جراحی بینی استخوانی | راهنمای کامل با نمونه کار واقعی

بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به چهره‌ ای جذاب و بی نقص هستند. یکی از ایرادات شایع در بینی های استخوانی ، قوز روی پل بینی است که این امر تا حدی زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار میدهد. بنابراین برای ارتقا جذابیت چهره ، لازم است که از جراحی بینی استخوانی کمک گرفته شود. طی این پروسه جراحی بینی ، جراح تلاش دارد که در عین برطرف کردن نقص های ظاهری و خلق بینی زیبا ، عملکرد آن را نیز بهبود ببخشد. در ادامه توضیحات تکمیلی در خصوص عمل بینی استخوانی و نمونه کارهای فوق العاده دکتر شهریار حدادی در اختیار شما قرار گرفته اند.
 
بینی-استخوانی

بینی استخوانی چه ویژگی هایی دارد؟

بینی‌ های استخوانی در اصطلاح رایج با نام بینی‌های قوز دار یا عقابی هم شناخته می‌شوند. به طور کلی بینی استخوانی دارای پوستی نازک است. بنابراین هر گونه تراش ضخیم می‌ تواند ظاهر بینی را به هم بریزد. بینی‌ های استخوانی دارای سه لایه کلی هستند. اولین لایه، لایه عضلانی است ، دومین لایه ، غضروفی است و لایه سوم را لایه مخاطی در بر می‌گیرد. پزشکی که مسئول جراحی بینی استخوانی است باید با ساختار این نوع از بینی‌ ها آشنا باشد. بینی‌ های استخوانی در قسمت پل دارای نوعی خمیدگی ریز هستند و همین خمیدگی باعث بد قلق شدن بینی می‌ شود و باید درمان گردد. دماغ های استخوانی در واقع از غضروف مستحکم برخوردار هستند ، دارای قوز قابل توجهی بوده و از نظر پوسته رویی انعطاف پذیری بالایی دارند.

جراحی بینی استخوانی چیست؟

عمل بینی استخوانی به اصلاح قوز ، بزرگی و برآمدگی بینی می‌ پردازد. افراد می‌ توانند به هنگام اصلاح عملکرد بینی‌ های استخوانی ، فرم آن‌ها را نیز اصلاح کرده و زیبایی چهره خود را بیشتر کنند. توجه داشته باشید که برای انجام جراحی بینی استخوانی ، می بایست یک جراح کارآزموده را انتخاب کنید. میزان مهارت پزشک نقش زیادی در موفقیت آمیز بودن یا نبودن جراحی زیبایی بینی استخوانی دارد. یکی از متخصصین حاذق در این زمینه، دکتر حدادی است. شما می‌توانید عمل بینی استخوانی را زیر نظر این پزشک پیش ببرید.

جراحی بینی

 

اقدامات بعد از جراحی بینی استخوانی

پس از این که بینی استخوانی خود را جراحی کردید، برای ثمر بخش‌ تر شدن عمل بینی استخوانی باید به برخی از نکات مراقبتی توجه‌ کنید. این نکات عبارتند از:

  • برای این که میزان تورم و کبودی‌هایی که پس از جراحی دماغ استخوانی به وجود می‌ آیند را کاهش دهید ، بهتر است از آب کرفس و آب آناناس طبیعی استفاده نمایید.
  • تا 48 ساعت بعد از جراحی زیبایی بینی استخوانی می توانید از کمپرس یخ برای کاهش کبودی استفاده کنید.
  • از غذاهای نرم استفاده کنید.
  • برای این که بتوانید دوره نقاهت پس از عمل بینی استخوانی خود را کاهش دهید بهتر است که از داروهایی که دکتر به شما تجویز کرده است به طور مرتب استفاده کنید.
  • برای تعویض چسب‌های بینی حتماً باید به مطب پزشک مراجعه نمایید.
  • اگر قرار است عطسه کنید و می‌دانید که این عطسه شدت زیادی دارد، ابتدا دهان خود را باز کنید. سپس عطسه کنید.
  • از رفتن به مکان‌های پر تردد و شلوغی که احتمال می‌دهید ممکن است به بینی استخوانی عمل شده شما ضربه وارد شود ، خودداری کنید.
  • مراقب گچی که بر روی بینی قرار گرفته است نیز باشید. برای جلوگیری از خیس شدن این گچ پس از جراحی بینی استخوانی می‌توانید از دستمال‌های نمناک استفاده نمایید و بینی خود را با استفاده از این دستمال‌ها پاک کنید.
  • از فین کردن پرهیز کنید.
  • هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید و از یک بالش اضافه در زیر سرتان استفاده نمایید.
  • بینی استخوانی خود را با استفاده از شست دو دست تان از سمت بالا به پایین ماساژ دهید.
  • از خندیدن و حرف زدن زیاد خودداری نمایید.
  • مصرف آنتی بیوتیک و قرص سرماخوردگی باید با تجویز پزشک انجام شود.

نحوه انجام جراحی بینی استخوانی

در عمل بینی استخوانی ابتدا بیمار بیهوش می‌شود و جراح بینی استخوانی پس از تاثیرگذاری دارو بیهوشی ، پروسه عمل کردن بینی استخوانی را آغاز می کند. پزشک با اتخاذ یکی از دو روش باز و بسته ، برش لازم را بر روی بینی استخوانی اعمال نموده و با جدا کردن پوست از روی ساختار زیرین دماغ ، پیاده سازی اصلاحات را شروع می کند. جراح سعی دارد تا با ظرافت تمام ، جراحی بینی استخوانی را به انجام برساند. با اتمام جراحی ، پوست بر روی ساختار جدید بینی استخوانی قرار گرفته و محل برش ها با بخیه های جذبی بسته می شوند. به دلیل نازک بودن پوست بینی استخوانی ، بعد از عمل و پایان دوره نقاهت جراحی بینی استخوانی ، اثری از جای زخم و بخیه ها باقی نخواهد ماند. برای کسب نتیجه خوب توصیه می کنیم به جراح بینی استخوانی با تجربه در تهران مراجعه کنید.

 
 
 
 

درد عمل بینی استخوانی

بیماری که قرار است جراحی بینی استخوانی را انجام دهد، حین عمل کاملاً بیهوش می‌شود. بنابراین در این هنگام هیچ دردی متوجه او نمی‌شود. پس از به هوش آمدن نیز پزشک یک سری داروهای مسکن و داروهای آرام بخش را برای بیمار تجویز می‌کنند. این داروها نیز می‌توانند دردهای ناشی از جراحی بینی را به حداقل برسانند. تنها احساس ناخوشایندی که ممکن است بیمار داشته باشد، احساس مربوط به گرفتگی بینی است. گرفتگی بینی به گونه‌ ای است که فرد حس می‌کند یک مایع درون بینی‌اش گیر کرده است. بنابراین ممکن است فرد نتواند به راحتی نفس بکشد یا دهانش خشک شود.

علاوه بر این‌ ها خستگی و کسالت پس از جراحی بینی استخوانی نیز چند روز پس از عمل مشهود است. لازم است که شما پانسمان زیر بینی را هر چند وقت یکبار تعویض کنید تا میزان درد‌های عمل بینی استخوانی را به حداقل برسانید. گفته شده است این دردها در روزهای ابتدایی انجام جراحی نسبت به روزهایی دیگر بیشتر است. پس با طی کردن روند درمان می‌توان میزان این این دردها را در روزهای پس از عمل کاهش داد.

مدت زمان عمل بینی استخوانی

بسیاری از افرادی که قدم در راه عمل بینی استخوانی گذاشته‌اند، نگران مدت زمان عمل هستند. به طور کلی بینی‌ های استخوانی نسبت به بینی‌ های گوشتی سریع‌ تر جراحی می‌ شوند. به دلیل این که بینی استخوانی مشکلات بینی‌ های گوشتی را ندارد. حدود یک تا یک و نیم ساعت زمان لازم است تا جراحی بینی استخوانی به پایان برسد. البته اگر بخواهیم تایم بیهوش شدن فرد و همچنین تایم‌هایی که به گفتن فشار و سایر موارد پیش از عمل بینی استخوانی میگذرد را حساب کنیم، حداکثر زمان لازم برای جراحی بینی استخوانی ۳ ساعت است. پزشک با توجه به شرایط جسمی بیمار چند دقیقه پس از اتمام عمل ، او را به هوش می‌آورد.

اگر بینی شما قوزدار باشد و یا اگر بینی شکستگی داشته باشد باید فرم بینی اصلاح شود. به همین دلیل مدت زمان بیشتری نسبت به تایم ذکر شده برای جراحی این بینی‌ها لازم است. اگر پس از جراحی حالت‌های بدن شما عادی باشند، چند ساعت پس از آن مرخص خواهید شد.

 

عمل بینی استخوانی فانتزی

ممکن است شما هم‌ جزو افرادی باشید که طرفدار بینی‌های فانتزی و عروسکی هستید. جراحی بینی استخوانی اگر از نوع جراحی زیبایی باشد، می‌تواند در نوع عروسکی انجام شود. بینی‌های عروسکی بینی‌هایی هستند که در آن‌ها فاصله لب و نوک بینی بالای ۹۵ سانت است. افرادی که بینی شان استخوانی است و می‌خواهند جراحی بینی فانتزی انجام دهند، باید بینی خود را طوری عمل کنند که با سایر اجزای صورتشان تناسب داشته باشد.

جراحی بینی استخوانی عروسکی، مخصوص افرادی است که صورتی گرد دارند. البته تمامی افراد می‌توانند این جراحی را انجام دهند اما نتایج آن در افراد تپل با صورتی گرد بهتر خواهد بود. در مجموع نتایج جراحی بینی استخوانی عروسکی بهتر از نتایج جراحی بینی گوشتی عروسکی است. بنابراین بسیاری از پزشکان به افراد دارای بینی استخوانی توصیه می‌کنند که بینی خود را در نوع عروسکی عمل کنند.

در جراحی بینی عروسکی فرم بینی بسیار منحصر به فرد است. در این نوع از جراحی ، بینی حالت سر بالا دارد و باریکی آن نیز در حد مناسب است. جراحان با توجه به چهره بیمار میزان باریکی یا سر بالا بودن نوک بینی را مشخص می‌کنند. بدون شک اگر زیر نظر جراحی حاذق و کاربلد مثل دکتر حدادی عمل بینی استخوانی به فرم عروسکی را پیش ببرید، نتایجی فوق العاده را هم خواهید دید.

نتیجه جراحی بینی استخوانی

همانطور که ابتدای مطلب توضیح داده شد ، بینی استخوانی به بینی که دارای پوست نازک و غضروف محکم باشد، گفته می شود. معمولا نتیجه جراحی بینی استخوانی بهتر از بینی گوشتی می شود. هر چقدر غضروف بینی محکم تر باشد و پوست آن نازک تر ، پزشک بهتر میتواند تغییرات لازم را به درخواست بیمار انجام دهد. اگر پوست بینی خیلی نازک باشد، کم ترین ایرادات احتمالی که ممکن است در جراحی بینی پیش آید، قابل مشاهده است. بهترین حالت زمانی می باشد که پوست بینی نه خیلی نازک و نه ضخیم باشد.

نتیجه حاصل از جراحی بینی استخوانی بلافاصله نمایان نمی گردد. پس از عمل بینی استخوانی مدتی در پانسمان قرار دارد و پس از برداشته شدن گچ ، حدود یک ماه باید چسب بر روی آن قرار بگیرد. در این بازه زمانی ، ورم و کبودی ها به تدریج برطرف شده و شکل بینی به نتیجه نهایی نزدیک تر می شود. می توان گفت در پایان یکسال ، نتیجه اصلی عمل بینی استخوانی قابل مشاهده است.

 

جراحی بینی استخوانی

عوارض جراحی بینی استخوانی

به دلیل این که بینی‌ های استخوانی فاقد غضروف زیاد هستند، عوارض چندان زیادی هم ندارند. اگر به نکات مراقبتی پس از جراحی بینی استخوانی توجه بشود، می‌توان تا حدودی از عوارض این جراحی را کاهش داد. ممکن است پس از عمل بینی استخوانی با عوارضی همچون تورم یا درد در ناحیه عمل شده مواجه شوید. این عوارض جای نگرانی ندارند چرا که پس از مدتی به طور کامل از بین می‌روند.

پزشک نیز برای کاهش دردهای ناشی از جراحی بینی استخوانی یک سری داروهای خاص تجویز می‌کند. علاوه بر این، ممکن است پس از عمل بینی استخوانی با مشکلات تنفسی مواجه شوید. این مشکلات پس از ۹ ماه به طور کامل از بین می‌روند. چنانچه پس از سپری شدن این مدت متوجه شدید که هنوز مشکلات تنفسی دارید، باید به پزشک خود مراجعه کنید.

به دلیل این که بینی‌های استخوانی فرم بهتری دارند، تغییرات به وجود آمده در آن‌ها نیز بادوام‌تر هستند. با این حال ممکن است برخی از ضربه‌ هایی که به بینی وارد می‌شوند، ساختار کلی بینی را بر هم بزنند. البته این اتفاق خیلی نادر است اما چنین نیست که رخ ندهد. از دیگر عوارضی که پس از جراحی بینی استخوانی گریبانگیر بیماران می‌شود، می‌توانیم به ترشحات خونی اشاره کنیم. افراد نباید سر خود اقدامات لازم برای برطرف کردن این ترشحات را انجام دهند. پزشک معالج خود برای کاهش عوارض ناشی از عمل بینی، یک سری راهکارهای مراقبتی را به شما ارائه می‌دهد. با توجه کامل به این راهکارها می‌توانید میزان عوارض را به حداقل برسانید.

کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد جراحی بینی استخوانی با شما صحبت کردیم. بینی‌ های استخوانی غضروف محکم‌ تری نسبت به سایر بینی‌ ها دارند. افراد برای رسیدن به چهره‌ای ایده‌‌آل تصمیم می‌گیرند که بینی خود را جراحی کنند و فرم آن را تغییر دهند. جراحی بینی‌ های استخوانی به دو روش باز و بسته صورت می‌گیرد. برای تغییر فرم بینی حدود یک تا سه ساعت زمان لازم است. اگر بتوانید پزشکی ماهر مانند دکتر شهریار حدادی را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید، قطعا عمل موفقیت آمیزی را پشت سر خواهید گذاشت.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email