جراحی رفع قوز بینی

یکی از مهم ترین موارد در جراحی بینی، رفع قوز روی بینی می باشد.به کمک این روش جراحی می توان بر آمدگی سطح بینی را بر طرف نمود. قوز روی بینی که اغلب در بینی های استخوانی دیده می شود با ایجاد ضربه و یا شکستگی بیرون می زند. البته در بسیاری از موارد خصوصیات وراثتی دخیل بوده  و فرم بینی با قوز روی آن شکل گرفته و رشد خواهد کرد. اگر قصد انجام جراحی قوز بینی دارید یا اینکه می خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

جراحی بینی آقا

قوز بینی و علل ایجاد آن کدامند؟

به برآمدگی های روی بینی که روی زیبایی ظاهری بینی تاثیر گذار است و پل بینی را از حالت صافی و خوش فرمی خارج می کند، قوز بینی گفته می شود. وجود قوز بینی مربوط به استخوان بینی و غضروف موجود در پشت بینی می باشد. دلیل ایجاد قوز بینی در این حالت می تواند بین بیماران مختلف متفاوت باشد و بنابراین تشخیص علت مشکل بینی قوزدار نقش کلیدی در دستیابی به بهترین نتایج درمانی ممکن در این رابطه از جمله جراحی رفع قوز بینی دارد. برخی از علل ایجاد قوز بینی عبارتند از: عوامل ارثی، ضربه، جوش نخوردن استخوان بینی بعد از شکستگی و …

جراحی قوز بینی

خوشبختانه با استفاده از جراحی بینی می توان قوز و سایر مشکلات بینی را رفع نمود. از این رو دریافت مشاوره و معاینه تخصصی توسط جراح بینی با تجربه در میزان موفقیت جراحی بینی تاثیر گذار خواهد بود.
بهترین نتیجه ی جراحی بینی زمانی حاصل خواهد شد که فرد از تناسب اجزای صورت بر خوردار شود و البته با توجه به اهمیت تناسب و توازن در چهره، نیاز است تا تغییرات ایجاد شده در بینی با توجه به اصول زیبایی شناسی انجام شود. در عمل جراحی رفع قوز بینی اندازه واقعی بینی فرد تغییر نمی کند و این موضوع در حالی است که تغییر شکل بینی می تواند  باعث کشیده تر به نظر رسیدن آن شود.

افراد مناسب برای جراحی قوز روی بینی

1- افرادی که تمایل به برداشتن قوز روی بینی دارند

2- افرادی که در اثر ضربه بینی آن ها دچار بر آمدگی و نا فرمی شده است

3- افرادی که نیاز به تغییرات در فرم بینی نیستند و تمایل به رفع قوز دارند.

4- افرادی که تمایل به جراحی بینی طبیعی دارند.

جراحی قوز بینی چگونه انجام می شود؟

اکثر افرادی که اقدام به جراحی بینی می کنند، از مشکل قوز بینی شکایت دارند. به خصوص کسانی که قرار است برای آن ها جراحی بینی استخوانی انجام شود. برای پیشبرد هر چه بهتر روند جراحی بیمار بیهوش می شود. طی جراحی، جهت برطرف کردن قوز باید استخوان و غضروف روی پل بینی تراشیده شود، که این کار نیاز به ظرافت و دقت بالایی دارد. پس از انجام اصلاحات و تغییرات مورد نیاز روی ساختار بینی، بینی بخیه زده می شودو اسپلینت یا گچ بینی قرار داده می شود.

کلام آخر

در این مقاله به توضیحاتی درباره جراحی قوز بینی پرداختیم. جراحی قوز بینی برای افرادی که قوز بینی شان باعث تاثیر نامطلوب روی چهره آن ها شده است، مناسب می باشد. چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره دارید، با مطب دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک با شماره 02126806537 تماس بگیرید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email