیجه بهتری را هم داشته باشید ؛ زیرا اکثر ایرادات ظاهری بدن برطرف می شود.

مناسب ترین روش برای بالا کشیدن سینه ها کدام است؟

جراحان فوق تخصص پلاستیک از روش های مختلف برش برای لیفت پستان استفاده می کنند. روش دقیق استفاده شده بر اساس بافت پستان بیمار، میزان پوست اضافی که باید برداشته شود و اهداف شخصی او متفاوت است. جراح لیفت سینه در تهران با توجه به فرم بدن و انتظارات شما از عمل لیفت پستان مناسب ترین روش را برای تان انتخاب می کند.

چگونه می توان گفت که شما نیاز به لیفت سینه دارید؟

در حالی که تنها راه برای تایید این که آیا جراحی لیفت پستان برای شما مناسب است یا خیر، مشاوره با جراح پلاستیک است. در قسمت زیر چند سوال آورده شده اند که با پرسیدن آن ها از خود می توانید متوجه این قضیه شوید که آیا به انجام جراحی لیفت سینه نیاز دارید یا خیر.

  • آیا نوک پستان من به سمت پایین متمایل است؟

همان طور که پوست در بخش پایه ای پستان گسترش می یابد و شروع به سفت شدن می کند، وزن بافت، نوک سینه را به سمت پایین می کشد. جراح لیفت سینه تهران ، بافت پستان را تغییر می دهد تا نوک آن به جلو برود و حالت بهتری بگیرد.

  • آیا پوشیدن سوتین مرا اذیت می کند؟

تنها سینه به طور قابل توجهی اندازه سینه های شما را تغییر نخواهد داد. این می تواند به سینه های شما کمک کند که در سوتین به طور کامل، بهتر به نظر برسید.

  • آیا سینه های من شکل نامتقارن یا غیر معمولی به خود گرفته اند؟

از آنجایی که جراحی پستان بافت سینه را تغییر می دهد و آن را تصحیح می کند، این اقدام می تواند تا حد بسیار زیادی بر روی ظاهر آن موثر بوده و در پی این اقدام مشکل عدم تقارن سینه ها نیز از بین بروند.

چگونه بعد از عمل لیفت پستان  ، پانسمان ها را تعویض کنیم ؟

تعویض پانسمان و بانداژ بعد از جراحی لیفت سینه ، بر حسب دستورالعمل های ویژه توصیه شده توسط جراح ، متفاوت می باشد. برخی از توصیه های رایج این بخش از فاز مراقبت ، شامل موارد زیر است :

  • شستن کامل دست ها با آب و صابون و استفاده از الکل برای ضد عفونی کردن دست ها قبل از لمس کردن ناحیه جراحی
  • تهیه ملزومات مورد نیاز از قبیل گاز استریل ، پد بهداشتی ، پانسمان ، محلول ضد عفونی ، پماد و چسب از قبل
  • استفاده از محلول سالین یا آب برای مرطوب کردن پانسمان به منظور سهولت جداسازی آن
  •  تمیز کردن برش طبق روش آموزش داده شده توسط پزشک

بعد از تمیز کردن برش های جراحی لیفت سینه ، لازم است آنها را به آرامی به طور کامل خشک کنید و روی آنها پماد یا کرم های تجویز شده توسط پزشک را بمالید. سپس گاز استریل را به آرامی روی آنها قرار داده و چسب بزنید. بعد از تعویض پانسمان ، دوباره دست ها را به طور کامل بشویید.

چگونه ورم بعد از جراحی لیفتینگ سینه را کاهش دهیم؟

کاهش ورم بعد از پروسیجر لیفت سینه یک بخش مهم در فرایند بهبود است. پزشک به شما مواردی را گوشزد می کند که با اجرای آنها می توانید سرعت فروکش کردن ورم را افزایش دهید. در چند روز اول بعد از عمل ، در نواحی اطراف بخش جراحی شده ، کمپرس یخ قرار دهید. این کار را در فواصل زمانی 15 دقیقه ای انجام دهید. همچنین از تکان دادن زیاد دست ها و هر فعالیتی که فکر می کنید به ناحیه جراحی شده فشار وارد می کند ، خودداری کنید. حتماً گن مخصوص را طبق تجویز پزشک بر تن کنید. تا جاییکه می توانید به مقدار فراوان آب و مایعات مفید بنوشید و نمک را از رژیم غذایی تان حذف کنید.

پروتز و لیفت سینه بطور همزمان در تهران 

عمل ليفت سينه و پروتز به طور همزمان این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. در بعضی موارد، تنها انجام فرایند لیفت سینه ممکن است نتایج مطلوب بیمار را به دست نیاورد. اگر احساس می کنید سینه های شما به علت پیری، کاهش وزن و یا بارداری، علاوه بر افتاده، کم حجم نیز به نظر می رسد، جراح پلاستیک می تواند علاوه بر لیفت پستان جراحی پروتز هم برای شما انجام دهد تا کاهش حجم سینه شما رفع شود.

زندگی و دوره نقاهت پس از جراحی لیفت سینه

جراحی لیفت پستان معمولا به عنوان یک عمل سرپایی با استفاده از بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی و آرام بخش های وریدی انجام می شود. این عمل حدود 1-2 ساعت طول می کشد تا با توجه به میزان تغییرات لازم ، جراحی لیفت سینه انجام شود.

اکثر بیماران پس از جراحی لیفت پستان، درد و تورم را تجربه می کنند. جراح پلاستیک شما داروهای ضد درد را برای کمک به آرامش در شما تجویز کرده و به شما در کنترل این عوارض طبیعی کمک خواهد کرد.

دوره نقاهت عمل لیفت سینه به این صورت است که بسیاری از بیماران در طول هفته اول پس از عمل جراحی بالا کشیدن پستان، به دلیل ماهیت شغل خود، به کار خود ادامه می دهند و بعد از یک هفته یا بیشتر از فعالیت های روزمره باز می گردند.

نتیجه جراحی لیفت سینه کی مشخص می شود؟

بدون شک بلافاصله بعد از جراحی ، حتی با در نظر گرفتن پانسمان های روی سینه ها ، متوجه تغییراتی می شوید. اما همچنان باید صبر کنید تا اثرات جانبی مثل ورم به طور کامل از بین بروند. تقریبا تا پایان یک ماه اول ، فرم سینه لیفت شده مشخص می شود.

آیا نتیجه جراحی لیفت سینه ماندگار است ؟

عمل ماستوپکسی نتیجه طولانی مدتی دارد اما باید توجه کنید که حتی بعد از این جراحی ، چرخه بالا رفتن سن متوقف نمی شود و به مرور تاثیرات آن بر بدن نمایان می شود. بنابراین اگر چند سال پس از عمل لیفت سینه باز هم شاهد کمی افتادگی بودید، تعجب نکنید ؛ چون بخاطر بالا رفتن سن تان ، کسشانی پوست کمتر می شود.
سعی کنید رژیم غذایی سالمی داشته باشید ، سیگار نکشید ، مصرف نوشیدنی الکلی بالا نباشد ، ورزش کنید و وزن تان را ثابت نگه دارید ؛ از این طریق میتوانید به ماندگار تر شدن نتیجه جراحی ماستوپکسی کمک کنید.

بعد از عمل لیفت سینه در چه صورت باید فورا به پزشک مراجعه کنیم ؟

به طور معمول جراح جلسات ویزیت و چک آپ بعد از جراحی را برایتان مشخص می کند. در این بین اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید ، پزشک خود را در جریان بگذارید:

  • سینه ملتهب و متورم شده و دمای آن ناحیه بالا رفته باشد
  • از محل بخیه ها خونریزی و ترشحاتی خارج شود و زخم ها ملتهب و متورم باشند
  • سرگیجه و احساس درد در قفسه سینه
  • دما بدن به طور غیر طبیعی بالا برود
  • تجربه درد شدید و غیر قابل کنترل داشته باشید
  • حالت تهوع یا استفراغ به شما دست بدهد

سوالات متداول لیفت سینه

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
16 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فریما
فریما
3 ماه قبل

آقای دکتر چند سال پیش لیفت سینه انجام دادم الان دوست دارم سایز سینه هام هم بالاتر بره. میتونم برای جراحی پروتز اقدام کنم؟

ژاله
ژاله
1 سال قبل

لیفت سینه یک جراحی دائمیه یا به مرور زمان دوباره سینه افتاده میشه؟

هانیه
هانیه
1 سال قبل

بهترین زمان برای لیفت و پروتز سینه چند وقت بعد از زایمانه؟

لیلا
لیلا
1 سال قبل

برای کسانی که افتادگی سینه ونوک اون رو دارن، لیفت بهتره یا پروتز؟

دکتر شهریار حدادی
دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام لیفت سینه

پگاه منصوری
پگاه منصوری
1 سال قبل

ممنون از توضیحاتتون،دکتر لیفت سینه برای شیردهی مشکلی ایجاد نمیکنه؟

دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  پگاه منصوری
11 ماه قبل

خیر

farid32m
farid32m
1 سال قبل

دکتر جراحی پلاستیک رومیشه توسن جوانی انجام دادعوارضی نداره

شکیبا
شکیبا
1 سال قبل

ممنونم از توضیحاتتون شما بسیار حرفه ای و با اخلاقید

الهه منصوری
الهه منصوری
1 سال قبل

سپاس از توضیح دهی خوبتون واقعا مفید و کاربردی بود

samira._rahmani
samira._rahmani
1 سال قبل

اگر کسی دیابت داشته باشه هم میتونه پروتز سینه بزاره میلتون بسیار کامل وپر محتوا بود

دکتر شهریار حدادی
دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  samira._rahmani
1 سال قبل

سلام باید موارد مختلفی بررسی شه. لطفا به همراه آزمایشات به صورت حضوری تشریف بیارید.

پریسا
پریسا
1 سال قبل

آیا برای از بین رفتن جای سوختگی میشه جراحی پلاستیک انجام داد

حمیدی
حمیدی
پاسخ به  پریسا
1 سال قبل

بنظرم باید لیزر کنید

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

دکتر جان هزینه لیفت سینه رو میشه بفرمایید

فاطمه طاهری
فاطمه طاهری
1 سال قبل

سلام دکتر جان ممنون میشم پاسخ بدین لیفت سینه برای سن 30 سال هم هست؟

فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email