جراحی زیبایی سینه و شکم

یکی از مواردی که امروزه بسیار از افرادی به آن اهمیت زیادی میدهند، تناسب اندام است. یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام جراحی زیبایی سینه و شکم است. با جراحی زیبایی سینه و شکم افرادی که از کوچکی یا بزرگی سینه و بزرگی شکم خود رنج می برند به تناسب اندام ایده آل خود خواهند رسید. افرادی که شکم های بزرگی دارند معمولا برای رسیدن به اندام ایده آل خود روش های زیادی را امتحان کرده اند برای مثال ورزش های سخت و سنگین و رژیم های غذایی طاقت فرسا اما با هیچ یک به اندام ایده آل مد نظر خود نرسیدند. از این رو به سمت جراحی زیبایی شکم کشیده اند. باید بگوییم که این روش بهترین راه برای رسیدن به اندام ایده آل آنها خواهد بود.

از مزایای جراحی سینه و شکم به صورت همزمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه کمتری نسبت به انجام هر روش به تنهایی دارد.
  • زمان بهبودی به جای گذراندن دوره بازیابی جداگانه برای دو روش ترکیب می شود.
تماس-با-دکتر-شهریار-حدادی

جراحی زیبایی سینه

برای افرادی که سینه های بزرگ یا کوچکی دارند بهترین راه جراحی زیبایی سینه است. برخی از افراد به دلیل داشتن سینه های بزرگ دچار درد در ناحیه گردن و درد های کمر میشوند. برای رهایی از این درد ها به دنبال روشی برای کوچک کردن سینه های خود هستند. حتما شما هم به ورزش فکر کرده اید. اما باید بگوییم برای این دست از افراد که به دنبال کوچک کردن سینه و لیفت سینه هستند ورزش کردن نمیتواند راه حل مناسبی باشد. چرا که پاسخگو نیاز شما نخواهد شد. همین طور فرض کنید شما سینه هایی افتاده و کم حجم دارید آیا با ورزش میتوانید این مشکل را برطرف کنید؟ بنابراین برای رسیدن به نتیجه مطلوب بدون دردسر و رژیم های سخت غذایی و ورزش های سنگین جراحی زیبایی سینه را توصیه میکنیم. در ابتدا باید بدانید که جراحی زیبایی سینه چند نوع است و با هریک از آنها آشنا شوید. البته در این مقاله این جراحی ها را بصورت مختصر توضیح می دهیم و برای آشنایی بیشتر می توانید دیگر مقالات دکتر شهریار حدادی را مطالعه کنید.

انواع جراحی زیبایی سینه

جراحی زیبایی سینه انواع مختلفی دارد که در قسمت زیر به آن ها اشاره شده است:

  • پروتز سینه
  • لیفت سینه
  • ماموپلاستی

پروتز سینه

برای افرادی که به دنبال حجیم کردن سینه های خود هستند پروتز سینه بهترین انتخاب است.  در واقع با این جراحی سینه ها برجسته خواهد شد و فرم و سایز آن تغییر خواهد کرد. پروتز سینه در سالهای اخیر طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. افرادی که طی رژیم های غذایی وزن کم کرده، مادرانی که پس از شیر دهی از فرم سینه خود ناراضی اند و دچار افتادگی سینه شدند و یا افرادی که برای درمان سرطان سینه آنها بلاجبار سینه آنها برداشته شده میتوانند با پروتز سینه، سینه هایی خوش فرم، حجیم داشته باشند.

در جراحی زیبایی سینه از پروتز های مختلفی از جمله پروتز سیلیکونی و پروتز سالینی استفاده میشود. البته باید بدانید انواع مختلفی از پروتز سینه از نظر سطح و از نظر شکل وجود دارد که در جلسات قبل از جراحی با توجه به فرم و اندازه دلخواهتان پزشک از بهترین و نزدیکترین پروتز به ایده آل شما استفاده خواهد کرد. برجستگی و خوش فرمی سینه ها در تناسب اندام، زیبا و جذابیت افراد تاثیر بسیاری دارد، برای انجام جراحی پروتز سینه حتما پزشکی را انتخاب نمایید که تجربه فراوانی را در این جراحی داشته باشد، دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک مهارت خاصی در جراحی پروتز سینه دارند با مراجعه به اینستاگرام می توانید نمونه کارهای جراحی پروتز سینه را مشاهده نمایید.

لیفت سینه

روش لیفت سینه برای زنانی مناسب است که از اندازه سینه های خود راضی هستند اما دوست دارند ظاهری جوان تر به دست آورند. لیفت سینه یا ماستوپکسی شامل طراحی مجدد سینه با برداشتن پوست اضافی و تغییر موقعیت سینه به موقعیتی بالاتر و جذاب تر با حداقل تغییر در اندازه کلی سینه است. تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که همه آن‌ها پوشیدن لباس‌های معمولی را بدون آشکار شدن جای زخم‌های جراحی می‌دهند. برای سینه هایی که سایز کوچکی دارند و همچنان آویزان هستند، می توان ترکیبی از بزرگ کردن سینه و لیفت را انجام داد. مشاوره با دکتر شهریار حدادی به تعیین اینکه کدام عمل برای شما مناسب است کمک می کند. علاوه بر پروتز سینه، جراحی لیفت سینه امروزه جزوه شایع ترین جراحی ها قرار گرفته است، زنان بسیاری هستند که سینه های افتاده ای دارند، علت این افتادگی می تواند بدلیل شیردهی به نوزاد، افزایش سن یا ژنتیکی باشد. سینه های افتاده در برهم خوردن تناسب اندام بسیار تاثیر گذار می باشد با انجام این جراحی و بالا بردن سینه می توان علاوه بر ایجاد یک فرم زیبا در سینه تناسب اندام ایده آلی را ایجاد کرد. جراحی لیفت و پروتز سینه همزمان قابل انجام می باشد، با انجام این جراحی هم می توان افتادگی سینه و هم مشکل نافرم بودن سینه را برطرف کرد .

ماموپلاستی

یکی دیگر از انواع جراحی زیبایی سینه ماموپلاستی است و برای تغییر سایز سینه و معمولا کاهش سایز سینه از آن استفاده میشود. همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم بزرگی سینه میتواند درد ناحیه گردن و دردهای کمر را به وجود آورد و حتی در برخی موارد افراد از شرکت در رشته های ورزشی محبوب خود صرف نظر میکنند. همچنین برخی افراد سایز سینه آنها یکسان نیست که میتوان با عمل ماموپلاستی همه ی این مشکلات را برطرف کرد. نحوه عمل مامو پلاستی با ایجاد برش صورت میگیرد. با ایجاد برش های لازم چربی، بافت غدد و پوست اضافی توسط جراح برداشته می شود و فرم دلخواه در سینه ایجاد می شود. برشی که ایجاد میشود انواع مختلفی دارد به برش لنگری، برش آبنباتی، برش دوناتی معروف هستند.

جراحی زیبایی شکم

همانطور که در ابتدای مطلب بیان کردیم یکی از راه های که می توان با استفاده از آن از شر چربی های شکم و پهلو راحت شد و  اندامی ایده آل داشت انجام جراحی زیبایی شکم است. جراحی زیبایی شکم برای افرادی که شکم بزرگی دارند و روش های زیادی از جمله ورزش و رژیم لاغری را امتحان کرده و به نتیجه مطلوب نرسیده اند و مادرانی که بعد از زایمان شکم آنها بسیار نافرم شده و یا عزیزانی که از تناسب اندام برخوردار هستند اما همیشه شکم دارند انتخاب بسیار مناسبی است. در ادامه به معرفی انواع جراحی زیبایی شکم میپردازیم و هریک را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد. البته این توضیح مختصر و جهت آشنایی شما عزیزان با این عمل است، شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات مرتبط را مطالعه کنید.

انواع جراحی زیبایی شکم

  • ابدومینوپلاستی
  • لیپوماتیک

ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی شامل برداشتن پوست و چربی اضافی دور کمر می‌شود. ابدومینوپلاستی، جایگزینی برای کاهش وزن نیست. با کشیده شدن و برداشتن پوست اضافی، شکم صاف تری باقی می ماند. سفت شدن بیشتر عضلات شکم می تواند بهبود چشمگیر تری را برای کانتور ایجاد کند. ابدو مینوپلاستی خود به دو بخش تقسیم میشود. ابدومینوپلاستی کامل یا کلاسیک که در آن برش وسیعی صورت میگیرد. در واقع از محل افتادگی پوست برش انجام میشود. و پوست و چربی های اضافی برداشته میشود. در این عمل عضلاتی که ضعیف شده اند و یا از هم جدا شده اند نیز سفت میشوند. در مینی ابدومینوپلاستی نوع برش از ابدومینوپلاستی متفاوت تر از ابدومینوپلاستی کلاسیک است. چرا که یک برش کوتاه در ناحیه شکم انجام میشود. به صورتی که جای ناف تغییر نکند چربی و پوست های اضافی برداشته میشوند. ابدومینوپلاستی برای افرادی با BMI بیشتر از 30 ، کسانی که با ورزش و رژیم غذایی موفق به کاهش وزن شده اما دچار افتادگی پوست شده اند، کسانی که از وضعیت ناحیه شکم خود ناراضی هستند و افرادی که بیماریهای مزمن و شدید مثل بیماری قلبی و دیابت ندارند و افراد که مشروبات الکلی و دخانیات مصرف نمیکنند و از شرایط بدنی و جسمانی طبیعی برخوردار هستند میتوانند با عمل ابدومینوپلاستی به تناسب وزن ایده آل خود برسند. البته بانوانی قصد بارداری در آینده را دارند بهتر است عمل ابدومینوپلاستی را به تعویق بیندازند تا باعث بی فایده شدن عمل ابدومینوپلاستی بعد از بارداری نشوند.

مشاوره با یکی از جراحان پلاستیک مشخص می کند که آیا شما کاندید این عمل هستید یا خیر. یک مشاور به سوالات شما در مورد خطرات جراحی، انتظارات زیبایی و بهبودی پس از عمل پاسخ خواهد داد. بسیاری از افراد هستند که از بزرگی و افتادگی شکم خود رنج می برند و روش های مختلفی را برای برطرف کردن این مشکل خود بکار گرفته اند اما موفق نبوده اند در این افراد با جراحی ابدومینوپلاستی می توان مشکل را برطرف کرد. در قسمت گالری فیلم سایت می توانید نحوه انجام این جراحی را مشاهده نمایید و اطلاعات لازمی را در رابطه با این جراحی بدست آورید .

لیپوماتیک

لیپوماتیک یک جراحی زیبایی شکم محسوب میشود که در طی آن چربی های اضافی بدن از آن توسط دستگاهی که مجهز به لوله ای به نام کانولاست خارج میشود. این عمل نیاز به بیهوشی ندارد. از این رو برخی این روش از لاغری را عمل جراحی زیبایی شکم نمیدانند. در این روش از لاغری با حداقل تهاجم و ایجاد یک شکاف ریز چربی های از شکم استخراج میشود. البته خوب است بدانید که این عمل صرفا برای لاغری شکم انجام نمیشود و برای اندام هایی مثل شکم، باسن، پهلو، ران ها، خط گردن و ناحیه زیر چانه  نیز انجام میشود. افرادی که رژیم غذایی برای بخشی از بدن آنها پاسخ نخواهد داد و یا افراد غیر سیگاری، افرادی با BMI کمتر از 30 و افرادی که قصد تغییر دادن فرم بدن خود را دارند عمل لیپوماتیک توصیه میشود.

دوره بهبود عمل سینه و شکم

توجه داشته باشید که باید در عمل جراحی زیبایی سینه و شکم استراحت کافی داشته باشید. حداقل تایمی که باید در بیمارستان بمانید 2 شب است. البته باید بدانید که مدت اقامت شما بستگی به نوع جراحی زیبایی شما دارد. هر چه در روند بهبودی پیشرفت بیشتری داشته باشید مدت زمان کمتری در بیمارستان خواهید ماند. در  این عمل شما نیاز به یک همراه دارید تا بتواند شما راه به خانه برساند و چند روزی از شما مراقبت کند و در انجام کارهای روزانه کمک حالتان شود. نحوه پانسمان درست به شما آموزش داده خواهد شد. در حرکت کردن پس از جراحی زیاده روی نکنید. حرکت داشتن برای جلوگیری از لخته شدن خون مثمرثمر است اما به شرطی که در آن زیاده روی نکنید. لیفت سینه، بزرگ کردن سینه و ابدومینوپلاستی از اعمال جراحی اصلی هستند که انتظار می رود احساس تورم و کبودی داشته باشید. برای کاهش ناراحتی در حین بهبودی، برای شما مسکن تجویز می شود. می‌توانید در صفحات لیفت سینه، پروتز سینه و ابدومینوپلاستی اطلاعات بیشتری در مورد انتظارات بعد از هر یک از این عمل‌ها کسب کنید.

جراحی زیبایی سینه و شکم

کلام پایانی

حال که در خصوص حراحی زیبایی سینه و شکم اطلاعاتی کسب کردید. میتوانید با مراجعه به آدرس اینستاگرام دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک نمونه کارهای زیباجویانی که به تناسب ایده آل خود رسیده اند را مشاهده کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید. رسیدن به اندام ایده آل بدون رژیم غذایی سخت و ورزش آرزو نیست.

در صورتی که تجربه انجام عمل با دکتر شهریار حدادی را داشته اید و یا برای انجام عمل مشاوره شده اید در بخش دیدگاه وارد کنید تا دیگر مراجعین از تجربیات شما استفاده نمایند.

ممنون از همراهی شما عزیزان.

سوالات متداول

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email