تورم بعد از جراحی بینی

پس از جراحی بینی ورم امر طبیعی است ،  اکثر بیماران به دنبال پاسخ این سوال هستند که ورم بینی چه مدت پس از جراحی زیبایی طول می کشد .ورم بینی برخلاف سایر روش های جراحی در دوره یک یا سه ماه به شکل کامل برطرف نمی شود بلکه ورم بینی مخصوصا در بینی های گوشتی ممکن است تا یکسال نیز به طول انجامد .

تورم بعد از جراحی بینی
تورم بعد از جراحی بینی

البته نیاز به ذکر است ورم بینی در برخی از اشخاص بسته به پوست بینی ممکن است بیشتر از یکسال به طول انجامد.

برای دیدن نتیجه جراحی زیبایی بینی بیماران باید حداقل یکسال صبر کنند ، سپس در خصوص نتیجه جراحی بینی قضاوت کنند .

کاهش یافتن ورم بینی تدریجی و به مرور زمان از بین می رود ، البته نکات بیان شده به این معنی نمی باشد که دارای ظاهر نامطلوب است ، بلکه بدین معنی است که ظاهر بینی پس از یکسال بر اثر کاهش تورم ها و التهاب بینی شکل واقعی خود را نمایان می کند که هر روز از میزان التهاب و تورم بینی کاسته می شود .

دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی به اشخاصی که جراحی بینی را انجام داده اند توصیه می کند ، مراقبت های قبل و پس از جراحی بینی را انجام دهند تا روند بهبودی بینی سریع تر انجام شود .

البته شایان ذکر است ورم بینی موقتی است که به تدریج از مقدار آن کاسته می شود .

پس از گذشت 7 روز پس از جراحی زیبایی بینی پزشک جراح بینی قالب بینی را بر می دارد ، پس از برداشت قالب یا کچ بیمار احساس راحتی می کند در این مدت میزان ورم بینی در حد متوسط است و بخش قابل توجهی از بینی تورم و ورم دارد .

درصد بسیار کمی از اشخاص در این زمان از ظاهر بینی خود راضی هستند ، دکتر حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک و  زیبایی بیان می کند در این زمان تورم بینی های گوشتی به دلیل ضخامت بیشتر پوست نسبت به بینی ها استخوانی بیشتر است .

چسب زدن پس از جراحی زیبایی بینی به کاهش تورم بینی کمک می کند ، در معرض آفتاب قرار نگرفتن به کاهش تورم بینی کمک می کند .

کبودی بینی پس از14 روز از گذشت جراحی بینی کاهش می یابد در این زمان ورم ها نیز تا حد قابل قبولی کاهش دارند .

پس از گذشت سه ماه اکثر اشخاص از ظاهر بینی رضایت دارند ، علت این امر کاهش قابل توجهی از ورم های بینی است .

یکی از سوالات متداولی که از دکتر حدادی فوق تخصص جراحی زیبایی پرسیده می شود ، این بوده که کی ورم بینی از بین می رود ؟

پاسخ دکتر حدادی فوق تخصص جراحی زیبایی بینی :

بیماران عزیزی که جراحی زیبایی بینی را انجام داده اند باید حداقل 2 الی 7 ماه صبر کرده تا تورم بینی کاهش یابد ، در این مدت زمان ذکر شده بخش قابل توجهی از ورم بینی کاسته می شود ، اما برای کاهش نهایی ورم بینی نیاز به زمان بیشتری تقریبا یک سال است .

در برخی از اشخاص ورم بینی نیاز به زمان بیشتری از یکسال دارد .

واکنش انسان ها به جراحی زیبایی بینی با یکدیگر متفاوت است ، در برخی از اشخاص ورم بینی در مدت محدودی کاهش می یابد در برخی دیگر از اشخاص این تورم بیشتری است و مدت زمان بیشتری برای کاهش تورم بینی زمان نیاز است .

عوامل تاثیر گذار در کاهش ورم بینی :

  • ضخامت پوست
  • روش جراحی
  • مراقبت های پس از جراحی
  • عدم استعمال سیگار
  • توانایی بدن در بهبود ظاهر بینی

ضخامت پوست در کاهش تورم بینی نقش عمده ای دارد اشخاصی که دارای پوست های ضخیم تری هستند نسبت به سایر اشخاص تورم بینی آنها دیرتر بهبود می یابد .

مراقبت های لازم برای کاهش ورم بینی :

دکتر حدادی فوق تخصص جراحی زیبایی بینی بیان می کنند برای کاهش ورم بینی نکات زیر را انجام دهید تا ورم بینی سریع تر و بیشتر کاهش یابد .

قرار دادن سردر حالت عمودی :

قرار دادن سر در این حالت کمک می کند مایعات باقی ماند پس از جراحی بینی زودتر خارج گردد در نتیجه کاهش ورم بینی سریعتر است .

نوشیدن آب زیاد :

کاهش ورم با مصرف آب زیاد کاهش می یابد زیرا بدن با مصرف آب هیدرات می شود .

عدم مصرف نمک :

کاهش مصرف نمک به کاهش ورم بینی کمک می کند دکتر حدادی فوق تخصص جراحی زیبایی بینی به بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند توصیه میکند رژیم غذایی خود را تغییر داده و ازمصرف غذاهای پرنمک و چرب اجتناب ورزند .

اجتناب از دوش آب گرم :

بخار گرم و یا دوش آب گرم سبب افزایش ورم ها می شود ، بنابراین اشخاص تا یک ماه پس از جراحی نباید از دوش آب گرم یا سونا استفاده نمایند .

عدم استعمال سیگار و دخانیات :

سیگار و دخانیات به دلیل داشتن نیکوتین سبب تشدید تورم بینی می شوند بنابراین بیماران تاحد ممکن قبل و پس از جراحی زیبایی بینی باید از مصرف و استعمال آن اجتناب ورزند تا بهبودی پس از جراحی زیبایی بینی کاهش یابد .

استفاده از کمپرس یخ :

در سه روز اول پس از جراحی ، جراح زیبایی به بیمار توصیه می کند از کمپرس یخ استفاده کنند ، کمپرس یخ به کاهش ورم بینی کمک شایانی می کند .

توجه به این نکته الزامی است برای کاهش ورم بینی نباید یخ را مستقیم روی بینی قرار دهید بلکه در نواحی اطراف چشم و پیشانی کمپرس یخ را قرار دهید .

عدم مصرف مشروبات الکی :

مصرف مشروبات الکی در افزایش تورم بینی تاثیر گذار است ، توصیه می شود مصرف مشروبات الکی را قطع نماید تا کاهش ورم بینی سریع تر انجام شود.

دکتر حدادی توصیه می کند چسب بینی را در هفته های اول پزشک جراح بینی انجام دهد تا با نحوه درست چسب زدن بینی کاهش تورم ها و خوش حالتی بینی به درستی شکل گیرد .

شماعزیزان سوالات خود را در خصوص جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی استخوانی و جراحی بینی گوشتی با ما در میان بگذارید

شماره ی تماس :

09213585456

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email