لیفت اندوسکوپیک صورت

از دهه سوم یا چهارم زندگی ممکن است اثرات پیری در صورت نمایان شود. این نشانه ها علاوه بر سن به میزان آفتاب گرفتگی، ژنتیک، سبک زندگی و خصوصیات پوست بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین تکنیک های لیفت صورت که امروزه توسط بسیاری از جراحان مورد استفاده قرار گرفته و بدون عارضه جانبی است، لیفت اندوسکوپیک صورت می باشد در این مقاله دکتر شهریار حدادی توضیحاتی را در خصوص این تکنیک ارائه نموده اند که مطالعه آن خالی از لطف نیست پس با ما همراه باشید.

 

لیفت اندوسکوپیک صورت - دکتر حدادی

 

چرا جراحی لیفت آندوسکوپیک صورت انجام می شود؟

در صورتی که چشم های شما پیر و خسته به نظر می رسد بهترین روش کاهش افتادگی و یا سنگینی ابروها لیفت اندوسکوپیک صورت می باشد. این عمل زیبایی باعث شاداب تر شدن چهره و جوانسازی پوست می شود. اگر پوست صورت شما شل می باشد از طریق برش های کوچک و اندوسکوپیک قادر به تغییر ماهیچه پایه و بافت اضافه صورت خواهید بود. در این صورت کانتورهای جوان و شاداب کننده چهره های خسته و پیر تولید خواهند شد.

نحوه انجام لیفت آندوسکوپی صورت

در لیفت آندوسکوپیک صورت توسط آندوسکوپ، در ناحیه میانی صورت و برای رفع افتادگی گونه ها انجام می شود. آندوسکوپ یک پروب کوچک مانند مداد است که مجهز به دوربین و چراغ است و به پزشک این امکان را می دهد که ناحیه درمانی را بدون برش های بزرگ مشاهده کند.

مزایای لیفت اندوسکوپیک صورت

جراحی آندوسکوپی نیاز به برش های بزرگ ندارد و میزان زخم ها کمتر است و خطر آسیب به عصب صورت کاهش پیدا می کند. همچنین بیمارانی که که از این روش استفاده می کنند میزان خونریزی، کبودی و تورم کمتری دارند. در کمتر از یک هفته می توانند فعالیت های کاری خود را شروع کنند. به علت عدم نیاز به بیهوشی و بستری شدن، هزینه کمتری نسبت به سایر روش ها دارد. این روش بیشتر برای افتادگی گونه ها کاربرد دارد و در یک سوم پایینی صورت تاثیر زیادی ندارد.

چه کسانی بهتر است لیفت آندوسکوپی صورت انجام دهند؟

بسیاری از افراد می توانند این تکنیک جوانسازی استفاده کنند ولی از نظر پزشکان بهترین متقاضیان این پروسه ، افرادی ذیل هستند:

  • افراد مسن
  • افرادی که چهره آنها پیرتر از سن واقعیشان است.
  • افرادی که پوست شل و سست در گردن یا صورت و فک دارند.
  • افرادی که پوست انعطاف پذیری دارند، زیرا پوست انعطاف پذیر نسبت به پوست خشک و آسیب دیده در برابر نور خورشید سریع تر بهبود پیدا می کند.
  • افرادی که وضعیت سلامت جسمی مناسبی دارند.
  • افرادی که دستورالعمل های پیش از عمل و پس از آن را رعایت می کنند.
  • افرادی که توقعات واقع بینانه از این روش دارند.
  • افرادی که چین و چروک پوستی شدید دارند.
  • افرادی که علاقه دارند جوان به نظر برسند و کار و فعالیت زیاد روی پوست آنها تاثیر گذاشته است.

ماندگاری لیفت اندوسکوپیک صورت چه قدر است؟

ماندگاری لیفت صورت و مدت زمان مورد نیاز برای ظهور دوباره چین و چروک ها روی صورت تا حد زیادی به نحوه مراقبت شخص از پوست بستگی دارد. میزان ماندگاری این عمل زیبایی به طور معمول بین 2 تا 10 سال است. از دیگر موارد موثر بر ماندگاری آثار این عمل زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده بیش از حد مواد آرایشی
  • تغذیه نادرست
  • استرس
  • کاهش هورمون های زنانه
  • برخورد اشعه مضر خورشید روی پوست

توجه داشته باشید هرچه شخص نسبت به مراقبت های پوستی حساس تر باشد مدت زمان ماندگاری لیفت اندوسکوپیک صورت نیز افزایش خواهد یافت.

از چه نوع بیهوشی برای لیفت اندوسکوپیک صورت استفاده می شود؟

لیفت اندوسکوپیک صورت با استفاده از روش های مختلف بیهوشی امکان پذیر است. البته بیهوشی عمومی در این عمل زیبایی به روش سنتی مورد استفاده قرار می گیرد اما اکثر بیماران امروزه بیهوشی سبک تر را ترجیح می دهند. روش توصیه شده توسط متخصصین اغلب استفاده از آرامبخش ملایم همراه با بی حسی موضعی در ناحیه مورد نظر برای درمان است. روند جراحی با استفاده از این روش راحت و بی خطر انجام خواهد گرفت.

معایب و عوارض لیفت اندوسکوپیک صورت

لیفت اندوسکوپیک صورت علاوه بر مزایای بسیار زیاد خود دارای معایب و عوارضی می باشد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

در صورت زیاد بودن افتادگی و شل شدن صورت با برداشت مقادیر زیاد بافت صورت یا چربی نیاز خواهیم داشت. افتادگی بافت ها و عضلات تحتانی صورت همچون فک و غبغب از طریق این عمل زیبایی به صورت جزئی رفع خواهد شد.

مهمترین عوارض این نوع عمل زیبایی نیز شامل موارد زیر هستند:

  • کبودی
  • احساس درد
  • ورم پوست

اقدامات قبل از لیفت اندوسکوپیک صورت

قبل از لیفت اندوسکوپیک صورت و به منظور دستیابی به نتایج مطلوب و آمادگی بیشتر انجام مجموعه ای از اقدامات مراقبتی لازم و ضروری است. در زیر به بررسی برخی از این اقدامات به صورت مختصر خواهیم پرداخت.

  1. آماده سازی سوابق پزشکی و مطلع ساختن پزشک خود در این رابطه
  2. در صورت اعتیاد به سیگار، قلیان، مواد مخدر و الکل دارید بهتر است قبل از انجام این عمل زیبایی با بهترین جراح لیفت صورت تهران به مشورت بپردازید.
  3. در صورتی که در حال مصرف داروی خاصی هستید لیست آن ها را به پزشک متخصص خود ارائه دهید.
  4. پزشک متخصص به شما تجویز خواهد کرد تا از تمامی ابعاد چهره خود عکس بگیرید. تمامی برجستگی ها، ناهمواری ها، پوست های افتاده، چربی ها و فرم استخوان در این عکس ها باید به وضوح قابل تشخیص باشند.
  5. انتظارات خود از لیفت اندوسکوپیک صورت لیست کرده و در رابطه با آن با پزشک متخصص خود به مشاوره بپردازید.
  6. از مصرف الکل، دخانیات و رقیق کننده های خون از دو هفته قبل انجام عمل زیبایی به شدت خودداری نمایید.
  7. توصیه می شود از شب قبل انجام این عمل ناشتا بوده و چیزی نخورید.
  8. قبل از آغاز عمل گن مخصوص پوشاننده زخم های لیفت را بهتر است خریداری نمایید. زیرا بلافاصله پس از عمل به آن نیاز خواهید داشت.
  9. آماده سازی لباس های راحت و دکمه دار تا از ایجاد فشار به پوست صورت هنگام پوشیدن آن ها خودداری نمایید.
  10. به منظور انجام کارها و کمک های لازم در روز عمل به یک نفر همراه نیاز خواهید داشت.

مراقبت های بعد از لیفت صورت

  1. تا دو هفته از انجام کارهای سخت و فعالیت های سنگین و همچنین برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید.
  2. برای اینکه بدنتان انرژی خود را بدست بیاورد تا می توانید استراحت کنید.
  3. تا چند ماه از مصرف الکل و رفتن به سونای خشک و بخار دوری کنید.

هزینه های لیفت آندوسکوپ صورت

هزینه های این عمل بستگی به مهارت پزشک جراح و همچنین محل انجام عمل متفاوت است. در مقاله مربوط به هزینه لیفت صورت به طور مفصل در این خصوص صحبت شده است که می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

عوامل موثر بر هزینه لیفت اندوسکوپیک صورت در تهران

در رابطه با هزینه لیفت اندوسکوپیک صورت لازم به ذکر است که به عوامل مختلف بسیار زیادی وابسته می باشد. نرخ هزینه این عمل زیبایی بر اساس این عوامل تعیین خواهد شد. در ادامه به بررسی عوامل موثر بر این هزینه خواهیم پرداخت.

  • نوع روش کاربردی

یکی از مهمترین عوامل موثر بر هزینه عمل لیفت اندوسکوپیک صورت ، نوع عمل مورد استفاده می باشد. عمل لیفت به طور کلی ممکن است به صورت کامل، مینی و مینی لیفت طبقه بندی شود که هزینه لیفت کامل بیشتر است. زیرا عمل لیفت کامل صورت زمان بر بوده و به برش های بزرگتر نیاز دارد.

  • نحوه بیهوشی

برای انجام این عمل زیبایی یکی از روش های بیهوشی موضعی و عمومی با سلیقه متقاضی انتخاب خواهد شد. لازم به ذکر است که هزینه بیهوشی عمومی بیشتر است. البته در رابطه با این عمل دستمزد متخصصین بیهوشی متفاوت خواهد بود.

  • نیاز به عمل های ترکیبی

برخی از متقاضیان به منظور دستیابی به نتایج دلخواه و مطلوب به درمان های ترکیبی کشیدن پوست صورت نیاز پیدا خواهند کرد. این بیماران عمل لیفت اندوسکوپیک صورت را همراه با دیگر اعمال زیبایی تقاضا می کنند. هزینه اضافه اعمال ترکیبی در محاسبات اولیه اغلب به صورت دقیق برآورد نمی شوند.

  • شهرت، تخصص و تجربه جراح

از دیگر عوامل موثر بر هزینه لیفت اندوسکوپیک صورت می توان به شهرت، تخصص و تجربه جراح مورد نظر اشاره کرد. در صورتی جراح مورد نظر از تخصص، تجربه و شهرت زیادی برخوردار باشد در مقایسه با دیگر پزشکان دستمزد بیشتری دریافت خواهد کرد. با این وجود اکثر متقاضیان ترجیح می دهند هزینه بیشتری پرداخت کرده تا به نتایج دلخواه و مطلوب دست یابند.

  • موقعیت جغرافیایی کلینیک

از دیگر عوامل موثر بر هزینه لیفت اندوسکوپیک صورت می توان به موقعیت جغرافیاییی کلینیک اشاره کرد. هزینه این عمل زیبایی در پایتخت و شهرهای بزرگ در مقایسه با دیگر شهرها بیشتر است. هزینه انجام این عمل زیبایی در مناطقی از شهر که کلینیک هادر آنجا متمرکز هستند در مقایسه با دیگر مناطق بیشتر است.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاضل
فاضل
1 سال قبل

الا بردن پیشانی و ابرو به روش آندوسکوپی منجر به بهبود احتمالی می شود.می توانیم از استفاده از بوتاکس اجتناب کنیم.

فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email