جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته :

جراحی زیبایی بینی فقط به منظور زیبایی انجام نمی شود در برخی از موارد هدف از جراحی زیبایی بینی جنبه درمانی دارد ،جراحی بینی شکسته برای درمان مشکلات بینی در اثر ضربه انجام می شود ، شایع ترین شکستگی که در صورت رخ می دهد شکستگی بینی می باشد ،در اثر شکستگی بینی :

  • برآمدگی روی بینی ایجاد
  • استخوانهای روی پل بینی برجسته شده
  • ظرافت بینی از بین رفته
  • ضخامت استخوانهای بینی کمتر شده

طبق مطالعات فراوانی که دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی به دست آورده اند شکستگی بینی در کودکان کمتر از بزرگسالان است ، از آنجا که عضو مهم صورت بینی می باشد ، نقش کلیدی و اساسی در زیبایی و تناسب صورت اعمال می کند ، همانطور که می دانید بینی نقش ایجاد حس بویایی را برعهده دارد ، اگر در سنین کمتر و کودکی ضربه ای به بینی وارد شود اختلال چشمگیری در میانه صورت و رشد بینی حاصل می شود .

تشخیص شکستگی بینی :

معمولا جراح  بینی باانجام معاینه می تواند شکستگی بینی را تشخیص دهد ، داشتن تبحر و مهارت جراح در تشخیص شکستگی بینی نقش اساسی دارد .

نشانه های شکستگی بینی :

در اثر ضربه ای که به بینی وارد م شود ممکن است شخص با صدمات سینه ، احساس گیجی و افت هوشیاری روبرو شود ، درد بینی پس از اینکه ضربه به بینی وارد شد آغاز می شود ، درد ضربه وارد شده به بینی پس از مدتی کاهش می یابد اما باید این ضربه پیگیری شود تا در صورت شکستگی بینی درمان آغاز شود تا از بروز عوامل جبران ناپذیری که ممکن است در آینده حاصل شود اجتناب گردد ، دکتر حدادی علائم شکستگی بینی را موارد زیر بیان می کنند :

علائم شکستگی بینی :

  1. کبودی اطراف کاسه چشم
  2. ایجاد شدن انحراف بینی
  3. تورم در بینی
  4. تغییر شکل ظاهر بینی
  5. ناقرینگی
  6. خون دماغ شدن شخص

در برخی از موارد خونریزی بینی زیاد است اما در برخی از موارد دیگر بینی با خونریزی کمی همراه است ، وجود درد و حساسیت به لمس در بینی پس از آسیب وارد شده به بینی طبیعی است ، در برخی از موارد ضربه وارد شده به بینی به گونه ای است که کبودی ممکن است دور چشم را بگیرد ، ایجاد شدن اختلال در تنفس و گرفتگی بینی از موارد دیگر شکستگی بینی است .

 شکستگی بینی در کودکان :

ضربه وارد شدن به بینی کودکان نیز باعث شکستگی بینی می شود ، اما متاسفانه به دلیل های مختلف شکستگی بینی در کودکان زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد به گونه ای که والدین از پیگیری این مسئله غفلت می کنند ، دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی برخی از مواردی که سبب غفلت از شکستگی بینی در کودکان می شود را بیان می کنند :

سایز بینی ، کوچک بودن استخوانهای بینی

عدم همکاری کودک در زمان معاینه و لمس بینی

وجود تورم شدید پس از وارد شدن ضربه بینی

تجربه و تبحر جراح بینی در تشخیص شکستگی بینی نقش اساسی دارد ، جا اندازی اصولی و دقیق بینی بسیار به تبحر جراح بینی وابسته است ، در جراحی زیبایی بینی نیز باید دقت شود تا جراح بینی تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد .

جراحی بینی برای شکستگی بینی :

پس از اینکه جراح بینی تشخیص داد که شکستگی بینی رخ داده است ، جراح به بیمار انجام جراحی زیبایی بینی را توصیه می کند در زیر برخی از عواملی را که با جراحی زیبایی می توان اصلاح نمود را بیان می کنیم :

اصلاح بد شکلی استخوان بینی

اصلاح شکستگی استخوان های بینی

اصلاح کج شدن تیغه بینی

جلوگیری از وارد شدن صدمه به نواحی داخلی بینی

جراحی شکستگی بینی دارای دو درجه است بسته به ضربه وارد شده به بینی جراح تشخیص می دهد که کدام جراحی را روی بیمار انجام دهد ، دکتر حدادی فوق تخصص پلاستیک و زیبایی دو دسته از جراحی بینی را برای شکستگی بینی به اختصار توضیح می دهند :

جراحی بینی ساده :

جراحی بینی ساده را معمولا جراح بینی در مطب انجام می دهد ، در این جراحی بینی جراح با دقت فراوان استخوانهای که آسیب دیده اند و یا دچار شکستگی شده اند را به مکان اصلی خود باز می گرداند ، پس از انجام بیهوشی جراح با به کارگیری ابزارهای ویژه ترمیم بینی را آغاز می کند .

جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته در اتاق عمل :

اگر ضربه وارد شده به بینی جراح بینی تشخیص می دهد که جراحی بینی بینی شکسته در اتاق عمل انجام شود ، جراحی های که در اتاق عمل انجام می شود دارای پیچیدگی بیشتری نسبت به جراحی های ساده می باشند .

نکاتی را که در جراحی بینی شکسته در اتاق عمل ترمیم می کند شامل موارد زیر است :

  • اصلاح استخوانهای شکسته
  • برگرداندن بافت بینی به محل اصلی خود
  • بازگرداندن استخوان های بینی به محل اصلی خود

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم باتشکر

مدیریت سایت دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک

برخی از خدمات دکتر شهریار حدادی فوق تخصص پلاستیک و جراحی بینی :

جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی و…

لیپوماتیک

پروتز باسن

لیفت صورت

شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در خصوص جراحی زیبای بینی ، مراقبت های پس از جراحی بینی با ما در میان بگذارید .

شماره ی تماس : 09213585456

راه های ارتباطی با دکتر حدادی :

 کانال تلگرام

پیج اینستاگرام

 

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email