جراحی بینی در سن بالا

جراحی بینی در سن بالا

با توجه به افزایش جمعیت گروه بالای 65 سال و انجام فعالیت های گوناگون اجتماعی توسط این گروه ، ظاهر شدن مناسب در جامعه برای این گروه سنی اهمیت ویژه ای دارد . در دنیای امروز ظاهر مناسب ، تمیز و جوان یک مزیت به شمار می آید . جراحی بینی در سن بالا ممکن است در برخی مواقع مورد استفاده قرار گیرد .

جراحی بینی

استاندارد ها و ارتباطات تعریف شده به هنگام توصیف زیبایی صورت وجود دارد . در افراد جوان تر ، صورت با استفاده از خطوط عرضی چانه ، استخوان بینی ، ابرو و خط ابرو ( سر حد موی سر پیشانی ) به سه ناحیه فوقانی ، میانی و تحتانی تقسیم می شوند . که یک سوم فوقانی به علت متغیر بودن خط مو و آرایش مو در افراد مختلف از اهمیت کم تری برخودار است .

در افراد با سن بالاتر ، به دلیل تحلیل عضلات دور دهان ، جذب ( از بین بردن ) بافت چربی ، کاهش ارتفاع فک بالا ، یک سوم تحتانی صورت کوتاه می شود .

کاهش ارتفاع فک بالا به دلیل از دست رفتن دندان ها و به دنبال آن جذب استخوانی می باشد . کوتاه شدن ارتفاع یک سوم تحتانی صورت همراه با داز شدن یک سوم میانی و فوقانی سبب کشیده ( دراز ) شدن بینی می شود .

پشت بینی و نوک ببینی نیز در طول دوران مختلف زندگی دستخوش تغییر می شود . ئر ئوران جوانی پشت بینی معمولا مقعر و نوک بینی مختصر چرخش به بالا دارد . در دوران بزرگسالی پشت بینی صاف و نوک بینی به جلوه رانده می شود که به دلیل کاهش چرخش به پایین نوک ، بالای نوک و پایین نوک بینی و به داخل رفتن ( انقباض ) ستون بینی می باشد .

تغیرات کیفیت پوست با افزایش سن

کیفیت پوست و بینی با افزایش سن تغیر می کند . تغیرات طبیعی سلول ها و همراهی با افزایش زمان در معرض خورشید بودن و عوامل دیگر سبب کاهش کشسانی پوستدر سنین بالا می شود .

با افزایش سن پره و نوک بینی پر تر می شود و خصوصیات ظاهر طبیعی بینی کاهش پیدا می کند که به علت افزایش تراکم غدد سباسه ( خصوصا در مردان ) می باشد که می تواند سبب ایجاد بزرگی ، پیازی شکل و قرمز شدن قسمتی از بینی می شود .

نتیجه تغیرات بالا در برش خارجی محل هایی با پوست ضخیم ، بای ماندن جای زخم می باشد . برش در محل هایی هم چون ستونک و پشت بینی که پوست نازک تر دارند در کل با کم ترین جای زخم ، بهبود می یابد . کاهش گشانی پوست و تغیرات قابل توجه لایه های زیرین بر روی نتیجه جراحی زیبایی بینی تاثیر قابل توجه می گذارد .

مجموعه تغیرات نوک بینی با افزایش سن

شاید اکثر تغیرات قابل توجه بینی با افزایش سن مربوط به نوک بینی باشد که بر روی انجام جراحی بینی تاثیر می گذارد . بنابراین شاید بیش ترین ناحیه از بینی که با افزایش سن احتیاج به اصلاح دارد  ، نوک بینی باشد .

 برای انجام مشاوره از دکتر حدادی می توانید با شماره 09213585456 تماس حاصل نمایید .

 دلیل افتادگی نوک بینی با افزایش سن شامل :

  • تضعیف ، قطعه قطعه شدن و استخوانی شدن اتصالات میان غضروف کناری بالایی و پایینی .
  • ضعیف شدن و یا از بین رفتن اتصالات بالابرنده و حمایت کننده همراه با از بین رفتن حمایت غضروف ستونی داخلی .
  • برجسته تر شدن ضخیم شدگی و استخوانی شدن احتمالی غضروف ها .
  • ضخیم شدگی پوست پوشاننده و بافت های زیر جلدی همراه با افزایش رگ سازی سبب بزرگی و افزایش وزن نوک بینی می شود .
  • تحلیل رفتن بخش پوشاننده ریشه دندان های فک بالا  به دنبال  آن دور شدن غضروف های ستونی داخلی و کوتاهی ستونک می شود .

همه عوامل بالا سبب به پایین چرخیدن ( افتادگی ) نوک ، بالای نوک ، پایین نوک بینی ، افزایش سریع زاویه ستونک –پایین نوک و کوتاهی فاصله عمودی یک سوم تحتانی صورت می شود که نتیجه آن ظاهری با افزایش ارتفاع بینی و افتادگی نوک بینی می باشد .

برخی از مقالات دکتر شهریار حدادی :

لیپوماتیک

جراحی لیپولیز

جراحی زیبایی بینی

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

با تشکر مدیریت سایت دکتر شهریار حدادی فوق تخصص پلاستیک و زیبایی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email