ترمیم پروتز سینه

با استفاده از پروتز سینه می توان بافت ضعیف شده و شل شده سینه را فرم داد و ظاهر زیبایی را در سینه ها ایجاد کرد در برخی از زنان بعد از کاهش وزن، بارداری و شیردهی سینه ها دچار افتادگی می شوند و از حجم آن ها کاسته می شود با استفاده از کاشت ایمپلنت می توان حجم از دست رفته سینه ها را اصلاح نمود. ممکن است در برخی از زنان به صورت مادرزادی و یا موروثی حجم سینه ها کم باشد و سینه ها فرم زیبایی نداشته باشند که می توان با استفاده از پروتز حجم پستان ها را افزایش داد و فرم زیبایی را در سینه ها ایجاد کرد. در برخی از موارد بعد از جراحی بر اثر عواملی مشکلی ایجاد می شود که در این صورت ترمیم پروتز سینه باید صورت گیرد.
 
ترمیم پروتز سینه
 

دلایل ترمیم پروتز پستان

عمل ترمیم پروتز سینه با جراحی اولیه تفاوت اندکی دارد ممکن است در اثر وارد شدن یک ضربه سنگین پروتز در داخل بافت سینه پاره شود که در این صورت ترمیم ایمپلنت سینه باید صورت گیرد. در زیر به برخی از دلایل انجام عمل ترمیمی کاشت پروتز اشاره شده است:

انقباض کپسول

یکی از دلایل اصلی ترمیم پروتز سینه تشکیل شدن کپسول در اطراف ایمپلنت می باشد. بعد از جراحی در اطراف پروتز ممکن است یک لایه از بافت اسکار تشکیل شود. در صورتی که بدن نسبت به ایمپلنت قرار داده شده در سینه واکنش نشان دهد، ممکن است این لایه به مرور زمان بسیار ضخیم و منقبض شود و فرد دردی را احساس نماید و شکل و فرم نامناسبی ایجاد شود که در این حالت باید هرچه سریعتر پروتز از سینه خارج شود. انقباض کپسولی یکی از عارضه های نادر می باشد که در صورت بروز این عارضه باید هرچه سریعتر ترمیم پروتز سینه صورت گیرد.

در مواردی که فرد سایز پروتز خود را از سایز معمول سینه بسیار بزرگتر انتخاب نماید احتمال بروز این عارضه بیشتر می شود، بنابرین توصیه می شود انتخاب سایز مناسب ایمپلنت را بر عهده جراح خود قرار دهید.

 

پاره شدن پروتز سینه

 

درخواست تغییر سایز پروتز

ممکن است بعد از جراحی فرد از فرم و سایز سینه خود رضایت کافی را نداشته باشد و خواهان افزایش سایز بیشتر سینه خود باشد در این حالت می توان با جراحی مجدد پروتز پستان و با انتخاب سایز بزرگتر ایمپلنت ، سایز و برجستگی سینه را بیشتر کرد . البته جراحی مجدد بزرگ کردن سینه باید بعد از بررسی های پزشک و با تایید پزشک صورت گیرد.

نحوه انجام جراحی ترمیم پروتز سینه

ترمیم پروتز پستان در طول چندین مرحله انجام می گیرد. در مرحله نخست برای راحت بودن بیمار در طول انجام این عمل جراحی قبل از شروع باید بیهوشی انجام گیرد. پزشک متخصص یکی از دو روش را برای بیهوشی بیمار مورد استفاده قرار می دهد. این روش ها شامل تزریق وریدی آرامبخش یا بیهوشی عمومی می باشند. در مرحله دوم نوع برش مورد استفاده در طول عمل ترمیم پروتز سینه مشخص خواهد شد. پزشک متخصص می تواند یکی از برش ها اینفراممری، لیفت سینه و اطراف آرئولا را انتخاب نماید. در مرحله بعد با استفاده از بخیه، چسب و یا استریل استریب برش های موجود روی پوست بسته خواهند شد. حال می توان نتایج نهایی عمل ترمیم پروتز سینه را پس از بهبود یافتن تورم مشاهده کرد.

پس از انجام جراحی ترمیم پروتز سینه برش های ایجاد شده ممکن است با استفاده از گاز استریل و یا بانداژ پانسمان شوند. در این شرایط ممکن است با توجه به جزئیات جراحی شما مجبور به استفاده از سوتین مخصوص شوید. گاهی اوقات نیز به منظور جمع آوری خون و مایعات اضافه که احتمال تجمع آن ها وجود دارد، در زیر پوست به صورت موقت یک وسیله متسع کننده قرار داده خواهد شد.

چه کسانی کاندیدای مناسب عمل ترمیمی پروتز پستان هستند؟

عمل ترمیم کاشت ایمپلنت سینه اغلب برای افرادی انجام می گیرد که در گذشته این عمل را یکبار انجام داده باشند.  در صورت عدم رضایت از پروتزهای خود و یا وجود نگرانی در رابطه با شرایط پروتز می توان عمل ترمیم پروتز سینه را انجام داد. با انجام این عمل جراحی می توان نگرانی های موجود در رابطه با شرایط ایمپلنت سینه را با تعویض آن ها رفع کرد. به طور کلی افرادی که شرایط زیر را داشته باشند برای انجام عمل ترمیم پروتز سینه کاندیدای مناسب محسوب می شوند.

  • عدم رضایت از سایز، شکل و ظاهر پروتز
  • سلامت جسمانی مناسب و وزن ثابت
  • داشتن انتظارات واقع بینانه از این عمل جراحی
  • سیگاری نبودن
  • افرادی که پس از انجام عمل جراحی ترمیم پروتز سینه باردار شده اند و زایمان و شیردهی روی حالت سینه های آن ها تاثیر گذاشته باشد.
  • افرادی که پزشک متخصص به آن ها انجام لیفت سینه را پس از پروتز توصیه کرده باشد اما به دلیل عدم انجام آن سینه هایشان دچار افتادگی شده باشد.
  • افرادی که تمایل دارند تا ایمپلنت های خود را برای همیشه خارج سازند.

در صورت وجود شرایط مورد نیاز و گرفتن تصمیم قطعی مبنی بر انجام عمل ترمیم پروتز سینه بهتر است نتایج این عمل جراحی را مشاهده نمایید. همچنین باید در رابطه با انتظارات واقع بینانه پس از سپری کردن دوران نقاهت اطلاعات کسب کرد. کسب آمادگی لازم قبل از عمل جراحی در داشتن انتظارات واقع بینانه و سپری کردن دوران نقاهت راحت موثر خواهد بود.

مزایای جراحی ترمیم کاشت ایمپلنت 

از مهمترین مزایای جراحی ترمیم پروتز سینه می توان به بازگشت سینه ها به حالت جوان و شاداب قبلی، تغییر سایز سینه با جایگزین کردن پروتزهای جدید و تنظیم تناسب و تقارن بین سینه ها اشاره کرد.

اقدامات قبل از انجام عمل ترمیم

برای انجام جراحی ترمیم پروتز سینه باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • انجام آزمایشات مورد نیاز و یا ارزشیابی پزشکی
  • تصویربرداری از سینه یا پروتز از طریق ماموگرام و یا ام آر آی
  • تنظیم داروهای مصرفی و تجویز داروهای خاص توسط پزشک متخصص
  • عدم استفاده از دخانیات و مصرف الکل دو هفته قبل از انجام عمل ترمیم پروتز سینه
  • خودداری از استفاده از داروهای ضدالتهاب، آسپرین و داروهای گیاهی، زیرا استفاده از این داروها احتمال خطر خونریزی را افزایش می دهد.

جراحی ترمیم پروتز سینه به طور معمول باید در بیمارستان و یا مراکز جراحی مورد تایید انجام گیرد. برای انجام این عمل جراحی به طور معمول از بیهوشی عمومی استفاده می شود. در صورت انجام این عمل جراحی به صورت سرپایی توصیه می شود با یکی از بستگان خود هماهنگی های لازم را انجام دهید تا شما را به مکان مورد نظر برای انجام عمل رسانده و یک شب پس از عمل شما را همراهی کند.

مراقبت های بعد از جراحی ترمیم پروتز سینه

  • دوران نقاهت جراحی ترمیمی در مقایسه با جراحی اولیه آسان تر می باشد. سینه ها در طول 24 تا 72 ساعت پس از جراحی ملتهب و متورم خواهند شد که این امری طبیعی است.
  • در طول دوران نقاهت پس از انجام این عمل جراحی باید از بلند کردن اجسام سنگین و بالا نگاه داشتن بازوها تا حد امکان خودداری کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که انجام فعالیت های سبک پس از  انجام این عمل همچون پیاده روی به بهبود جریان خون و کاهش تورم تا حد زیادی کمک خواهد کرد.
  • چند روز پس از انجام این عمل می توان فعالیت های روزمره و کاری خود را از سر گرفت.
  • به منظور کسب بهترین نتایج بیمار باید تمام نکات توصیه شده توسط پزشک متخصص خود را رعایت نماید.

هزینه عمل جراحی ترمیم پروتز سینه چقدر است؟

هزینه انجام عمل ترمیم پروتز سینه تا حد زیادی ممکن است به انتظارات بیمار، موقعیت جغرافیایی و محل انجام جراحی وابسته باشد. به طور کلی می توان گفت هزینه انجام این عمل جراحی تا حد زیادی به موارد زیر بستگی دارد:

  • دستمزد جراح
  • هزینه های مورد نیاز برای بیمارستان
  • قیمت ایمپلنت
  • هزینه بیهوشی
  • داروهای تجویزی
  • هزینه لباس های مورد نیاز برای این عمل جراحی و پس از آن در بیمارستان
  • آزمایش های پزشکی و عکس های رادیولوژی

در زمان انتخاب جراح پلاستیک مورد تایید برای انجام عمل ترمیم پروتز سینه باید این نکته را به خاطر داشت که تجربه او و راحتی شما با ایشان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

نتیجه گیری

بعد از جراحی ترمیم پروتز سینه تا مدتی تورم خواهخید داشت اما جای نگرانی نیست زیرا این ورم در طول 6 هفته به طور کامل از بین می رود. در نهایت احساس نرمی و طبیعی بودن سینه های خود را خواهید داشت. گاهی اوقات ممکن است تا 12 هفته طول بکشد تا سینه ها حالت طبیعی خود را بازیابند. برای انجام این جراحی زیبایی سینه اولین نکته ای که باید در آن  دقت نمایید انتخاب جراح مناسب است در صورتی که در انتخاب جراح خود دقت نکنید بعد از جراحی ممکن است عوارضی پیش آید ونیاز به ترمیم پروتز سینه خود داشته باشید. دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک در جراحی پروتز پستان از مهارت بسیار بالایی برخوردار می باشند و با دقت کافی این جراحی را انجام می دهند و بالاترین میزان رضایت را دریافت نموده اند.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را به دست آورده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب به اشتراک بگذارید.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمانی
آرمانی
1 سال قبل

آیا عوارضی هم داره؟

فرناز
فرناز
1 سال قبل

هزینه پروتز سینه چقدر هست ؟

سیما
سیما
1 سال قبل

خیلی دوست دارم انجام بدم…جای بخیه نمیمونه؟

بهاره نامی
بهاره نامی
1 سال قبل

پروتز باید تعویض بشه؟

دکتر شهریار حدادی
دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  بهاره نامی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر در صورت آسیب بله

ندا نیک
ندا نیک
1 سال قبل

از چه سنی میشه انجام داد؟ و اینکه هزینه رو هم میفرمایید

پریسا خداپرست
پریسا خداپرست
1 سال قبل

هر چند سال نیاز به تعویض داره؟

پریسا حیاتی
پریسا حیاتی
1 سال قبل

چه مدت بعد از شیردهی میتونم پروتز کنم ؟

فاطمه طاهری
فاطمه طاهری
1 سال قبل

دکتر جان هزینه ها به چ صورته؟

رضوان
رضوان
1 سال قبل

سلام پروتز سینه نیاز به تعویض داره؟

n_
n_
1 سال قبل

تفاوتی که پروتز ها دارن هم شامل شکل ظاهری میشه هم جنسشون؟

کیانا
کیانا
1 سال قبل

برای رفع افتادگی سینه ماموپلاستی بهتره یا پروتز سینه؟

دکتر شهریار حدادی
دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  کیانا
1 سال قبل

سلام لیفت سینه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود

فرشته میرزایی
فرشته میرزایی
1 سال قبل

من ماموپلاستی انجام دادم ولی بی نهایت افتادگی پیدا کرده سینم
میتونم الان پروتز کنم؟ ۵ ماه از عملم گذشته. فقط میخوام ایستاده و لیفت شده باشه نه اینجوری افتاده

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

دکتر جان ترمیم باید بشه پروتز؟

دکتر شهریار حدادی
دکتر شهریار حدادی
پاسخ به  فرزانه
1 سال قبل

سلام اگر پروتز سینه دچار مشکل شود بله . در غیر این صورت پروتز سینه یک عمل با ماندگاری بالا است.

درسا
درسا
1 سال قبل

میشه که برای 1نفر که سینه تا به تا داره از 2سایز متفاوت پروتز استفاده کرد؟

sama
sama
1 سال قبل

چه مدت بعد از عمل میشه ورزش کرد؟؟

s_1
s_1
1 سال قبل

عمل همزمان سینه و شکم دردش قابل تحمله؟؟ بعد حتما باید حجم شکم زیاد باشه که عمل بشه؟ اگه در اثر کاهش وزن زیاد پوست اضافه داشته باشه بازم عمل میشه کرد؟؟

سمیه
سمیه
1 سال قبل

هرچند سال یکبار باید انجام بشه؟

فافا
فافا
1 سال قبل

شما تزریق چربی به سینه رو پیشنهاد میکنید؟

ذینه داودی
ذینه داودی
1 سال قبل

دکترجان پروتز سینه عفونت هم می کنه؟ اولین نشانه اش چیه؟

فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email