جراحی انحراف بینی

انحراف بینی یکی از مشکلات افراد مختلف است. جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی یکی از روش های رایج و موثر برای رفع این مشکل می باشد. این جراحی شامل ایجاد تغییراتی در غضروف و استخوان ناحیه سپتوم یا تیغه بینی می باشد. در این مقاله می خواهیم جراحی انحراف بینی را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که قصد انجام عمل انحراف بینی را دارند بتوانند با داشتن دانش کافی اقدام به عمل انحراف بینی نمایند.

اگر می خواهید در این زمینه اطلاعات کاملی کسب کنید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید…

آیا قصد انجام عمل زیبایی صورت را دارید؟ جراحی لیفت صورت یکی دیگر از عمل های زیبایی صورت است برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

علت انحراف بینی چیست؟

به غضروف و استخوان های داخل بینی که سوراخ های بینی شما را از هم جدا می کنند، تیغه بینی گفته می شود. انحراف بینی زمانی ایجاد می شد که تیغه بینی از حالت صاف خارج شده و کج شود. این وضعیت می تواند مشکلات زیادی مانند اختلالات تنفسی را برای فرد ایجاد نماید. از علل انحراف بینی می توان موارد ذیل را نام برد:

  • وراثت
  • ضربه به تیغه بینی
  • آسیب های ورزشی
  • افزایش سن
  • و…

 انحراف بینی چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص انحراف بینی با معاینه تخصصی جراح بینی، عکس برداری سی تی اسکن و یا عمل آندوسکوپی انجام می شود و نتایج نهایی با انجام موارد مورد بررسی اعلام خواهد شد. البته دقت داشته باشید که بینی منحرف با بینی کج متفاوت خواهد بود از این رو جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی فرق دارد، انحراف بینی با اختلال در روند تنفس و یا اختلالات دیگر همراه است و با جراحی جنبه ی درمانی دارد. اما کجی بینی یک مشکل ظاهری است که در صورت جراحی به عنوان یک عمل زیبایی تعریف می شود، به همین جهت است که بیمه هزینه جراحی انحراف بینی را متقبل می شود اما هزینه ی کجی بینی را پرداخت نخواهد کرد.

شرایط جراحی انحراف بینی

انحراف تیغه ی بینی علاوه بر مشکلات ظاهری که برای فرد ایجاد می کند می تواند باعث بروز مشکلات و عوارض دیگری مانند اختلال در تنفس شود و فرد را دچار آزار و ناراحتی نماید. در صورت بروز این مشکلات، ممکن است پزشک تشخیص دهد که بیمار نیاز به جراحی انحراف بینی دارد.

بیشتر بخوانید: لیپوماتیک

انحراف بینی چگونه تشخیص داده می شود؟

تشخیص انحراف بینی با معاینه تخصصی جراح بینی، عکس برداری سی تی اسکن و یا عمل آندوسکوپی انجام می شود و نتایج نهایی با انجام موارد مورد بررسی اعلام خواهد شد. البته دقت داشته باشید که بینی منحرف با بینی کج متفاوت خواهد بود از این رو جراحی انحراف بینی با جراحی کجی بینی فرق دارد، انحراف بینی با اختلال در روند تنفس و یا اختلالات دیگر همراه است و با جراحی جنبه ی درمانی دارد. اما کجی بینی یک مشکل ظاهری است که در صورت جراحی به عنوان یک عمل زیبایی تعریف می شود، به همین جهت است که بیمه هزینه جراحی انحراف بینی را متقبل می شود اما هزینه ی کجی بینی را پرداخت نخواهد کرد .

جراحی انحراف بینی
جراحی زیبایی بینی

جراحی انحراف بینی چگونه انجام می شود؟

برای انجام جراحی انحراف بینی ابتدا بیمار باید تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی قرار بگیرد. سپس برای دسترسی به تیغه بینی و انجام اصلاحات مورد نیاز، بینی برش داده می شود. جراح تغییرات مورد نیاز را روی تیغه بینی انجام می دهد تا انحراف و مشکلات مربوط به این ناحیه برطرف گردد.

پس از اتمام جراحی، محل برش بخیه زده می شود و جهت محافظت از ساختار بینی،اسپلینت روی بینی قرار داده می شود.

بسته به شدت انحراف بینی، ممکن است این جراحی 30 الی 90 دقیقه طول می کشد.

مراقبت های بعد از جراحی انحراف بینی

  • برای کاهش کبودی و تورم می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • از فعالیت شدید بدنی و ورزش خودداری نمایید.
  • مصرف الکل وسیگار را قطع کنید.
  • در هنگام خواب و استراحت سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از مصرف قرص های ضد انعقاد خون خودداری کنید.

تفاوت جراحی انحراف بینی با جراحی بینی کج

بیماران باید توجه داشته باشند عمل انحراف بینی و جراحی بینی کج با هم تفاوت دارند. عمل جراحی انحراف بینی یک عمل درمانی محسوب می شود و بیمه های درمانی چه معمولی و چه تکمیلی هزینه آن را پرداخت می کنند ولی عمل کجی بینی یک عمل زیبایی بینی محسوب می شود و بیمه هزینه آن را پرداخت نمی کند.

در صورتی که بینی فرد هم دارای کجی و هم انحراف باشد، باید هم عمل زیبایی و درمانی همزمان انجام شود که علاوه بر رفع مشکل زیبایی مشکلات تنفسی وی نیز رفع شود. حالت مقابل نیز وجود دارد که فرد تنها انحراف بینی را بر طرف نماید و جراحی زیبایی انجام ندهد، معمولا آقایان تمایل به انجام این جراحی بینی را دارند که باید با جراح بینی خود به توافق برسند.

آیا به دنبال بهترین جراح پلاستیک تهران هستید؟

هزینه جراحی انحراف بینی

اگر اطلاع از هزینه جراحی انحراف بینی برای شما تبدیل به یک دغدغه شده است، باید بدانید که هزینه جراحی انحراف بینی به عوامل مختلفی از جمله تجربه و دستمزد جراح، تجهیزات اتاق عمل، هزینه کلینیک یا بیمارستان، هزینه های جانبی مانند داروهای بعد از جراحی و … دارد.

برای اطلاع از هزینه جراحی انحراف بینی می توانید با مطب دکتر شهریار حدادی فوق تخصص جراحی پلاستیک با شماره 02188777141 تماس بگیرید.

عوارض جراحی انحراف بینی

جراحی انحراف بینی مانند هر جراحی دیگر باید توسط جراح با تجربه و حاذق انجام شود تا مشکلی برای بیمار بعد از عمل ایجاد نشود. کبودی و تورم از عوارض موقتی جراحی انحراف بینی هستند که پس از گذشت مدتی از بین می روند. اما در صورت عدم مراجعه به یک جراح که مهارت و تخصص کافی را برای انجام جراحی انحراف بینی داشته باشد، مشکلات جبران ناپذیری مانند کاهش حس بویایی، خونریزی شدید، ایجاد سوراخ در تیغه بینی و … ایجاد  خواهد شد.

کلام آخر

در این مطلب به توضیحاتی درباره جراحی انحراف بینی پرداختیم. همانطور که گفته شد، انحراف بینی می تواند منجر به بروز مشکلات تنفسی شود به همین دلیل اقدامات لازم جهت رفع این مشکل از جمله جراحی انحراف بینی در صورت تجویز پزشک باید در اسرع وقت انجام شود تا مشکلات ایجاد شده رفع گردد.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی

دکتر شهریار حدادی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و عضو فعال انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، در حوزه جراحی های صورت و بدن فعالیت دارند. ایشان فارغ التحصیل بورد تخصصی جراحی پلاستیک از دانشگاه تهران بوده و در حیطه جراحی شکم و پیکرتراشی، جراحی سینه و عمل های زیبایی صورت سابقه و تجربه بالایی دارند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست محتوا
دنبال کنید
نمونه‌کار‌های بیشتر...

اشتراک گذاری

WhatsApp
Telegram
Facebook
Email