دوره نقاهت بعد از لیفت سینه

با افزایش سن تغییرات بسیاری در خود مشاهده خواهیم کرد. یکی از قسمت هایی که به دلایل مختلف از جمله افزایش سن دچار تغییرات می شود، سینه بانوان می باشد. امروزه با انجام عمل جراحی می توان این مشکلات را رفع نمود. اما بسیاری از مردم از دوره نقاهت بعد از لیفت سینه می ترسند . در این مطلب توضیح کلی خواهیم داد.

لیفت سینه

همانطور که با افزایش سن تغییراتی در چهره شما ایجاد می شود، پوست شما به ناچار شروع به از دست دادن مقدار زیادی از کشش طبیعی خود می کند. با این روند آهسته و طبیعی، ظاهر سینه های شما شروع به تغییر می کند. اگر سینه کوچکتر داشته باشید، ممکن است تغییرات ظریف تر باشد، و باعث می شود. با این حال، اگر سینه های بزرگتری داشته باشید، شروع به تظاهرات شدیدتری کردید و تغییرات مهمی در شکل سینه های شما ایجاد می شود. هنگامی که به تصویر خود در آینه نگاه می کنید، چیزی را که می بینید دوست ندارید. لیفت سینه، می تواند به افزایش اعتماد بنفس شما کمک کند. لیفت سینه به عنوان یک گزینه محبوب و بسیار مناسب برای مادران است که میخواهند در اندام خود تغییراتی ایجاد نمایند و یا زنان که وزن زیادی از دست داده اند و دچار افتادگی در سینه های خود شده اند از جراحان برای ایجاد این تغییرات کمک می کنند .

مشاوره قبل از لیفت سینه

اولین قدم که باید در راستای جراحی زیبایی سینه انجام دهید، مشاوره با جراح خواهد بود. جراح در طول این مشاوره یک معاینه کامل از وضعیت شما انجام می دهد تا مطمئن شود که شما یک نامزد خوب برای عمل جراحی هستید. برای زنان بالای 40 سال، این امتحان شامل یک ماموگرافی می شود. بهترین بیماران برای عمل جراحی پستان باید:

  • بیش از 18 سال سن داشته باشید
  • سلامت جسمی و روانی خوبی داشته باشید.
  • در دوره باردار یا شیردهی نباشید
  • برنامه ریزی برای بارداری برنامه ریزی نکنید.
  • در وزن پایدار باشید و برنامه های کاهش وزن بیشتر نداشته باشید.

دوره نقاهت بعد از لیفت سینه

لیفت سینه که به عنوان ماستوپکسی نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی است که برای بازگرداندن سینه  جوان‌تر، کانتور سینه‌های پرتر، تقارن، و نمای زیباتر نوک پستان و آرئول انجام می‌شود. این یکی از رایج ترین عمل های جراحی زیبایی است که هر ساله انجام می شود و می تواند به زنان کمک کند تا احساس بهتری نسبت به سینه های خود داشته باشند که تحت تأثیر منفی سن، بارداری و شیردهی و کاهش یا افزایش وزن قابل توجه قرار گرفته است. اگر خودتان به جراحی سینه فکر می کنید و می خواهید در مورد روند بهبودی بدانید، این مقاله به شما کمک می کند تا با توقعات صادقانه و نکاتی برای ارتقای بهبودی آرام، راهنمایی کنید.

2-3 روز پس از جراحی

این احتمالاً سخت ترین روزهای بهبودی شما خواهد بود زیرا درد پس از جراحی و عوارض جانبی احتمالی ناشی از بیهوشی مانند حالت تهوع و سردرد را تجربه می کنید. درد شما را می توان با داروهای تجویزی یا بدون نسخه کنترل کرد و حالت تهوع معمولاً خود به خود فروکش می کند. جراح پلاستیک شما معمولاً در چند روز اول لوله‌ها و بانداژها را برمی‌دارد و شما را برای دوش گرفتن تخلیه می‌کند. پس از برداشتن باندها، برای کمک به بهبودی و ارتقای نتایج بهینه، باید از سوتین جراحی و/یا باندهای فشاری استفاده کنید. پس از جراحی لیفت سینه، باید از خوابیدن به پهلو یا شکم خودداری کنید، اما برای خوابیدن از بالش یا تکیه گاه برای دراز کشیدن صاف یا کمی بالا به پشت استفاده کنید.

1 هفته بعد از جراحی

درد شما پس از جراحی به احتمال زیاد تا یک هفته پس از جراحی کاهش می یابد یا به شدت کاهش می یابد، اما همچنان کبودی و تورم قابل توجهی خواهید داشت. می توانید شروع به انجام کارهای آسان خانگی کنید و حتی به فعالیت های سبک مانند پیاده روی بازگردید. ممکن است هنوز در بالا بردن بازوهای خود درد و ناراحتی داشته باشید و باید از انجام فعالیت های سنگین مانند بلند کردن، هل دادن و خم شدن خودداری کنید. مراقبت از برش برای ارتقای بهبودی سالم و به حداقل رساندن جای زخم بسیار مهم است. دستورالعمل های جراح پلاستیک خود را برای مراقبت از زخم دنبال کنید.

2 هفته بعد از جراحی

در هفته دوم باید احساس کنید بیشتر شبیه خودتان هستید و راحت تر در حال حرکت و انجام کارهای روزمره خود هستید. برش های شما نزدیک به بهبودی کامل خواهند بود، اما همچنان باید سینه بند جراحی خود را بپوشید. هنوز زمان بازگشت به روال ورزش منظم و کامل خود نرسیده است، اما حرکت روزانه به روند بهبودی شما کمک می کند.

6 هفته بعد از جراحی

تا پایان شش هفته باید احساس خوبی داشته باشید و نزدیک به پایان بهبودی خود باشید. کبودی و تورم شما اکثراً فروکش می کند و باید از نتایج به دست آمده با جراحی لیفت سینه خود ایده خوبی داشته باشید. در این مرحله ممکن است پزشک از شما بخواهد که به تمرینات معمولی و روال ورزشی خود بازگردید، سعی کنید به وضعیت خواب مورد علاقه خود بازگردید و از سوتین های جدید زیبا استفاده کنید که سینه های تازه بلند شده شما را تقویت می کند.

سایر نکات برای بهبودی سریع تر

  • استفاده از سینه بند ورزشی مناسب طبق نظر پزشک
  • اجتناب از استعمال دخانیات
  • رژیم غذایی سالم
  • استفاده از ماساژ

چگونه یک لیفت سینه سالم و سریع داشته باشیم؟

بهترین کاری که می توانید برای بهبودی سریع انجام دهید، پیروی از طرح سفارشی لیفت سینه پس از عمل است. این طرحی است که همه چیزهایی را که برای سالم ماندن بعد از جراحی باید انجام دهید، از جمله نحوه تعویض پانسمان، مدت زمانی که باید سوتین حمایتی بپوشید، و زمان شرکت در قرار ملاقات های بعدی با جراح پلاستیک را مشخص می کند. این موضوع قبل از عمل به طور کامل برای شما توضیح داده می شود، اما اگر سوالی دارید همیشه می توانید پس از عمل با پزشک یا نماینده او تماس بگیرید.

علاوه بر این، این نکات می تواند به شما کمک کند تا در مسیر سریع به سمت بهبودی کامل قرار بگیرید:

  • قبل از اینکه آماده شوید، به خودتان فشار نیاورید تا به سر کار بازگردید.
  • در خانه کمک بگیرید، به خصوص اگر بچه های کوچک دارید.
  • روی یک تکیه گاه یا یک گوه بالش سرمایه گذاری کنید تا بتوانید طوری بخوابید که به سینه شما آسیبی نرسد.
  • برای کمک به تنفس و گردش خون، حتی از روز بعد از جراحی خود به پیاده روی سبک بپردازید. این بهترین کمک برای کاهش عوارض پس از جراحی است.

در صورت داشتن هرگونه نگرانی در مورد نحوه انجام عمل لیفت سینه فوراً به جراح پلاستیک خود اطلاع دهید.

نتایج مورد انتظار

فرم و شکل ظاهری سینه بهتر شده و باعث جوان تر دیدده شدن بدن می شود. بعد از جراحی نتیجه فابل مشاهده است. اما نتیجه کامل چند ماه بعد از جراحی نمایان می شود . متأسفانه هیچ چیز نمی تواند اثرات اجتناب ناپذیر پیری و گرانش را متوقف کند، اما جراحی زیبایی می تواند به شما کمک کند تا پیری را به تعویق بیاندازید .

نتیجه گیری

با انجام لیفت و جراحی سینه، توسط یک جراح پستان خیلی خوب شما می توانید مشکلاتی که باعث افتادگی در سینه هایتان شده است را رفع نمایید و فرم ظاهری خود را بهبود ببخشید . توجه داشته باشید که انتخاب جراح پلاستیک خوب می تواند تاثیر بسیاری در نتیجه جراحی شما بگذارد.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email